Brutale Motorroof (artikel in Motor)

Ja dit is best hypocriet en misschien wel ontzettend fout van me.

Maar voor mij 10 andere. Als ik het dan toch niet koop uit principe kwestie (ja zo dacht ik ook altijd) dan doet iemand anders het wel. Helaas is dat zo en zal dat altijd zo blijven. Tuurlijk voelt zo'n pak minder lekker aan. Zo'n hufter ben ik nou ook weer niet, maar het GAK en dergelijke maken het sowieso al niet mogelijk dat je echt kunt sparen, en stel nou dat er zo'n aanbieding je voorbij komt dat je zoiets kunt kopen dan ben je aan de ene kant toch gek als je het voorbij laat gaan ?

Ik vind het super super kut voordiegene. Face it..niemand word graag bestolen en men moet met hun poten van ander mans spullen afblijven. Ik vind dit ook niet correct. Maar als het op de markt komt en je komt het tegen (hoe groot is die kans dat je het tegen komt uberhaupt?) waarom moet je het dan afslaan ? principe kwestie ? ik heb genoeg principe's etc. waar ik me aan hou, een keertje afwijken van je vaste patroon .. tja. misschien niet slim/goed/verstandig.. maar wel voordelig voor je.
(ga ook al kijken in duitsland waar je voor 300 euro leren pak hebt, liever 100 euro meer en eerlijk natuurlijk maar toch, het idee.)

Wat een frustraties zeg! genoeg principes waar je je aan houdt, alleen dat zijn principes die eigenlijk niks voor jou opleveren? Laat alles maar lekker wegjatten, jij kan d'r niks aan doen, overheid is toch kut, anderen helen ook, zielig voor de gedupeerden maar de een zijn dood is... :(

Jaja, ik vind het echt zielig zeg dat er zulke mensen op de wereld zijn. Ik bedoel het niet persoonlijk, misschien ben je best een toffe peer, maar begin niet over principes als je het woord niet eens kan spellen (letterlijk en figuurlijk).

Als jouw motor gestolen wordt zal ik 'm met plezier voor €50,- kopen en expres drie rondjes om je huis rijden met een spandoek er achter: "lullig voor je"!

Sorry voor de verhitte reactie!
 
En dan hier een quote van Capoedinges uit een ander topic waar iemand verteld dat zijn motor is gestolen....

"KLote.. ze kunnen dus echt nergens afblijven met hun poten.. hopelijk krijg je snel uitgekeerd en kun je snel andere fiets uitzoeken en weer :] "

Sla mij maar lek....
 
"ja maar daar raak je iemand persoonlijk mee, vanuit een winkel stelen is anders" :X

helaas klinkt het voor heel veel mensen (waaronder misschien ik ook) erg aantrekkelijk als ze iets dat ze willen hebben een stuk goedkoper kunnen krijgen. das gewoon de aard van het beessie....

wanneer wordt er niet meer gejat? als mensen geen gejatte spullen willen. hoe weet je wanneer iets gestolen is dan....? tja...
 
Op vrijdag 04 april 2003 14:30 schreef Aniki het volgende:
"wanneer wordt er niet meer gejat? als mensen geen gejatte spullen willen. hoe weet je wanneer iets gestolen is dan....? tja...

Ik denk dat de meesten dat echt wel weten, maar vaak doen alsof hun neus bloedt..
En mocht je toevallig een keer iets in een winkel kopen wat later gestolen blijkt te zijn, dan ben je als koper beschermt....
 
Ik denk dat de meesten dat echt wel weten, maar vaak doen alsof hun neus bloedt..
En mocht je toevallig een keer iets in een winkel kopen wat later gestolen blijkt te zijn, dan ben je als koper beschermt....
Nou Remco, dat kan, maar het hoeft niet. Het rechtsbeginsel is dat de eigenaar van een roerende zaak die het bezit daarvan door diefstal is kwijtgeraakt, deze zaak gedurende een termijn van drie jaren van ieder kan opeisen.

Er is een uitzondering en die gaat o.m. over winkels; het soort winkel, reguliere zaken, etc. zijn van belang om het recht van de oorpronkelijke eigenaar te doorbreken.

Daarbij moet de koper ook te goeder trouw zijn, met een extreem lage prijs ben je dat iig niet. Dan kan het zelfs heling zijn.

Het zou toch vreemd zijn als de koper te allen tijde zover beschermd zou worden dat de oorspronkelijke eigenaar daardoor zijn recht verliest.
 
Vroeger kocht ik ook wel eens gestolen autoradio tje.
maar toen dacht ik nog niet na !

kijk het gaat zo, je koopt wel gestolen spullen ,maar wordt wel witheet als ze wat van jou stelen .
dan moet ook niet zeuren.
andere mening : voor jou 10 andere ? je kan natuurlijk ook ff anoniem bellen naar coppers (kans van 1 op 1000 dat ze er wat aan doen, maar toch )

maat van mij jatte van dure auto typeplaatjes , tot ik voor de gein eens zijn antenne jatte , was behoorlijk pistoff , toen ik hem de antenne terug gaf werdt hij pas wakker .

Dus in het kort : KOOP JE GESTOLEN SPULLEN DAN HOOP IK DAT ZE BIJ JOU OOK ALLES JATTEN! en nee ik ben geen moraalridder :)
 
Hallo,

Ik heb in de aanbieding:
Verschillende, prachtige motoren, van sport tot custom

Overalls van Alpinestars, IXS, MQP, Shoei en Suomy, Onderdelen en accessoires van velerlei motoren, banden (Bridgestone, Michelin en Avon) en een voorraad accu-druppelladers van Optimate...

Op = op, weg = weg !!

:9
 
Nou Remco, dat kan, maar het hoeft niet. Het rechtsbeginsel is dat de eigenaar van een roerende zaak die het bezit daarvan door diefstal is kwijtgeraakt, deze zaak gedurende een termijn van drie jaren van ieder kan opeisen.

Er is een uitzondering en die gaat o.m. over winkels; het soort winkel, reguliere zaken, etc. zijn van belang om het recht van de oorpronkelijke eigenaar te doorbreken.

Daarbij moet de koper ook te goeder trouw zijn, met een extreem lage prijs ben je dat iig niet. Dan kan het zelfs heling zijn.

Het zou toch vreemd zijn als de koper te allen tijde zover beschermd zou worden dat de oorspronkelijke eigenaar daardoor zijn recht verliest.
Hoi Pan Rider, ik heb het hier uiteraard over de zogenoemde consumentenkoop, sorry als ik daar wat onduidelijk in was. Ik heb het over de gevallen dat je iets koopt in een winkel waar meer van dat soort goederen verkocht worden, tegen een redelijke prijs. Dus gestolen fiets kopen voor een normale prijs bij een fietsenwinkel. In dit soort gevallen moet de oospronkelijke eigenaar claimen bij de fietsenwinkel en, uitzonderingen daargelaten, blijft de nieuwe bezitter eigenaar van de fiets......(maar dat hoef ik jou niet uit te leggen.. ;) )
 
Laatst bewerkt:
Tja zit misschien wel wat in ergens.. maargoed kans dat je zoiets krijgt aangeboden is toch nihil. Denk dathet spul al ver over de grens is.

Misschien me maar beter gaan gedragen :P
 
kijk het gaat zo, je koopt wel gestolen spullen ,maar wordt wel witheet als ze wat van jou stelen .
dan moet ook niet zeuren.

Daarom ben ik goed verzekerd ;)

Ik zal wel een hoop kritiek krijgen, maar ook ik zou het spul aannemen.
Ik ben geen mieren(N?)euker maar wat al eerder werd gezegd.. de een zijn dood =...
Het is net een uitverkoop *D

Maargoed... ga er verder niet over uitwijken.
Iedereen heeft er andere gedachte over en die moet je gewoon accepteren,wat je er ook van vind.
 
maar het GAK en dergelijke maken het sowieso al niet mogelijk dat je echt kunt sparen
Daar is een goeie remedie voor en die heet......

werken!!

Ik weet niet of je werkeloos bent en/of waarom, maar zo gauw je kunt sparen van het GAK is er iets goed mis.
Ik zit hier niet te werken(lees forummen :P ) voor een ander z'n luxe.
 
Op vrijdag 04 april 2003 16:05 schreef koekum het volgende:Zo gauw je kunt sparen van het GAK is er iets goed mis.
Ik zit hier niet te werken(lees forummen :P ) voor een ander z'n luxe.

OH.... dan ga ik maar weer eens verder met solliciteren ;)
 
ze hadden wel smaak, afgezien van die harley dan. Ik ga wel ff kijken op gezocht en gevonden. Misschien een goedkope leuke motor bekijken *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan