Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik lig er ook wakker van...
maar ik zit op iets meer volgens mij
he das lekker , oude topics uit het stof halen
Ik zit zo'n beetje met hetzelfde ik heb nu een dunlop 207 voor en achter (cbr 600 uit 2000)
een aantal opties
-zelfde band kopen dus dunlop d207
- BT 010/12 (slijten wat harder denk ik )
- BT 020 (ik denk goed voor mij aangezien veel woon werk dus snelweg (niet snel aangezien werkzaamheden coentunnel)en geen woonwerk sportief rijgedrag)
Dus als ik alle verhalen lees in mijn geval 010???
advies???.... ik ben geen gierigaard maar wil niet onnodig geld weg gooien
Rij nu met BT090 en als ik mocht kiezen tussen 010 en 090, dan 3x zeker de 090.
mogguh oma. Kom ik ook weer ff met een vraagje.
Heb een zzr 250, en hoe van flink sportief rijden (voor zover et mogelijk is) en gebruik de fiets zeer weinig voor woon/werk. Voor ligt er een bijna nieuwe bt 045 op en achter ook, maar dies op. Heb al wat dealers gebeld, en ze zeiden dat er ook een 090 op kon , en dat dat geen probleem was met een 045 voor...
Echter als ik het andersom zou doen (dual compound voor, dus de 090 en de 045 achter) was et sterk af te raden.
Klopt dit
De dual compound heeft hier weinig mee te maken (BT45 heeft dat trouwens, weet niet zeker of 090 dat ook heeft). het gaat erom dat de 090 een radiaalband is en de BT45 een diagonaalband is (opbouw carcas). Het lijkt me niet fijn om met 2 verschillende soorten carcas te rijden maar het klopt dat radiaal voor/diagonaal achter niet kan. Andersom wel (dia voor/ radi achter).
Maar nog een probleem in jouw geval zou zijn dat je dan achter meer grip hebt als voor. Das iets wat niet aan te raden is want als je hard rond gaat zal de voorband veel eerder zijn grip verliezen als de achterband. Een glijdende achterband is nog wel onder controle te houden met een beetje geluk/ervaring maar als de voorband gaat glijden lig je 9 van de 10 keer op je muil.
Maar ff los van dat, waarom wil je een 090 op je ZZR? Een BT45 heeft grip genoeg voor op een ZZR250 en gaat ook nog langer mee. De laatste keer dat ik je op Gorinchem heb zien rijden vertelde je dat je met ongv. 90km/uur rondging maar dat het niet harder kon vanwege de fiets (belabberde vering) en dan zit je nog lang niet op de limiet van je banden. Ik denk dat je beter BT45's kunt gebruiken.
Je hoeft trouwens toch ook niet lang meer op die ZZR te rijden? Er kwam toch een SVS in huis?
Ik ga denk geen setje nemen,want met veel mazzel is me fiets over 2 maanden verkocht en staat de sv voor de deur. (indien ik wederom bral bla bla me studiepunten haal).
Prijs weet ik nognie, want ik laat ze natuurlijk bij safe zoetermeer erop gooien (waar ik zelf werk).
Bij Aad v Kekem kost ie 124 ex btw, want ze hebben een geen-btw-betaal-actie op banden, ik was daar met montage voor ongeveer 150/160 euro klaar. En als ik bij Safe dus duurder uitkom, wat ik niet verwacht dmv me personeelskorting, die ik nog nie weet omdat ik me contract nog nie binne heb, laat ik et bij Aad doen.
[me]smitjr die vandaag niet uit zijn woorden komt [/me]
Sorry, het verschil.
Een BT010 voor en een BT020 kost me iets minder dan €300,- .
Een setje BT-090's kost me zo rond de €250,-
De prijzen zijn inclusief montage, geef gewoon m'n motor af.
Ik heb net ook de BT-090 besteld!
Komen er vrijdag onder!
Hoop dat ze meer zekerheid bieden als de dunlop sportmaxx D207.....
Ja,hallo,die heb ik er voor nog wel steeds opzitten,hoor...207 is geen band... dan kan je net zogoed gewoon op de velg rijden
Ja,hallo,die heb ik er voor nog wel steeds opzitten,hoor...
ja,daar zat ik ook aan te denken,alleen kost de achterband alleen al €156,- ex.btw.BT090 is echt de beste band voor lichte fietsjes. De rij-eigenschappen worden er zoveel beter door.
Zou alleen wel bt090 achter EN voor monteren. Dan heb je grip en goede stuureigenschappen.