bsm motor

BSM2

MF veteraan
22 jun 2002
4.971
6
-
41036.jpg


deze 80cc motor heb ik gekocht. het is een bsm frame/motor met een cr80 motorblok

iemand ooit van dit merk gehoord? op het frame staat ook alleen bsm...

iemand meer info over deze motor?
 
tis ook een weg versie volgens mij, want er zit voor een km teller aansluiting (naaf), + bij het subframe zit dus zo'n extra frame waar normaal de duostepjes op zitten...

dus een 80cc italiaanse weg versie crosser? :)
 
hmm. misschien ook wel oude 125cc versie dan...

ligt dus een 80cc ac onder, maar frame heeft maar 2 ophangpunten, en dat honda blok dus 3, dus honda frame is het niet (Die heeft altijd 3 ophangpunten gehad) + dat ik net weer zag dat die ook een balhoofdslot heeft. dus het is echt een hele oude enduro 80 of 125cc of zo...

mijn vermoeden gaat trouwens uit naar 80cc, omdat bij zelfde bouwjaar ong de achterbruggen van de 125cc's veel dikker zijn...

er zit overgens wel een goede ohlins veer op *D
 
(Afbeelding)

deze 80cc motor heb ik gekocht. het is een bsm frame/motor met een cr80 motorblok

iemand ooit van dit merk gehoord? op het frame staat ook alleen bsm...

iemand meer info over deze motor?

Verdikkeme ik zie de foto niet, alleen een rood kruisje, en ik ben nieuwsgierig... :(
 
nou voorruit dan :)
marktplaats%20foto.jpg


en meteen dan wat meer voor de geinteresseerden :) , er komt een honda nsr50 blok onder. het wordt namelijk een crossbrommer voor de 8uren brommercross hier ind e buurt, die is 2x in het jaar. 8uur lang non-stop met nog een rijder crossen.

maar dat blok ga ik dus daar onder bouwen. hier wat foto's:

hier ligt het blokje ff in het frame:
IMG_35890.JPG


en met de pijlen aangegeven bevestigingspunten, die vormen geen probleem, dat is meer een kwestie van plaatjes en afstandbusjes.
IMG_3583.JPG


maar het onderste been die is vrij lang en steekt dus ver door onder de achterbrug!
hier moet ik dus nog ff wat op verzinnen! maar gaat wel lukken
IMG_3586.JPG

IMG_3588.JPG


altijd leuk dit soort dingen, beetje stressloos lekker knooien

en ja. ik let wel op waterpas e.d, tandwielen in 1lijn, carb die genoeg ruimte heeft (in dit geval meer dan zat), en uitlaat e.d, komt allemaal goed :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan