BT010 voor en BT020 achter op me gixxer

Rij al twee jaar BT010 voor en achter. Bevalt prima.

Als jullie het over levensduur hebben, vermeld dan ook eens tot hoever je doorrijd. Bij hoeveel mm. profiel bedoel ik. Ik reed ze altijd helemaal kaal (nu niet meer), een ander wisselt al als hij nog veel profiel over heeft......

Met mijn laatste BT01 heb ik 8000km gereden. Zowel aan buiten als binnenkant geen profiel meer. De dealer adviseerde me om ze de volgende keer 2 a 3000km eerder te vervangen. Hij kon de witte draden er al doorheen zien komen. Oeps..............
Naderhand liet hij effe zien waarom. Hij pakte een pen en duwde deze dwars door de band heen. Was niet veel kracht voor nodig.

Wat ook te zien was, was dat het loopvlak bij ver afgesleten banden een andere compound heeft, een compount met minder grip. Geen wonder dat ik bij fel uitaccelereren wel eens het gevoel had dat de achterkant naar buiten ging.
 
Kijk zelf niet zo naar duurzaamheid maar meer naar grip,en dan komen bij mij de Metzeler Rennsport 1 er het beste uit! Evt. kun je de Metz.Sportec kiezen voor duurzaamheid!
 
Ik ben zonet m n BT020r gaan inrijden en tot hiertoe bevalt het goed.
Vooraan blijf ik wel met 010 rijden die warmen wel sneller op.
De vorige 010 achterband zat op het canvas na 3000km da's me iets te duur, vandaar de 020.
Ik vraag me eigenlijk af wat het verschil is tussen een 020r en een 020nt?
Van de 020 dat ze niet veel vermogen aankunnen lijkt me straffe kost! Waarom liggen ze dan origineel op een blackbird?
 
Hi there

Ik had ook een 010 voor en een 020 achter op mijn R1100S
En ik moet zeggen dat de 010 voor inderdaad begon te glijden toen de slijttekens bereikt waren
Omdat ik mijn tijd op Assen nog verder wil verbeteren heb ik nu Pilot sport voor en achter laten monteren.
De eerste kilometers lijken erg goed.
Nu heb ik voor 14 juni op Zoldereen setje Pilot Race gekocht om te kijken hoe dat werkt

Dus 010 en 020 is oke maar Pilot Race is beter
Misschien hierna een set Rennsports.

see you
Coos
 
Ik rijd het liefste op BT010. Ook bij remmen is de grip belangrijk, en een hardere achterband kun je toch minder hard mee remmen.

Onzin je achterband heb je niet nodig bij het remmen.


Ik rijd ook BT010F BT020R.
Beide zijn nu na 7.000km bijna op.

Hoelang zou het nog duren todat de nieuwe BT020 te koop is?
 
Ik heb voor en achter BT010 liggen.
Merk dat vroeg in het jaar zijn ze lekker snel warm :P .
Maar nu met warm weer worden ze erg snel zacht.
Voor de grip buitengewoon,voor het budget minder.
Maar wat is belangrijker :Z .
 
Volgens mij is de R gewoon van Rear, de NT is het nieuwe type BT020.
Van de BT020 zijn overigens zo'n 8 soorten,ieder voor een ander merk/model motor.
Scan prijzenlijst Bridgestone Spanje:

full
 
mijn setje BT010 bevallen me nog steeds goed :)
Ookal dat hij achteraan met koude banden wel makkelijker durft uitbreken in een bocht dan de D207RR's dat ervoor opstaken.
En dat doet soms wel eens vies als je 's morgens net wakker bent en naar je werk rijdt... |(
 
Zijn er hier ook Magna rijders die BT020's gebruiken ?

Ik heb op mijn 1100cc Magna deze band als achterband, en het bevalt echt heel erg goed. Voor mijn gevoel veel meer controleerbare grip dan met de vorige standaard dunlop bandjes. Ook in de regen veel betrouwbaarder gevoel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan