Brutale slaat af

Olthofp

Rookie
1 sep 2019
7
1
Hallo allemaal,

Ik ben Paul en heb een MV Agusta f4 Brutale 910S uit 2005. Prachtige motor maar helaas met een probleem.
Wanneer ik de motor stationair laat draaien slaat de motor zonder enige aanleiding af. De motor is daarna gewoon weer te starten en tijdens het rijden ervaar ik geen bijzonderheden. Nu heb ik op advies van Motoport Assen de zekeringenkast laten vervangen. Helaas is daarmee het probleem niet verholpen. Na het vervangen van de kast en onderdelen van de brandstoftoevoer is de motor ook tijdens het rijden en dus op toeren uit gevallen. Is er hier iemand die soortgelijke problemen heeft ervaren en een oplossing weet?
B08482DB-EB3C-43EB-8676-D0E8454834FF.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Bredrading nalopen, connectoren ontkoppelen/koppelen, inspecteren op corrosie; slijtage bij de balhoofd, ook bij de sensoren TDC etc...

Relais vervangen, injectiecomputer relais, brandstof relais.

Of afstelling bij de gaskleppen.....tikkeltje uit zijn bereik.
 
Bredrading nalopen, connectoren ontkoppelen/koppelen, inspecteren op corrosie; slijtage bij de balhoofd, ook bij de sensoren TDC etc...

Relais vervangen, injectiecomputer relais, brandstof relais.

Of afstelling bij de gaskleppen.....tikkeltje uit zijn bereik.

Flinke zoektocht begrijp ik.
 
Zwak punt van de 910S, en een aantal MV broertjes.
Registreer je even bij dit Duitse forum om alles te kunnen lezen:
https://mv-brutale.de/forum/thread/9544-brutale-910r-steuergerät/

Ze hebben daar een soort Witch Doctor, die dit soort klachten op weet te lossen.

Misschien goed om eens contact met hem op te nemen.
 
Note to self: MV's zijn om naar te kijken, en te kwijlen. Niet kopen!
+1

Als ik een MV zie dan loop ik al te kwijlen, want wat zijn die fietsen MOOI!!!
Maar never-never-never zo'n ding kopen!

Het lijkt wel op een heel mooie vrouw.
Prachtig om te zien, maar gewoon voorbij laten gaan. (of het moet zijn voor een paar uurtjes...........................)
 
Hallo allemaal,

Ik ben Paul en heb een MV Agusta f4 Brutale 910S uit 2005. Prachtige motor maar helaas met een probleem.
Wanneer ik de motor stationair laat draaien slaat de motor zonder enige aanleiding af. De motor is daarna gewoon weer te starten en tijdens het rijden ervaar ik geen bijzonderheden. Nu heb ik op advies van Motoport Assen de zekeringenkast laten vervangen. Helaas is daarmee het probleem niet verholpen. Na het vervangen van de kast en onderdelen van de brandstoftoevoer is de motor ook tijdens het rijden en dus op toeren uit gevallen. Is er hier iemand die soortgelijke problemen heeft ervaren en een oplossing weet?Bekijk bijlage 1423614
Dag Paul,

Ik zou je niet te druk maken als hij eens stationair afslaat...
(je kan voor het starten even dodemans knop gebruiken, dat geeft de benzinepomp een extra run)
Wacht ook tot de startprocedure doorlopen is.
ze zijn gevoelig in de connectoren, dus die nalopen en checken op corrosie,
maar ik heb ook ondervonden dat de min kabel zelf ook corrosie gevoelig is,
ik heb Met wd-40 contact cleaner deze kabel onderhanden genomen, en ook aan de dynamo (4polige stekker)goed checken.
De zekeringbox is pas slecht, als hij echt aan de achterzijde doorbrand verschijnselen heeft...de zekeringen ook goed nakijken...

Aléee succes ermee. Grtjes J.
 
Dag Paul,

Ik zou je niet te druk maken als hij eens stationair afslaat...
(je kan voor het starten even dodemans knop gebruiken, dat geeft de benzinepomp een extra run)
Wacht ook tot de startprocedure doorlopen is.
ze zijn gevoelig in de connectoren, dus die nalopen en checken op corrosie,
maar ik heb ook ondervonden dat de min kabel zelf ook corrosie gevoelig is,
ik heb Met wd-40 contact cleaner deze kabel onderhanden genomen, en ook aan de dynamo (4polige stekker)goed checken.
De zekeringbox is pas slecht, als hij echt aan de achterzijde doorbrand verschijnselen heeft...de zekeringen ook goed nakijken...

Aléee succes ermee. Grtjes J.
Helaas is het meer dan eens, bij ieder stoolicht is het raak. Zekeringkast leek mij al sterk aangezien ik tijdens het rijden geen problemen had. Na het wisselen wel overigens. Maar goed, als de specialist het zegt... Ik zal morgen eerst maar eens contact opnemen met motoport. In principe was deze dure reparatie voor niets en is er een verkeerde diagnose gesteld in mijn optiek. Ben benieuwd wat ik te horen krijg...
 
Eigenlijk komt het er op neer dat je het electrisch moet zoeken
Aangezien niet iedereen hier een ster in en niet goed weet hoe hier mee om te gaan kan ik je eenvoudig een eigen zoek weg starten

laat je motor warm lopen en begin dan van af het contatslot aan de kabels te trekken en duwen alle conentors heen en weer en duwend en trekkend alle richtingen uit.
Vaak wil bij een slecht contact zo ineens je motor op een draad of stekker reageren als je dit doet , het zou zo maar kunnen dat je een pijn punt heel snel te pakken hebt.
 
+1

Als ik een MV zie dan loop ik al te kwijlen, want wat zijn die fietsen MOOI!!!
Maar never-never-never zo'n ding kopen!

Het lijkt wel op een heel mooie vrouw.
Prachtig om te zien, maar gewoon voorbij laten gaan. (of het moet zijn voor een paar uurtjes...........................)

Tja Italiaans he....
Als je het geod wilt doen , moet je italianen iets laten bedenken, de zwitsers laten ontwerpen, en de duitser laten bouwen...
Zo ben ik altijd weg geweest van de benelli tornado, maar GOD wat een ellende met die dingen....
kijken kijken niet kopen!!!
 
Dag Paul,

Ik zou je niet te druk maken als hij eens stationair afslaat...
(je kan voor het starten even dodemans knop gebruiken, dat geeft de benzinepomp een extra run)
Wacht ook tot de startprocedure doorlopen is.
ze zijn gevoelig in de connectoren, dus die nalopen en checken op corrosie,
maar ik heb ook ondervonden dat de min kabel zelf ook corrosie gevoelig is,
ik heb Met wd-40 contact cleaner deze kabel onderhanden genomen, en ook aan de dynamo (4polige stekker)goed checken.
De zekeringbox is pas slecht, als hij echt aan de achterzijde doorbrand verschijnselen heeft...de zekeringen ook goed nakijken...

Aléee succes ermee. Grtjes J.
Ik mag toch hopen dat die Italianen de brandstofpomp uitschakelen als de dodemansknop word bediend?!?!
 
Ik mag toch hopen dat die Italianen de brandstofpomp uitschakelen als de dodemansknop word bediend?!?!
NEEEEEEE, dat gaat zo niet!
Blijkt dat er net ook op dat moment een kabel-storing is. Italiaans en elektrisch, dat wil niet met elkaar....................
Uit verleden weet ik nog dat Magneti Marelli en weet niet hoe al die andere Ital-zooi heet, garantie was voor storing.

Ik ben graag in Italië, vind Italiaans ontwerp altijd wel mooi, maar bij techniek ontbreekt ALTIJD net dat laatste stukje............................
Italianen zijn goed in pizza en pasta. Ik zou zeggen laat het daar maar bij.
 
NEEEEEEE, dat gaat zo niet!
Blijkt dat er net ook op dat moment een kabel-storing is. Italiaans en elektrisch, dat wil niet met elkaar....................
Uit verleden weet ik nog dat Magneti Marelli en weet niet hoe al die andere Ital-zooi heet, garantie was voor storing.

Ik ben graag in Italië, vind Italiaans ontwerp altijd wel mooi, maar bij techniek ontbreekt ALTIJD net dat laatste stukje............................
Italianen zijn goed in pizza en pasta. Ik zou zeggen laat het daar maar bij.

Och is in onze fabriek precies hetzelfde...
PLC er uit en Allen bradley of siemens er in. altijd te licht gebouwd, lagers lopen kapot, maar ziet er gelikt uit...dus eigenlijk voor de show neerzetten...
3 productielijnen, 1 machine in gebruik, nog nooit een dag zonder storing gedraaid, 2e machine staat bedrijfsklaar, maar durven ze niet in-line te zetten, 3e machine alweer zonder ooit een rondje te hebben gedraaid uit de lijn gehaald, en is iniddels leeggeplunderd voor de onderdelen op lijn 2
 
Het lijkt ons bedrijf wel, wij hebben in de loop der tijd ook Fyra zooi gehad, zoals dat bij ons heet, mooi om te zien, maar zo onbetrouwbr als de pest.
ls de pasteur er effe mee ophoudt, kost ons dat weer 4 uur reinigingstijd. Maar ja, het was goedkoper dat het duitse spul en het glom beter
 
Het lijkt ons bedrijf wel, wij hebben in de loop der tijd ook Fyra zooi gehad, zoals dat bij ons heet, mooi om te zien, maar zo onbetrouwbr als de pest.
ls de pasteur er effe mee ophoudt, kost ons dat weer 4 uur reinigingstijd. Maar ja, het was goedkoper dat het duitse spul en het glom beter
Wij hadden een hogedrukpomp nodig, die was in Italie 40% goedkoper..
Na drie dagen ( ja echt) kwam de bekleding al van de wand....
En ik heb nog nooit begrepen hoe grote bedrijven met garantie omgaan, wordt net zo makkelijk afgeschreven, maar oh wee als we een doosje nieuwe mesjes voor het stanleymes nodig hebben, ik begrijp er soms niks van
 
Het lijkt ons bedrijf wel, wij hebben in de loop der tijd ook Fyra zooi gehad, zoals dat bij ons heet, mooi om te zien, maar zo onbetrouwbr als de pest.
ls de pasteur er effe mee ophoudt, kost ons dat weer 4 uur reinigingstijd. Maar ja, het was goedkoper dat het duitse spul en het glom beter
Rossi Catelli toevallig?

Dat Zweedse spul glimt ook mooi hoor! ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan