BT Intercom Headset

Custom_667

Rookie
16 mrt 2015
8
0
Nijmegen
Hallo forummers,

Ik heb sinds kort 2 headsetjes gekocht voor het luisteren naar mijn navigatie (Garmin Zumo 340) en communicatie met passagier achterop de motor. Zie afbeelding:

bt intercom headset - Google zoeken

Nu loop ik tegen de volgende problemen aan:
- de instructies van mijn Garmin zijn vaak krakerig en soms valt het eerste gedeelte vd. zin weg. Het gaat dan om 1 a 2 woorden. Garmin is aangesloten op de accu en wordt dus continu opgeladen.
- navigatie samen met intercom met passagier is niet zo'n succes. Als mevrouw Claire Nederlands begint te praten dan kan ik niet meer communiceren met mijn passagier. OK dat is begrijpelijk en kan ik zeker mee leven. Nu heb ik gehad dat de headsetjes de verbinding onderling automatisch weer herstellen na de instructies van de Garmin, maar vaak is dit niet het geval. Dan moet 1 van ons op de intercom knop drukken en dan is er weer verbinding. Maar na een minuut of 10-15 is er helemaal geen verbinding meer tussen elkaar te krijgen en moet ik de setjes opnieuw opstarten.
Ook heb ik gehad dat als ik met 2 headsets rij dat het contact met de navigatie ook wel eens helemaal wegvalt.
Als ik alleen rij met navigatie dan is de verbinding gewoon stabiel, behalve dan de krakerigheid en het wegvallen van de eerste 2 woorden.
Ik heb beide headsetjes en ontvangers al een keer gewisseld en regelmatig opnieuw geprobeerd de linken. Ook staan er geen andere bluetooth apparaten zoals bijv. telefoon. Is de kwaliteit van deze setjes nou zo slecht of doe ik iets verkeerd?
 
Terug
Bovenaan Onderaan