BSB naar Assen

Ja. Once you're down, you're down and out!

Beetje suffe regel. Zeker voor de echte motorsportliefhebbers uit Engeland. Maar de circuits zijn allemaal misschien net iets gevaarlijker dan de vaste GP circuits hier.
Dat kwam omdat in een supersport race op Brands Hatch tijdens de zeikende regen iemand weer was opgestapt met een scheur in de brandstoftank en de hele baan onder de benzine lag. Dat konden ze niet meer schoonkrijgen die dag en een aantal races werden dus geschrapt.

Pauli Pekkanen op een Triumph als ik het mij goed herinner...
 
Ja. Once you're down, you're down and out!

Beetje suffe regel. Zeker voor de echte motorsportliefhebbers uit Engeland. Maar de circuits zijn allemaal misschien net iets gevaarlijker dan de vaste GP circuits hier.

Te vaak rode vlaggen omdat coureurs met een half motorblok probeerden op te stappen. :') Ik vind 'm wel begrijpelijk, en op zich niet eens zo erg. Normaliter rijd je na een valpartij toch al voor spek en bonen mee. En als een pluspunt van BSB is dat er veel races op een dag zijn, verklein je maar al te graag de kans op problemen op de baan!

Daarnaast, is er niet ook in het BSB een one bike rule? Meer tijd om weer op te bouwen...
 
Die "one bike rule" kan wel eens hilarische taferelen opleveren.
Hier probeert The Stalker na een crash op Oulton Park zijn brommert snel in de pits te krijgen voor de nodige reparaties. :} :} :}

Bm-dRYKIIAECGKi.jpg:medium
 
Het is 2014, niet 1914. Je komt naar een circuit voor de live ervaring, maar het is toch van de zotten dat je de race waar je naar kijkt niet zou kunnen volgen. Je ziet maar een heel klein stukje, verder mis je ontzettend veel in ruil voor de live ervaring. Als het niet anders kon, dan is het maar zo (zoals vroeger), maar nu je bij ieder groot evenement gewoon grote televisieschermen neer kunt zetten zou juist een plek als Assen daar gewoon over moeten beschikken.

Niemand die tijdens de BSB op de hoofdtribune zat, heeft slechts naar het scherm zitten staren en de rijders zelf gemist die op slechts een paar meter afstand voorbij scheuren. Maar zodra dat hele veld de Haarbocht doorduikt, gaan de blikken naar de videowall in plaats van... Tja... Zeg het maar... Waar vermaak jij je mee als ze door de Noordlus, Veenslang, Zuidlus rijden? Ik kom voor de race, dus die wil ik dan ook wel zien.

Wat zo'n scherm kost is trouwens niet bijster relevant voor de bezoeker. Da's voor de organisatie om uit te zoeken. Tijdens de TT en WSBK staan er veel schermen langs de kant, dat mag van mij tijdens een BSB ook wel. :Y


het is "maar BSB" dus ik denk dat een organisatie niet veel geld over heeft voor tig schermen.

ik luister naar het commentaar en kies een plek waar ik meerdere delen van het circuit kan zien.

en als je je al niet 1.38 minuut kan vermaken weet ik het ook niet meer.

Een vidiwall is een bijkomende luxe en leuk als hij er staat. maar ik vind het gewoon raar dat je standaard verwacht dat er schermen staan omdat je anders wat mist.

als er geen staan kom je dan niet?

ik vraag me af hoe de mensen zich eerder vermaakten anno 1960/70 toen de baan nog langer was en de motoren langzamer... Saai zou het geweest zijn..
 
Zolang de prijs blijft zoals hij nu is bij de BSB, laat ze het dan maar lekker bij 1 scherm houden. Ik vermaak me wel. Ja bij de MotoGP heb je tig schermen. En daar betaal je dan ook dik voor en kijkt vervolgens nog naar een race waar velen bij in slaap vallen.
 
Dat kwam omdat in een supersport race op Brands Hatch tijdens de zeikende regen iemand weer was opgestapt met een scheur in de brandstoftank en de hele baan onder de benzine lag. Dat konden ze niet meer schoonkrijgen die dag en een aantal races werden dus geschrapt.

Pauli Pekkanen op een Triumph als ik het mij goed herinner...


Volgens mij kwam dat door Tommy Hill 3 jaar terug op de samsung suzuki, gecrasht, opgestapt en geen remvloeistof meer en nam twee man mee...
 
Zolang de prijs blijft zoals hij nu is bij de BSB, laat ze het dan maar lekker bij 1 scherm houden. Ik vermaak me wel. Ja bij de MotoGP heb je tig schermen. En daar betaal je dan ook dik voor en kijkt vervolgens nog naar een race waar velen bij in slaap vallen.
Vorig jaar WSBK Nurburgring 0,0 schermen
 
Een vidiwall is een bijkomende luxe en leuk als hij er staat. maar ik vind het gewoon raar dat je standaard verwacht dat er schermen staan omdat je anders wat mist.

als er geen staan kom je dan niet?
Hier zijn we het gewoon oneens met elkaar. :/ Wellicht andere prioriteiten - ik vind de race belangrijker dan de sfeer. De race kijk ik sowieso en ik betaal extra voor de sfeer en live ervaring. Staat er helemaal geen scherm? Dan blijf ik inderdaad lekker thuis laat ik de plastic stoeltjes voor wat ze zijn. :Y
 
mooie bijdrage hoor. direct gaan schelden. :W

Schelden :') nouja.

Blijft overeind dat je vandaag de dag moet zorgen voor goede exposure,gewoon omdat het kan,dan is 1 schermpje op 25000 bezoekers mager.
Zoals Twohna al aangaf is het geen 1914 meer.
Ik kom veel op Assen en graag op verschillende punten van het circuit maar ben bij de BSB veroordeeld tot de hoofdtribune en dat is jammer(als je de races wilt volgen uiteraard en niet alleen bier drinken en/of feesten)
 
Schelden :') nouja.

Blijft overeind dat je vandaag de dag moet zorgen voor goede exposure,gewoon omdat het kan,dan is 1 schermpje op 25000 bezoekers mager.
Zoals Twohna al aangaf is het geen 1914 meer.
Ik kom veel op Assen en graag op verschillende punten van het circuit maar ben bij de BSB veroordeeld tot de hoofdtribune en dat is jammer(als je de races wilt volgen uiteraard en niet alleen bier drinken en/of feesten)
Ik ben het hier toch wel met Fuzzy eens... Over het hele weekend waren er 25 000 bezoekers. Goed goed, misschien dat er op de vrijdag 2000 man was en 6000 (if that...) op zaterdag. Maar als je alle stoeltjes van de GT tribune, de hoofdtribune en de Haarbochttribune bij elkaar pakt, dan zit je volgens mij al op meer dan 25 000 stoeltjes. Ongeacht welk evenement het is, het gros concentreert zich toch wel rond de GT.

Voor die paar honderd (want dat is het, een paar honderd) man die de moeite neemt om het circuit rond te lopen of die de hele dag op een stek zitten die niet rond de GT tribune is, loont het zich qua inkomsten echt niet om een tweede scherm te huren... En dan kan dat wel voor de organisatie zijn om die kosten te dragen, maar een organisatie gaat er echt geen verlies aan lijden.

Bij het IDM in Assen stond er helemaal geen scherm, zou me ook niet verbazen als er niet meer dan 8 000 man op af was gekomen. 1914 of 2014... 't blijft wel 2014 geld wat er op tafel moet worden gelegd om 'maar' 25 000 bezoekers te bedienen. Met hoe het scherm gedraaid stond, kon een heel groot gedeelte van alle bezoekers die bij de GT/start en finish/haarbocht zat bediend worden.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben het hier toch wel met Fuzzy eens... Over het hele weekend waren er 25 000 bezoekers. Goed goed, misschien dat er op de vrijdag 2000 man was en 6000 (if that...) op zaterdag. Maar als je alle stoeltjes van de GT tribune, de hoofdtribune en de Haarbochttribune bij elkaar pakt, dan zit je volgens mij al op meer dan 25 000 stoeltjes. Ongeacht welk evenement het is, het gros concentreert zich toch wel rond de GT.

Voor die paar honderd (want dat is het, een paar honderd) man die de moeite neemt om het circuit rond te lopen of die de hele dag op een stek zitten die niet rond de GT tribune is, loont het zich qua inkomsten echt niet om een tweede scherm te huren... En dan kan dat wel voor de organisatie zijn om die kosten te dragen, maar een organisatie gaat er echt geen verlies aan lijden.

Bij het IDM in Assen stond er helemaal geen scherm, zou me ook niet verbazen als er niet meer dan 8 000 man op af was gekomen. 1914 of 2014... 't blijft wel 2014 geld wat er op tafel moet worden gelegd om 'maar' 25 000 bezoekers te bedienen. Met hoe het scherm gedraaid stond, kon een heel groot gedeelte van alle bezoekers die bij de GT/start en finish/haarbocht zat bediend worden.

Wellicht met meer schermen meer publiek,ofwel groter denken.
Nu is het jammer dat je alleen op de tribune terecht kunt(vandaar dat iedereen daar zit dus het voorziet in een behoefte).
Huur van een scherm is een kleine investering,1e is duur daarna korting uiteraard anders laat je Faber zitten met z'n scherm(zijn allang blij dat ze 'm kunnen verhuren)

Hier een plaatje van mijn bezoek van vrijdag,uiteindelijk plaatje van de tribune gemaakt om de leegte te accentueren
full


Hieruit blijkt dat het aantal bezoekers over het weekend niet te serieus genomen moet worden,90% was er op zondag.
 
Laatst bewerkt:
Weer een voordeel van naar de trainingen gaan :9

Zaterdag heerlijk in de paddock rondgehangen en daarna een rondje circuit gedaan en van de motoren genoten *O* Wie de snelste is zie je tijdens de training toch niet ( ze gaan allemaal hard ) dus beeldschermen miste ik niet *D
 
Wellicht met meer schermen meer publiek,ofwel groter denken.
Nu is het jammer dat je alleen op de tribune terecht kunt(vandaar dat iedereen daar zit dus het voorziet in een behoefte).
Huur van een scherm is een kleine investering,1e is duur daarna korting uiteraard anders laat je Faber zitten met z'n scherm(zijn allang blij dat ze 'm kunnen verhuren)

Hier een plaatje van mijn bezoek van vrijdag,uiteindelijk plaatje van de tribune gemaakt om de leegte te accentueren
[afbeelding]

Hieruit blijkt dat het aantal bezoekers over het weekend niet te serieus genomen moet worden,90% was er op zondag.

Ik had nog beter op vrijdag kunnen gaan _O- ... dan had ik een pitwalk in mijn eentje gehad _O- Bedankt alvast voor de tip voor volgend jaar :}
 
Wellicht met meer schermen meer publiek,ofwel groter denken.
Nu is het jammer dat je alleen op de tribune terecht kunt(vandaar dat iedereen daar zit dus het voorziet in een behoefte).
Huur van een scherm is een kleine investering,1e is duur daarna korting uiteraard anders laat je Faber zitten met z'n scherm(zijn allang blij dat ze 'm kunnen verhuren)

Hier een plaatje van mijn bezoek van vrijdag,uiteindelijk plaatje van de tribune gemaakt om de leegte te accentueren
[afbeelding]

Hieruit blijkt dat het aantal bezoekers over het weekend niet te serieus genomen moet worden,90% was er op zondag.
Ontzettend leuk idee, maar dat moet de situatie wel toestaan. Over de afgelopen drie jaren gemeten blijft het bezoekersaantal volgens mij op dit niveau steken. Een nieuw evenement moet groeien, maar ik geloof niet dat er ineens 10 000 man extra op af komt omdat er een scherm in de Veenslang en een scherm bij de Zuidlus staat...

Maar het TT circuit is niet doof voor kritiek. Bel ze op, schrijf een mail, stuur een tweet... als ze er genoeg ontvangen zal het vast helpen.
 
Ik had nog beter op vrijdag kunnen gaan _O- ... dan had ik een pitwalk in mijn eentje gehad _O- Bedankt alvast voor de tip voor volgend jaar :}

Ik zei al in een eerdere post;ik werd door alle coureurs persoonlijk begroet :P
Was fantastisch lekker weer maar o zo leeg op het circuit.
Ik kon ook vrolijk overal de pitboxen inwandelen,stond niemand in de weg zo in m'n eentje :)
 
Ontzettend leuk idee, maar dat moet de situatie wel toestaan. Over de afgelopen drie jaren gemeten blijft het bezoekersaantal volgens mij op dit niveau steken. Een nieuw evenement moet groeien, maar ik geloof niet dat er ineens 10 000 man extra op af komt omdat er een scherm in de Veenslang en een scherm bij de Zuidlus staat...

Maar het TT circuit is niet doof voor kritiek. Bel ze op, schrijf een mail, stuur een tweet... als ze er genoeg ontvangen zal het vast helpen.

Ik ben vriend,ze weten het ;)
Gewoon eens proberen,is nauwelijks een investering te noemen.
 
Ontzettend leuk idee, maar dat moet de situatie wel toestaan. Over de afgelopen drie jaren gemeten blijft het bezoekersaantal volgens mij op dit niveau steken. Een nieuw evenement moet groeien, maar ik geloof niet dat er ineens 10 000 man extra op af komt omdat er een scherm in de Veenslang en een scherm bij de Zuidlus staat...

Maar het TT circuit is niet doof voor kritiek. Bel ze op, schrijf een mail, stuur een tweet... als ze er genoeg ontvangen zal het vast helpen.

Afhankelijk van hoe lomp groot je zo'n ding huren wil, kun je vanaf zo'n 2000 euro volgens mij al wel een klein scherm neerzetten. Da's minder dan 100 bezoekers extra die je dan binnenhalen moet. Klinkt mij niet verschrikkelijk in de oren, en da's dan nog maar wat ik even snel via internet vinden kan.

Nou ja, je merkt sowieso wel: er zijn mensen die het prima vinden zo, en die komen nu naar het circuit. Er zijn er ook die erom afhaken, en die blijven thuis. Laat je ze dan daar zitten?

Een frietkar achter de hoofdtribune, 50 cent voor het toilet (gratis op het paddock, wat gewoon toegankelijk was :9 ), en commentaar dat gerust een minuut achterloopt. Zelfs onze lokale schutterij is moderner dan dat, en die moet ook geld binnenhalen. Het serviceniveau van circuits (Assen is immers niet het enige circuit dat dit als commentaar mag aantrekken) voelt mij alsof het zich nauwelijks ontwikkeld heeft in honderd jaar tijd. En dat terwijl hun main attraction de meest hypermoderne motorsport is. :')

Laat ze eens lekker om tafel gaan met de jongens van de TU Twente. Hoe kun je de motorsportbeleving aantrekkelijker maken voor de mensen langs de baan? Wedden dat daar de meest fantastische ideeën uit voortkomen?

Disclaimer: ik kies ervoor om deze discussie aan te snijden vanuit het egoïstische oogpunt van de consument. Dan argumenteer ik dus vanuit "ik wil, ik wil, ik wil" en vanuit "het kost mij tijd, moeite, energie, reizen en geld". De argumenten van de organisatie mag de organisatie zelf aandragen, en zelfs de moeite om hier mee te lezen mogen ze zelf opbrengen. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan