BT010, BT020 & BT-090

Ik zie trouwens dat je 25kw rijd?

Ik weet niet of ze idd ook super voor jouw fiets zijn maar bt090 zijn special voor lichte (zowel qua gewicht als in vermogen) motoren
 
hallo

hier nog een beetje informatie
BT90 heeft voor en achter de zelfde zachtheid

BT96 heeft voor de zelfde zachtheid als de BT90 alleen de achterband heeft in het midden wat harder rubber zitten maar aan de zij kant zit weer het zelfde als de BT90

dus is beter voor slijtage
dennis
 
BT96 voor straatgebruik hmmmm, dat wordt spannend in de regen! Bridgestone adviseert ze zelf voor circuitgebruik en heb ze zelf eens onder de motor gehad, maar zal ze zeker niet aanraden voor openbare weggebruik.

BT010 en BT090 zijn enigsinds vergelijkbaar, maar BT090 is wel een stukje sportiever en is gemaakt voor 400cc of minder whereas de BT010 gemaakt ik voor +600cc. BT090 presteert OK in de regen, maar verwacht zeker geen wonderen. BT090 wordt o.a. in Engeland gebruikt in standaard race-klasses.

Rij nu met BT090 en als ik mocht kiezen tussen 010 en 090, dan 3x zeker de 090.
 
Ik zit zo'n beetje met hetzelfde ik heb nu een dunlop 207 voor en achter (cbr 600 uit 2000)

een aantal opties

-zelfde band kopen dus dunlop d207
- BT 010/12 (slijten wat harder denk ik )
- BT 020 (ik denk goed voor mij aangezien veel woon werk dus snelweg (niet snel aangezien werkzaamheden coentunnel)en geen woonwerk sportief rijgedrag)


Dus als ik alle verhalen lees in mijn geval 010???
advies???.... ik ben geen gierigaard maar wil niet onnodig geld weg gooien
 
mogguh oma. Kom ik ook weer ff met een vraagje.

Heb een zzr 250, en hoe van flink sportief rijden (voor zover et mogelijk is) en gebruik de fiets zeer weinig voor woon/werk. Voor ligt er een bijna nieuwe bt 045 op en achter ook, maar dies op. Heb al wat dealers gebeld, en ze zeiden dat er ook een 090 op kon :} , en dat dat geen probleem was met een 045 voor...
Echter als ik het andersom zou doen (dual compound voor, dus de 090 en de 045 achter) was et sterk af te raden.

Klopt dit :?
 
mogguh oma. Kom ik ook weer ff met een vraagje.

Heb een zzr 250, en hoe van flink sportief rijden (voor zover et mogelijk is) en gebruik de fiets zeer weinig voor woon/werk. Voor ligt er een bijna nieuwe bt 045 op en achter ook, maar dies op. Heb al wat dealers gebeld, en ze zeiden dat er ook een 090 op kon :} , en dat dat geen probleem was met een 045 voor...
Echter als ik het andersom zou doen (dual compound voor, dus de 090 en de 045 achter) was et sterk af te raden.

Klopt dit :?

De dual compound heeft hier weinig mee te maken (BT45 heeft dat trouwens, weet niet zeker of 090 dat ook heeft). het gaat erom dat de 090 een radiaalband is en de BT45 een diagonaalband is (opbouw carcas). Het lijkt me niet fijn om met 2 verschillende soorten carcas te rijden maar het klopt dat radiaal voor/diagonaal achter niet kan. Andersom wel (dia voor/ radi achter).
Maar nog een probleem in jouw geval zou zijn dat je dan achter meer grip hebt als voor. Das iets wat niet aan te raden is want als je hard rond gaat zal de voorband veel eerder zijn grip verliezen als de achterband. Een glijdende achterband is nog wel onder controle te houden met een beetje geluk/ervaring maar als de voorband gaat glijden lig je 9 van de 10 keer op je muil.

Maar ff los van dat, waarom wil je een 090 op je ZZR? Een BT45 heeft grip genoeg voor op een ZZR250 en gaat ook nog langer mee. De laatste keer dat ik je op Gorinchem heb zien rijden vertelde je dat je met ongv. 90km/uur rondging maar dat het niet harder kon vanwege de fiets (belabberde vering) en dan zit je nog lang niet op de limiet van je banden. Ik denk dat je beter BT45's kunt gebruiken.
Je hoeft trouwens toch ook niet lang meer op die ZZR te rijden? Er kwam toch een SVS in huis? :)
 
De dual compound heeft hier weinig mee te maken (BT45 heeft dat trouwens, weet niet zeker of 090 dat ook heeft). het gaat erom dat de 090 een radiaalband is en de BT45 een diagonaalband is (opbouw carcas). Het lijkt me niet fijn om met 2 verschillende soorten carcas te rijden maar het klopt dat radiaal voor/diagonaal achter niet kan. Andersom wel (dia voor/ radi achter).
Maar nog een probleem in jouw geval zou zijn dat je dan achter meer grip hebt als voor. Das iets wat niet aan te raden is want als je hard rond gaat zal de voorband veel eerder zijn grip verliezen als de achterband. Een glijdende achterband is nog wel onder controle te houden met een beetje geluk/ervaring maar als de voorband gaat glijden lig je 9 van de 10 keer op je muil.

Maar ff los van dat, waarom wil je een 090 op je ZZR? Een BT45 heeft grip genoeg voor op een ZZR250 en gaat ook nog langer mee. De laatste keer dat ik je op Gorinchem heb zien rijden vertelde je dat je met ongv. 90km/uur rondging maar dat het niet harder kon vanwege de fiets (belabberde vering) en dan zit je nog lang niet op de limiet van je banden. Ik denk dat je beter BT45's kunt gebruiken.
Je hoeft trouwens toch ook niet lang meer op die ZZR te rijden? Er kwam toch een SVS in huis? :)


heyy willie!!

hier ff me post vanuit 't holec topic...waarom ik dus 'wat' wil ;)

Ik ga denk geen setje nemen,want met veel mazzel is me fiets over 2 maanden verkocht en staat de sv voor de deur. (indien ik wederom bral bla bla me studiepunten haal).
Prijs weet ik nognie, want ik laat ze natuurlijk bij safe zoetermeer erop gooien (waar ik zelf werk).

Bij Aad v Kekem kost ie 124 ex btw, want ze hebben een geen-btw-betaal-actie op banden, ik was daar met montage voor ongeveer 150/160 euro klaar. En als ik bij Safe dus duurder uitkom, wat ik niet verwacht dmv me personeelskorting, die ik nog nie weet omdat ik me contract nog nie binne heb, laat ik et bij Aad doen. :X

[me]smitjr die vandaag niet uit zijn woorden komt |( [/me]

Dus tis eigelijk meer een soort probeer actie van mezelf, zzr gaat binnekort denk toch wel weg...hoop ik
 
hallo

zeker bij wat lichteren motors zeker de bt90

zelf jaren met een kawasaki kris gereden mege grip :}
komt lekker snel op temperatuur

dennis
 
Check marktplaats voor jongens die gesponsord circuitrijden.
Ze hebben vaak goeie (sport)banden met een paar rondjes erop voor ca. 100€ per setje. Dan kun je ze voor ca. 12.50€ p/stuk erop laten zetten bij een zaak.
Sorry, het verschil.
Een BT010 voor en een BT020 kost me iets minder dan €300,- .
Een setje BT-090's kost me zo rond de €250,-
De prijzen zijn inclusief montage, geef gewoon m'n motor af.
 
Ik heb net ook de BT-090 besteld!

Komen er vrijdag onder!

Hoop dat ze meer zekerheid bieden als de dunlop sportmaxx D207.....
 
Had geen zin om het hele topic door te lezen aangezien het antwoord heel simpel is ...

Bt090 :} :} :} :}

ongelooflijke grip met ding dingen, alleen slijten ze wel rap aan de zijkanten bij sportief rijden maar dat doet elke band volgens mij wel ...

Heb er laatst alleen mee in de regen op zandvoort gereden dat was niet echt een suc6
 
Hé, da's een oud topic van mij :) Inmiddels ben ik al 2 motoren verder en BT090's zijn op mijn huidige motor niet echt (lees: echt niet) van toepassing :)
 
bt090 is nog altijd (Y)

heb ze op assen gereden en er is niets op aan te merken. plakken als plakband.
 
BT090 is echt de beste band voor lichte fietsjes. De rij-eigenschappen worden er zoveel beter door.

Zou alleen wel bt090 achter EN voor monteren. Dan heb je grip en goede stuureigenschappen.
ja,daar zat ik ook aan te denken,alleen kost de achterband alleen al €156,- ex.btw.
 
Terug
Bovenaan Onderaan