bt 020

fazerboy

Die hard MF'er
7 mrt 2002
667
0
rooi
hoelang doen jullie met een setjes bt 020 en op wat voor motor ?

aangezien ik de motor voornamelijk voor woon werk verkeer gebruik vindt is dit toch wel belangrijk voor me
 
op mijn fazer 600 deed ik er ongeveer 9000 a 10000km mee... achter en voor het dubbele ongeveer.

maar dat ligt erg aan je rijstijl hoor...
ik rij maak ook veel WW km, en rij dan altijd vrij rustig...
 
Ik heb met mijn BT57 12000 km gereden, voor woon werk verkeer zijn zijn ze perfect, voor de Alpen en Pyreneen ritjes wat minder. Ik heb ze dan ook in Andora vervangen voor een setje BT010's terwijl ik er waarschijnlijk nog wel 2000 km meegehaald had.
 
hoelang doen jullie met een setjes bt 020 en op wat voor motor ?

aangezien ik de motor voornamelijk voor woon werk verkeer gebruik vindt is dit toch wel belangrijk voor me

Ik heb met mijn ZXR750 met de BT020 achterband 13750km :} gereden, de voorband is tegelijk met de achterband gemonteerd, maar is nog net niet toe aan vervanging. Dus ook die gaat lekker lang mee. Ik rijd geen woon werk verkeer maar puur voor de hobby, voornamelijk sportief, dus ik vind dat de BT020's een goede keus zijn als je veel kilometers wilt maken. Over de grip is echt niets negatiefs te melde. Ik heb maar een keer een klein uitstapje gemaakt, verder niets.

Nemen die band dus!!!!!

Groeten,

ZXRené
 
Hou het bij een BT 020. Is een hardere band dan de Bt010. Da's meer een plakband. Slijt iets sneller, zeg maar.
Zeker voor WW verkeer , gewoon een 020 nemen.

Ik had ze op mijn cbr 600. deed er zo'n 12000 km mee.
 
Had hem onder mn zzr net voordat ik het circuit op ging.
Deed er 500 km mee.
Toen verkocht ik de motor nl :+
 
Toen ik net mijn fazer 600 had deed ik er nog 12.000 km achter mee, nu is dat teruggelopen naar 10.000 km of zelfs minder. Dus wil je een goeie band dan is het zeker een aanrader, maar verwacht geen giga levensduur.
 
Mijn eerste bt020 achterband gaat er woensdag af. Ik heb zo'n 13000km mee gereden, maar nu istie ook echt op (geen profiel meer in het midden) De grip is prima, alleen de eerste paar echte bochten wil hij nog wel eens glijden. Waarschijnlijk komt hij niet echt goed op temperatuur onder mijn sv650s met rustig rijden. Voor de voorband heb ik een bt010 en ook die komt er weer onder, deze gaat bij mij net zolang mee als een bt020 achterband. De meeste tripjes van mij zijn zo'n 500..600km met zoveel mogelijk bochten. Om er te komen moet ik wel zo'n 60km (alleen heen, dus 120km van de 600km) over de autobahn en ik heb gemerkt dat de banden geen schik hebben met hard rechtdoor rijden, in nederland zouden ze dus langer mee moeten kunnen.

Wat wel een beetje vreemd is, is dat ik het idee heb dat de grip in heb begin een stuk beter was als nu (met name de bt010 voorband trouwens). Maar helemaal zeker ben ik daar niet van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan