BT-014 of Diablo's voor CBR600?

CBRChris

MF'er
28 aug 2003
144
0
rotterdam
Ik heb hier zoveel gelezen over banden en bandenkeuze maar ik kom er toch niet uit. Ik moet deze week een nieuwe achterband hebben voor mijn '99 cbr600. Ik rij makkelijk knie aan de grond, wheelies etc. en ga ook een paar keer per jaar het curcuit op... ik dacht eigenlijk dat de bt014 perfect zou zijn voor mij, iemand andere mening hierover? (ps: prestaties in regen interesseren me niet zo, ik rij toch niet als het nat is...). Zou het wel prettig vinden als 'ie wat langer meegaat :)
Alvast bedankt voor jullie tips!
 
Slijten die niet heel snel? (of was het nou dat ze juist relatief lang moeten opwarmen?). Kan niemand mij de pro's en cons van de meestgebruikte banden noemen?
 
Diablo Corsa's?

pro - grip grip grip
pro - gaan lang mee voor de grip die je hebt :P
pro - je rijdt ze niet zo plat op de snelweg (zoals een BT010)
con - niet jofel in de regen
con - gaan toch niet lang genoeg mee :P
con - je moet ze ff warmrije, zijn geen BT010's.
 
Duidelijk...
Ik heb nu trouwens BT-010's erop, daar heb ik 0,0 problemen mee, snel warm maar idd snel vierkant (voor mijn idee). Iemand al ervaring met BT-014??
 
Duidelijk...
Ik heb nu trouwens BT-010's erop, daar heb ik 0,0 problemen mee, snel warm maar idd snel vierkant (voor mijn idee). Iemand al ervaring met BT-014??

ik heb ze op me gsxr600 zitten..kan er nog niet zo veel over zeggen heb er pas 350 km mee gereden..maar gosteren op het klaverbald mee geweest en ik reed zeker niet zo hard maar kwam wel erg snel rul aan...
 
BT014 komt matig uit de (Duitse) testen


Diablo :}

7500km eronder achter kon nog wel 1500 a 2k mee.. de corsa voor wel 3.5k

?????????????

Diablo? Perfekt!!!!
Slijtage zonder circuitgebruik 4500 km. max, met circuitgebruik 2000 km. max.
 
Ik heb al met de Diablo's (superband) en met de Pilot Sport (kutband, moet je heel erg goed warm rijden en slijt vlugger dan de Diablo) en met de Pilot Power (De beste band waar ik al mee reed)

Ik zou zeggen koop de Pilot Power!!

GreetZ
 
Heb zelf de BT-012 gehad. Vond ik een superband (op de slijtage na +- 4000 km).
Denk dat een 014 dan ook niet slecht is (is de opvolger van de 012). Met dat soort testen moet je altijd oppassen wat de criteria zijn. In ieder geval niet zomaar de conclusie over nemen.

Banden zijn toch iets heel persoonlijks. De een 'voelt' nu eenmaal beter/zekerder/lekkerder/what ever aan dan die andere.

Als jij je heerlijk heb gereden met de 010, dan zal je dat ook zeker doen met de 014.

Het kan natuurlijk ook geen kwaat eens een ander merk te proberen, je weet maar nooit - misschien kan het nog beter.
 
Diablo Corsa's?

pro - grip grip grip
pro - gaan lang mee voor de grip die je hebt :P
pro - je rijdt ze niet zo plat op de snelweg (zoals een BT010)
con - niet jofel in de regen
con - gaan toch niet lang genoeg mee :P
con - je moet ze ff warmrije, zijn geen BT010's.

Niet jofel in de regen? Geven geen krimp. Tuurlijk, een kd is niet aan te bevelen, maar dat is met geen enkele band aan te raden in de regen.
Tot nu toe bevallen ze mij uitstekend!
 
Geen Bridgestones voor op het circuit...

Kijk naar de supersport klasse; alleen Metzeler en Pirelli!

Mijn BT010's verdwenen als sneeuw voor de zon op Zandvoort, ondanks aangepaste bandenspanning. Goed voor op straat, maar niet voor het circuit.
 
Wow dat vind ik knap (of ik doe wat fout) nu ongeveer 6k eronder en max nog 1k tegaan.

Dit is nog inclusief 300 circuit kilometers. Komt denk ook wel omdat ik iedere dag 110 km woonwerk rij -> snelweg B| , verder verhoog ik bij snelweg kilometers de spanning naar 3 bar... als ik lekker ga gummen laat ik hem zakken naar 2.5 Maar hij slijt mooi rond weg.. wel iets vierkant maar valt reuze mee :} voor mij geen andere banden meer.

PS Ligt er natuurlijk ook aan wanneer je de band vervangt... ik rij ze achter iig helemaal glad, voordat er anderen op komen :X
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf de BT-012 gehad. Vond ik een superband (op de slijtage na +- 4000 km).
Denk dat een 014 dan ook niet slecht is (is de opvolger van de 012). Met dat soort testen moet je altijd oppassen wat de criteria zijn. In ieder geval niet zomaar de conclusie over nemen.

Banden zijn toch iets heel persoonlijks. De een 'voelt' nu eenmaal beter/zekerder/lekkerder/what ever aan dan die andere.

Als jij je heerlijk heb gereden met de 010, dan zal je dat ook zeker doen met de 014.

Het kan natuurlijk ook geen kwaat eens een ander merk te proberen, je weet maar nooit - misschien kan het nog beter.

Mee eens. Maar wanneer duitsers testen, doen ze het grondig !!

Motorrad test sportbanden vooral op het circuit, met een paar GSX-R 750's
Criteria:
- shimmy
- wendbaarheid
- stuurprecisie
- grip in de bochten
- grip bij het uitaccelereren
- stabiliteit in bochten
- grensbereik
- het oprichten van de motor bij remmen in de bocht

Grip in de bochten wordt bv bepaald door de max. haalbare snelheid in een bocht te meten voordat de banden hun grip dreigen te verliezen. Snelheid wordt dmv GPS gemeten (20 keer/sec).

De BT 014 eindigde als 6'de; ook zij vonden dit verbazigwekkend na de goede ervaringen met de BT 56, 010 en 012
 
Mee eens. Maar wanneer duitsers testen, doen ze het grondig !!

Motorrad test sportbanden vooral op het circuit, met een paar GSX-R 750's
Criteria:
- shimmy
- wendbaarheid
- stuurprecisie
- grip in de bochten
- grip bij het uitaccelereren
- stabiliteit in bochten
- grensbereik
- het oprichten van de motor bij remmen in de bocht

Grip in de bochten wordt bv bepaald door de max. haalbare snelheid in een bocht te meten voordat de banden hun grip dreigen te verliezen. Snelheid wordt dmv GPS gemeten (20 keer/sec).

De BT 014 eindigde als 6'de; ook zij vonden dit verbazigwekkend na de goede ervaringen met de BT 56, 010 en 012

Wie was er 1 2 en 3?
 
Sporttec M1 (slijt trouwens gigantisch) 1'ste, Diablo was 2'de (vooral door het oprichten van de motor bij remmen in de bochten), Pilot Power 3'de, D208 4'de (maar nog steeds ruim voldoende op de openbare weg)
 
Mmmm D208 ? Slijt hard en grip op hellingshoek niet erg fameus :?
Diablo Corsa ;) Maar toch de limiet gevonden op circuit afgelopen maandag tot mijn grote spijt \ '(
 
ik heb ze op me gsxr600 zitten..kan er nog niet zo veel over zeggen heb er pas 350 km mee gereden..maar gosteren op het klaverbald mee geweest en ik reed zeker niet zo hard maar kwam wel erg snel rul aan...

dan doe je iets niet goed....
tuupke heeft ze ook onder zn vtr en op assen was de band spiegelglad. en hij reed zn uitlaatbochten aan de grond, dus dat ging niet echt zachtjes.
kheb ze zelf ook en vind ze zeer vertrouwd aanvoelen. magoed, denk dat de nieuwe bike daar ook wel een aandeel in heeft. maar mijn 1e indruk zegt zeeeeeeeer goed
 
Uit die Duitse test... spreken ze voor de 2de plaats over de gewone Diablo? Of is het de diablo corsa.

Ik hoop de gewone diablo want die vind ik :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan