BT010 of D207 voor Aprilia RSV Mille

Ab-Vollegaas

Die hard MF'er
3 jun 2001
718
0
Hi,


Heb een Aprilia RSV Mille ('99 Race Replica versie). Er zitten nu Metzeler Z1 banden op, en die vind ik zwaar k.ilo u.trecht t.ango, als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik zit in dubio over de keus tussen deze twee banden, welke er beter bij past. Over de BT010 hoor je veeld goeds, toch hoor je over de D207 op de APrilia ook goede geluiden.

De Z1 van metzeler gaat heel snel glijden en daar houd ik niet van. Ik wil een strak sturende band hebben, die als het ware 'kleeft'aan de weg (ik houd dus niet van sliden).

Wat is voor deze fiets de beste keuze ?
 
De BT 010 is meer gemaakt voor de R1 en GSXR1000....( wat het trouwens geen slechte band maakt :P ) Maar wat ligt er origineel op een Aprilia :?

Ik heb zelf ( op mijn R1.) Pirelli Dragon Evo's..... Maar die komen van dezelfde fabriek als Metzlers....
 
Standaard liggen er dacht ik Metzeler ze3 op. De nieuwe RSV mille (model 2001) heeft nu Michelin er op. Ook de Futura en de Falco hebben af fabriek Metzeler.... waarschijnlijk konden ze (van Aprilia) daar een goede deal mee doen of zo, ik vind het echter erg jammer dat er standaard zulke slechte banden onder zitten. (ook als je bijvoorbeeld in testen leest is het eerste wat de berijders doen is de metzelers er af halen !
Bijvoorbeeld door Moto73 in de lange duur test van de Falco, en ik dacht dat ze dat in Engeland ook hadden gedaan tijdens hun test met de RSV mille. )


 

Ik zelf heb goede ervaringen met de Dunlop D207 onder de Soes en ook de Pirelli Dragons bevielen mij zeer goed, eigenlijk iets beter omdat ze wat slijtvaster zijn als de Dunlop.

 
Ik heb afgelopen donderdag op assen met de RSV gereden met Pirelli dragon super corsa's lag wel strak, alleen toen het begon te regenen was de lol er gauw vanaf omdat er geen profiel aan de zijkant vant het loopvlak zit (gedeeltelijke slik). Maar de volgende keer doe ik ze ook onder m'n eigen fiets.
 
Voor mij een makkelijke keuze....

Droog Weer: Dunlop D207
Nat Weer:Bridgestone BT010 en dus voor een compromis kies ik voor de 010

Wel is de D207 iets slijtvaster, maar geeft de 010 meer gevoel van houvast in de bochten.
Bridgestones hebben wel dual compound (hardere compound middenvlak en iets zachter bochtenvlak....) en de Dunlops niet.

Maar dit is dus mijn persoonlijk voorkeur voor m`n Kawa ZX-7R: de 010`s

maar in principe zijn beide banden zeer aan elkaar gewaagd!!!
 
Hi,


Heb na lang wikken enw egen toch voor de BT010's gekozen. Ook een paar mede RSV rijders gesproken die er ZEER enthousiast over waren !

Dat in combinatie met de 2 rubber soorten: het 'rechtuit rij rubber' en het 'bochten rubber' heeft mij doen besluiten....

Nu nog even inrijden en dan gaat het gas er weer vol op !! :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan