BT-014 of Diablo's voor CBR600?

Heb toch maar een nieuwe BT-014 laten monteren (voorband was nog prima). Heb nu ong. 500km ermee gereden, eerste indruk: prima, voelt bijna hetzelfde aan als de 010. 014 warmt wel sneller op...
Nu maar kijken hoe lang die meegaat!
 
stond in motorwereld een test van de bt-014. was wel redelijke band dacht ik, ik kan het artikel voor je scannen(als het lukt :( )moet je?
 
Heb ik gelezen toen ik stond te wachten ;) thanks anyway. Hufters bij safe hadden niks leuks om op te rijden terwijl ik moest wachten, terwijl ik serieus overwoog 'm in te ruilen voor een R1, RR of evt. gsxr750... arrogante verkoper maar wel redelijk snel met de band...
 
Volgens de PB is de 014 een goeie band voor op de weg voor de sportieve rijder. Warmt snel op, geeft acceptabele grip in de regen en biedt ook all-round goeie kwaliteiten. Op het circuit legt ie het af tegen de Diablo's. Maar als je gevarieerd rijdt (dus niet alleen voluit knallen) en ook soms in wisselende omstandigheden, ben je er denk ik goed mee af.

Rij je alleen bij mooi weer en 'op de grens', dan ben je ws. met Diablo's beter af.

Ik rij nu zelf een 012 (op een 2000 CBR) en deze is na 7000 km echt wel op. Geen circuit, gematigd sportieve rijstijl, gevarieerd gebruik (ik denk ongeveer 50/50 fun/gebruiks kilometers) en onder wisselende omstandigheden (vooral de laatste weken veel regen B| ).
 
Uit die Duitse test... spreken ze voor de 2de plaats over de gewone Diablo? Of is het de diablo corsa.

Ik hoop de gewone diablo want die vind ik :}


De gewone Diablo. Hij is 2e bij het droogrijden, 5e tijdens nat. De Metzeler Sporttec M1: #1 bij droog en #2 bij nat.
 
Op mijn nieuwe GSX-R750 zitten BT014's. Na bijna 6000km is de achterband op en ik overweeg om er weer één te laten monteren tot ook de voorband op is. Daarna waarschijnlijk Diablo's of Diablo corsa's.

Mijn ervaringen zijn goed, band warmt snel op, ideaal voor ongeduldige types ;) En biedt onder alle omstandigheden voldoende grip. Ik heb er in de stromende regen mee gereden in de Eifel en ze gaven geen krimp, ook bij snelle bochten van 200+ km met knietje aan de grond heb ik geen problemen ondervonden.

Het enige nadeel vind ik de vorm. Ze zijn vrij plat en als je supercorsa's gewend bent, sturen ze minder makkelijk.
 
Mijn ervaringen zijn goed, band warmt snel op, ideaal voor ongeduldige types ;) En biedt onder alle omstandigheden voldoende grip. Ik heb er in de stromende regen mee gereden in de Eifel en ze gaven geen krimp, ook bij snelle bochten van 200+ km met knietje aan de grond heb ik geen problemen ondervonden.


Ben net terug van een weekje sturen, o.a. ook in de Eifel in de regen. Ik vond de Corsa's in de regen niet al te zeker. Nu zeg ik er wel bij dat ik mijn vrouw en bagage achterop had. (bagage circa 15 kg)
Af en toe had de achterband een uitstapje wat bij ons beide ietwat onzekerheid gaf.
 
Ik lees van alles over de BT012, maar hebben we het dan over de 012 of de 012ss, ik heb er BT012ss onder zitten en ik vind het een superband. Snel warm, goede grip. Is wel degelijk een andere band dan de 012.
 
Terug
Bovenaan Onderaan