BT010 voor en BT020 achter op me gixxer

Sniper

MF veteraan
13 dec 2001
2.453
0
België / Bornem
Tot deze conclusie ben ik gekomen, en ziet er ook het beste uit, en mooiste uit !

Voorband BT010 :
Voorband BT020 is aartslelijk :r , maar iets harder dan de BT010. BT010 is dus mooier van profiel én dus zachter, zodat deze het bochtenwerk beter aankan. Een minpunt is dan wel dat deze sneller wegslijt... Who cares ... levend de bocht doorkomen lijkt me belangrijker !

Achterband BT020 :
Deze is echt :9~ van profiel en ook iets harder dan de BT010. Voor de achterband is dit minder van toepassing in de bochten (gezien tegen voorband).
Ook de BT010 heeft een mooi profiel, maar die van de BT020 vind ik net dat ietsie meer... :P
Een iets hardere achterband geeft ook minder slijtage en gaat deze dus ook iets langer meegaan.

En als je ze bijeen ziet staan, ogen ze ook het best bij elkaar. Ze hebben ongeveer dezelfde insnijdingen. Ik snap echt niet waar ze het profiel van de voorband van die BT020 gehaald hebben, verschrikkelijk gewoon. Deze hoor meer thuis op een tourder dan op een sport...maarja, dat is mijn idee ;)

Binnenkort met de nieuwe rubbers de bochtjes verkennen dus !!! :]
 
dit lijkt mij ook de beste combinatie!
Voor ligt de bt010 er al op, achter ligt nu nog een zeer platte Contiforce, voorzien van 0mm profiel :9
Hoog tijd voor een bt020 dus.
 
Ik heb voor en achter een bt020 er op zitten, voor is nog niet versleten, zodra die op is laat ik er ook een 010 opleggen.

Achter is pas een nieuwe opgekomen, toch duurde het even voor de grip weer optimaal was. de eerste bocht voelde ik vanalles schuiven ondanks ik toch relatief rustig wegreed.
 
ik had ook altijd een bt10 voor een een bt20 achter op mn fire blade. maar voor mn sp1 hadden ze geen bt20 (190 breed) helaas. werd niet gemaakt zeiden ze.

met deze combinatie kon ik net zo lang met een voor- en achterband. nu heb ik 2 achterbanden nodig en 1 voorband in dezelfde tijd.
 
Rijden jullie bt010 en bt020 voor woon werk verkeer of rijden jullie met die setup alleen als het droog is ?
 
Na afgelopen week me band kapot te hebben gereden (BT56SS) gaat er achter ook een BT020 op, voor zit dan nog de BT56ss. Ben blij te horen dat het geen slechte combo is. Gelijk maar een K&N filtertje erbij en een hyperpro stuurdemper na mijn whobble van afgelopen week *D
 
Rijden jullie bt010 en bt020 voor woon werk verkeer of rijden jullie met die setup alleen als het droog is ?

ik rij er in de week mee naar het werk (is maar 2 km's) en de rest van de tijd scheuren met die handel !!!!




Op dinsdag 23 juli 2002 16:53 schreef twisted Paul het volgende:
als je het voor het profiel doet kan je wel de
012ss erop leggen.. :9~

Hen ik ook in mijn handen gehad, en inderdaad :9~ maar wel hééééééél slijtig deze banden.... ;)
 
aha, kijk hier wordt je nog eens wat wijzer.
Ik heb achter ook al een BT020 gehad, 13750km!!, en nu weer, maar de voorband kan nog ff mee.
Ik ga dus ook een BT010 voorband monteren, dat weet ik wel na deze verhalen, bedankt!!!
Zo zie je maar waar het MF allemaal niet goed voor is!!!
 
Kheb BT010's en zowel voor als achter is die nog niet op na 8100 km. *D (niet slecht dacht ik zo...)
 
Ik heb een BT010 achter en die beavlt me uitstekend...niet vierkant, mooi rond versleten van van de bochies en toch 7200 km.....niet slecht hoor..maar nu ga ik voor de Supercorsa achter en een Rennsport voor :}
 
Heb ook bt01 voor en bt020 achter. Perfect combi. Echt zo verschrikkelijk veel beter dan wat ik er op had zitten. Ga nu echt veel zekerder en vooral harder de bochten door. 8-)

(had voor nog de standaard band en achter een goedkopere bridgestone)
 
En ook ik heb dezelfde combi er nu 2500 van de 9000 km onder zitten. Rijdt prima, de voorband heeft een keer een stapje opzij gezet toen het erg vochtig was maar verder... :]

Standaard Dunlops waren versleten na een weekje Dolomieten 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan