BT-021 & BT-45

Niens

Die hard MF'er
28 jan 2007
454
0
Omdat het tijd wordt voor een nieuwe achterband heb ik besloten m'n Maccadam te vervangen voor een BT-021. Maar als voorband heb ik een trouwe BT-45, die nog wel een x aantal km's mee kan...

Maar aangezien rijden met een radiaal én diagonaal band niet verstandig is/blijkt weet ik niet echt wat te doen...
Ook een nieuwe voorband (BT-021) is niet echt een optie omdat deze nog niet versleten is en ik als student door het leven ga!
Bezuinigen is ook geen optie, i know!

Andere tour/sport band zoeken?Het is voor trouwens voor een Bandit 600N.
 
Beetje shoppen voor je achterband, en een tweedehands bijpassend voorbandje scoren. :?

Edit. http://link.marktplaats.nl/189181995 (Bleiswijk) om de hoek. :)
 
Laatst bewerkt:
Mwa ik zou er gewoon een compleet setje BT-021 op laten legge, gaan evengoed 8.000 km mee als je er een beetje zuinig op bent ;) BT-045 is voor lesmotoren man.. en daarbij ziet een BT-021 er stukke beter uit!
 
Haha, jah tuurlik... kost niks hè! Jah snap ik, maar ik heb de motor zo gekocht.. dus ga er geen andere banden op leggen als t niet nodig is..! Snappie vouz?
8000 maar? Mag hopen dat ie dat haalt ja!
 
Schijnt dat die 18.000km wel veel was (vond de bandenboer). Maar het verschil ligt er waarschijnlijk in dat ik niet bij elk stoplicht een sprintje trek.

Ik denk dat zeker 50% snelweg was. Verder zaten er geen schaamranden meer op. Dus geeft wel een beetje een beeld van het gebruik. Gewoon een goed bandje, waar ik geen last mee gehad heb.

Wat je evt zou kunnen doen is een tijdelijk achterbandje omleggen? Bij MotorMike heeft hij vaak nog wel gebruikte bandjes met wat profiel liggen. En dan later een heel setje laten leggen.
 
dat komt doordat de fazer gewoon goed is ;)

Maar ff ontopic :) Het is echt afhankelijk van het koppel van je motor en je rij-stijl hoe snel je banden slijten.

Maar ik weet eigenlijk niet waarom je diagonaal en radiaal niet mag 'mengen'.

linkje naar topic met uitleg

Daar zegt iemand dat het bij normaal gebruik weinig kwaad kan.
 
Laatst bewerkt:
Het is geen kwestie van krap in het geld zitten, maar tis gewoon zonde om een nog redelijk goede band te gaan vervangen! Is waarschijnlijk wel de beste oplossing, maar dat geld had ook anders besteed kunnen worden..op die manier!
Tjah, kan niet zeggen of die band me echt goed bevalt.. heb nooit een andere onder m'n fietsje gehad! Hij heeft me nog nooit in de steek gelaten, en ik rij niet altijd even rustig!!
 
Als je voorband echt nog goed is zou ik nu voor een BT45 achterbandje gaan (imo prima banden voor een bandit). Tegen de tijd dat je voorband versleten is kan je dan overwegen om voor én achter er BT 21's op te gooien. Ik denk dat sowieso al het verschil tussen die macadam en die bt45 zo groot is dat je al een veel fijner rijdende motor hebt :)
 
Ik moet zeggen dat het allemaal goede alternatieven zijn! Maar zo kan ik nooit een keuze maken, haha nee geintje!
Maar een BT-45 als achterband is zeker geen slecht idee.. Ik zal als ik thuis ben m'n voorband nog eens goed inspecteren en bekijken hoe ie er bij staat.

Verder ff prijsopvragen doen bij verschillende dealers/zaken om te kijken wat een compleet setje BT-021'ers of een BT-45 kost..

Moet wel snel een keuze maken, anders kom ik niet meer aan rijden toe..!! :] :9~
 
Exactement! Tot nu toe vind ik zelf een BT-45 als achterband de beste oplossing trouwens..ga ut deze week ff bekijken!
Als je voorband nog goed is zou ik ook alleen voor een achterband kiezen. Daarbij moet ik zeggen , en ik rijdt zelf met een setje 021, waarover ik niet zo te spreken ben over de voorband. Reden: ik vindt dat ie slecht op temperatuur komt en bij tijd en wijle erg
laat ik maar zeggen "griploos "aanvoeld. Daarbij ik heb inmiddels al meerdere rijders met dezelfde ervaringen gesproken. Achterband super / voorband ? Dus mijn advies nogmaals eerst alleen achterbandje en anders geen set 021, maar Michelin of een ander type Bridgestone.
 
Kan aan mij liggen, maar ik vind zo gauw geen BT45 in jouw maat (160/60-17 toch?) -O-

De site van Bridgestone zelf geeft een foutmelding bij size availability....
 
Je kan je BT45 gerust verslijten met een BT21. Diagonaal banden zijn er al lang niet meer....
Bij Bridgestone is het een mono-spiraalgordel, dus ook niet echt een radiaalband.
www.bridgestone.nl of be
 
Kijk gewoon her en der even naar een kwaliteitsband, en pak dan de goedkooptste (gezien je uitlating over budget...).

edit: geef me anders een mailtje (profiel) met wat je wel en niet wilt. Doe ik je een offerte, Den Bosch - Tilburg is niet al te ver.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan