BT-021 & BT-45

Niens

Die hard MF'er
28 jan 2007
454
0
Omdat het tijd wordt voor een nieuwe achterband heb ik besloten m'n Maccadam te vervangen voor een BT-021. Maar als voorband heb ik een trouwe BT-45, die nog wel een x aantal km's mee kan...

Maar aangezien rijden met een radiaal én diagonaal band niet verstandig is/blijkt weet ik niet echt wat te doen...
Ook een nieuwe voorband (BT-021) is niet echt een optie omdat deze nog niet versleten is en ik als student door het leven ga!
Bezuinigen is ook geen optie, i know!

Andere tour/sport band zoeken?Het is voor trouwens voor een Bandit 600N.
 
Als je daarvoor met een macadam reed kan imo geen enkele band of combinatie slechter/minder veilig zijn. Bij mij lag er vooraan een macadam op en vond deze zwaar ruk. Onrijdbaar bij regenweer. Ik dacht hem ff op te rijden maar dat kreng bleef maar meegaan. Toen ik achteraan een andere band nodig had heb ik hem ook maar laten vervangen. Hij kon zeker nog 10.000 km mee. Nu op 2 BT45's en dat bevalt wel goed. Al ga ik volgende keer de pilot active es proberen, gewoon om het verschil te weten...
 
Ja, goed punt.. heb totaal geen vergelijkingsmateriaal!Dus grote kans dat elke willekeurige band beter bevalt/presteerd dan m'n huidige Maccadam...

Ik denk er gewoon teveel over na misschien...! :Y
 
Ik denk er gewoon teveel over na misschien...! :Y
Zeikerd. :+ :+

Pilot active/Road zal helemaal als een dolle werken op die motor. :9
Gewoon een weekendje niet meer stappen, en geen drankjes aan foute chicks geven. 8-)
Nieuw setje kopen. :Y

En check anders even die link in de tweede post in je topique. :]
 
Laatst bewerkt:
PIRELLI 150/70 - 17 69 H TL M/C SPORTDEMON € 82,38

MICHELIN 150/70-17 (69H) TL/TT PILOT ACTIV R € 87,51

METZELER 150/70B17 M/C (69V) TL LASERTEC Rear € 98,63

BRIDGESTONE 150/70-17 69 H tl BT45R € 104,77

Even er van uit gaan dat dit de juiste maat is....

Komt nog wat bij aan verzenden, balanceren en monteren.
 
Zo, na m'n werk even naar V/d Heyden Motoren gegaan hier in dB-city! Ben netjes geholpen daar, zoals gewoonlijk.. maar goed ; de prijzen van de banden vielen me tegen!

BT-021 150/70-17 : €236,-
BT45 150/70-17 : € 167,-

Ben eerder in dit topic al een zeikerd :+ genoemd, dus moet m'n reputatie hooghouden! _O-

Zoals door de meeste van jullie al gezegd is de BT45 een prima band voor m'n Bandit..BT-021 is wat sportiever en heeft in verhouding een kortere levensduur...M'n huidige voorband begint al wat kammen te vertonen, dus die loopt ook op z'n eind..

Dus wss wordt het een compleet setje... BT-021'ers
 
BRIDGESTONE 150/70 ZR 17 (69W) TL BT021R € 122,51
BRIDGESTONE 120/70 ZR 17 (58W) TL VDD BT021F € 108,99

Excl verzending en montage, dat wel O-)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk us aan, dat zijn betere prijzen...! Waar haal je ze vandaan als ik vragen mag?
Als ik me niet vergis is m'n voorband 110 breed..

Prijsje voor BT45?

Jaaja ik blijf toch bezig.. :9
 
Kijk us aan, dat zijn betere prijzen...! Waar haal je ze vandaan als ik vragen mag?
Als ik me niet vergis is m'n voorband 110 breed..

Prijsje voor BT45?

Jaaja ik blijf toch bezig.. :9

Nou vooruit dan maar. En je boft, die is nog goedkoper:
BRIDGESTONE 110/70 ZR 17 (54W) TL BT021F € 97,16
 
Jij moet inderdaad als voorband een 110/70ZR17 hebben, en achter een 150/70ZR17 (t/m bouwjaar 1999).
En gaan we reclame maken, collega? Pas maar op, anders wordt je (net als ik eerder) gebanned.......

Edit: ik zou eerder kiezen voor de Dunlop Roadsmart, of de Michelin Pilot Road 2. Dit zijn aanmerkelijk betere banden, maar ook inderdaad een stukje duurder......
 
Laatst bewerkt:
Jij moet inderdaad als voorband een 110/70ZR17 hebben, en achter een 150/70ZR17 (t/m bouwjaar 1999).
En gaan we reclame maken, collega? Pas maar op, anders wordt je (net als ik eerder) gebanned.......

Edit: ik zou eerder kiezen voor de Dunlop Roadsmart, of de Michelin Pilot Road 2. Dit zijn aanmerkelijk betere banden, maar ook inderdaad een stukje duurder......

Nee hoor, zijn de prijzen van een bekende internet seller uit Duitsland, gewoon zoals ze op de site staan...

Ik roep niks over dat hij bij mij voor iets moet zijn (kan natuurlijk wel O-) , maar daar gaat het nou ff niet om).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
No worries! :)

Ik vind het al leuk dat je mensen verder op weg kunt helpen. Ik vind het nogal schelen: 100 euro zelf bestellen en 280 euro bij de garage (incl montage ed?).

Ik heb net ook een stapeltje banden daar besteld, en ben benieuwd hoe ze zijn mbt levering ed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan