BSA recer ombouwen van methanol naar benzine

Speedy Twin

MF veteraan
17 sep 2007
2.484
0
emmercompascuum
een vraagje aan de experts
ik kan een classic BSA racer (C15) kopen, 1 cilinder 250cc, deze heeft op Methanol gelopen, maar moet weer terug gebracht worden naar benzine. moet je hier veel toepassingen / veranderingen doen.
 
Idd, maar ligt eraan wat de compressieverhouding is, mischien is deze op het moment helemaal niet te groot. Dus waar je aan moet denken is het uidraaien cilinderkop als de compressieverhouding te groot is en sproeiers veel kleiner, dus afstellen.
 
Laatst bewerkt:
Ik rij zelf ook met methanol in m'n klassieke racer.
Ligt er inderdaad maar net aan wat voor zuiger er in zit, compressieverhouding kan (maar hoeft niet) te hoog zijn.
Voor de rest afstelling van de carburateur aanpassen (hoofdsproeier, naald en naaldsproeier) en eventueel ontstekingstijdstip aanpassen.
Ben je van plan er mee te gaan demo-rijden? En zo ja, bij welke vereniging?
Als je meer wilt weten moet je me maar even een mail of PB sturen!
 
Ik rij zelf ook met methanol in m'n klassieke racer.
Ligt er inderdaad maar net aan wat voor zuiger er in zit, compressieverhouding kan (maar hoeft niet) te hoog zijn.
Voor de rest afstelling van de carburateur aanpassen (hoofdsproeier, naald en naaldsproeier) en eventueel ontstekingstijdstip aanpassen.
Ben je van plan er mee te gaan demo-rijden? En zo ja, bij welke vereniging?
Als je meer wilt weten moet je me maar even een mail of PB sturen!

Ik wil bij RMM en of HMV rijden. ik ben nog maar een leek of nieuweling.
ik kan naar jouw geen PBtje sturen, heb je waarschijnlijk niet ingesteld.
je mag mij ook wel een PBtje sturen dan beantwoord ik deze wel.
 
Methanol is ook goed te krijgen hoor.
Ik betaalde een paar jaar terug net geen 7 euro voor een 5-liter kan bij de modelbouwzaak. Niet eens zo gek veel duurder dan benzine dus (al verstook je wel 2x zoveel methanol als benzine)
 
Je kunt niet alles weten, daarom heb je ook een forum GOOGLE :+
bedankt voor de bruikbare tip.
:^

Voor methanol zou ik liever informeren bij trekkertrek (tractorpulling) teams. Die verstoken iets meer van dat spul dan een modelautotje (liter of 10 op 100 meter), en hebben dus waarschijnlijk ook beter in de gaten waar je het zo goedkoop mogelijk kunt halen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan