BSM demper luider maken

Wieb-O

MF'er
2 mei 2004
154
0
Hallo,

Ik heb een BSM enduro demper onder me xl500 zitten en hier komt eigenlijk nog minder geluid uit dan de stofzuiger :(

Heeft iemand wat ervaring met deze demper luidermaken, zodat je de klappen iets meer hoort. Een paar flinke gaten in de zijkant boren lukt me zelf ook wel, maar het moet wel een "beetje" streetlegal blijven.

Het is een reflectie demper dus ik zat te denken om in het achterste schotje in de demper een gat te boren. Zou dit helpen?

BVD
 
Heb dezelfde demper.
XL500Side.JPG

Ik heb er nog niks aan gedaan, maar ik heb het geluk dat m'n uitlaatpakking er bij de cilinder uit ligt :+
Maar wanneer hij volledig dicht is komt er idd niet veel geluid uit nee.
Ik ga binnenkort zelf maar eens een dempertje maken. Heb namelijk een 1 of ander origineel Honda-dempertje thuis liggen.

Op het brommerforum heb ik weleens dezelfde vraag gesteld. Daar was ook iemand die op goed geluk een paar gaatjes had geboord. Effe zoeken naar dat topic........

edit: hoppa, hier stond het ook niet duidelijk in, maar het antwoorde komt binnenkort wel denk ik ;)
www.brommerforum.nl/showtopic/28232/7

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik heb laatst ook op goed geluk er een boor doorheen gejetst. Ik heb gewoon via de achterkant van de demper het eerste schotje van achteraf doorboord. Dit heeft alleen vrijwel nix uitgemaakt. Als je met een dB meter erachter gaat staan dat je dan misschien een paar dB meer heb maar voor de rest heeft het nix uitgehaalt.

De originele demper is volgens mij wel redelijk makkelijk aantepassen. Als je ongeveer 6 redelijke gaten in de rand naast het gat boord krijg je er wel een leuk geluid uit, 110 dB gemeten bij de rdw |( . Dit was trouwens met een demper van een xl600.

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan