Bt 014

Ja hoor, zat mensen

http://www.motor-forum.nl/forum/search.php?searchstr=bt+014&condition=and&on=topictitle&topicstarter=&user=&sortdir=desc&sortby=datelastpost&forum=&maxagetype=lastpost&maxagetopic=&topicstatus=any (UTFS)

:+
 
ik heb hem dr zelf ook onderliggen.

Hiervoor een BT012, die beviel ook giga goed kwa rij gedrag, alleen een korte levensduur (3000 KM)

de bt014 heeft me ook nog nooit in de steek gelaten, en zit er nu al bijna 6000 km onder.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik van die 6000 km er 5000 op vakantie heb gemaakt, en dus veel snelweg gebruik dus weinig slijtage.

verder een perfecte band! stuurt GIGA lekker
 
ik heb ze er ook onder zitten... 3000 km.. en ze zijn al best ver... (lees ik denk nog max 1000 km (als het niet minder is)...)
maar ok ik moet je dan wel vertellen dat ik die banden echt goed gebruik.. dus zoals snel optrekken enzo
 
Uit testen komt ie toch minder. Meestal op 3e / 4e plek.

Als je circuit rijdt zou ik gaan voor de Pirelli's gaan. Voor straatgebruik voor de Michelin Pilot Power. De Michelin komt vaak als eerste uit de test omdat deze zich ook op nat wegdek goed gedraagd en qua slijtage iets beter is dan Pirelli / Mezeler.

De BT 014 is beslist een goede band, maar niet de beste (volgens de testen....).
 
Ik heb een BT014 achter nu als opvolger van de 012 die er om zat en ik heb er goeie schik mee. :) Warmt snel op en biedt ook nog (voor mij) voldoende grip in de regen. Geven mij iig voldoende vertrouwen om het stepje van mijn CBR aan de grond te rijden. Ik kan niet zeggen dat ze beter of slechter rijden dan de 012. Wel heb ik het idee dat ze wat minder snel slijten dan de 012.
 
ik heb ze nu ongeveer 100 km op liggen op mijn zx6r, nou zou ik graag julie bandenspanning willen weten, omdat ik nog niet zo veel vertrouwen heb in de banden. het lijkt net of de motor gaat deinen in lange bochten. kan ook nog aan de vering liggen.
spanning nu 2,4 voor en 2.5 achter.

full

hier met 0 km op de band
 
ik heb ze nu ongeveer 100 km op liggen op mijn zx6r, nou zou ik graag julie bandenspanning willen weten, omdat ik nog niet zo veel vertrouwen heb in de banden. het lijkt net of de motor gaat deinen in lange bochten. kan ook nog aan de vering liggen.
spanning nu 2,4 voor en 2.5 achter.

(Afbeelding)
hier met 0 km op de band
Voor op straat?

Ik rij met 2.6 voor en 2.9 achter. Dit komt ook overeen met wat Haynes opgeeft voor mijn motor. Bij een te lage spanning wordt ie wat onrustig.

De waarden die jij daar opgeeft lijken me eerder voor circuitgebruik dan voor op straat. Vooral die van de achterband.

Voordat je gaat rommelen aan de vering zou ik eerst de 'eenvoudige' dingen eens controleren, zoals andere bandenspanning, balhoofdspeling nakijken en voelen of de wiellagers nog wel strak zijn.
 
ik heb ze nu ongeveer 100 km op liggen op mijn zx6r, nou zou ik graag julie bandenspanning willen weten, omdat ik nog niet zo veel vertrouwen heb in de banden. het lijkt net of de motor gaat deinen in lange bochten. kan ook nog aan de vering liggen.
spanning nu 2,4 voor en 2.5 achter.
Ligt bijna zeker aan de vering. Ik had het eerst ook een beetje, tot ik de vering-setup van http://www.sportrider.com/bikes/146_susp_settings/ (deze site) heb geprobeerd. Na een kleine aanpassing bevalt deze mij zeeeer goed. Motor ligt superstrak in de bochten. Ook met bagage.

Officieel moet er voor 2,5 en achter 2,9 bar in (tenminste, dat was bij de BT010. 014 zal wel hetzelfde zijn)
 
Ligt bijna zeker aan de vering. Ik had het eerst ook een beetje, tot ik de vering-setup van http://www.sportrider.com/bikes/146_susp_settings/ (deze site) heb geprobeerd. Na een kleine aanpassing bevalt deze mij zeeeer goed. Motor ligt superstrak in de bochten. Ook met bagage.

Officieel moet er voor 2,5 en achter 2,9 bar in (tenminste, dat was bij de BT010. 014 zal wel hetzelfde zijn)
die site heb ik al bekeken maar daar staat ons bouwjaar niet bij. maar ik ben wel vanalles aan het uitproberen.

cbr 600 dan is dat vergelijkbaar . dank je en ik zal hem is op 2,5 en 2,9 zetten en gaan rijden, maar niet vanavond.
 
Terug
Bovenaan Onderaan