BT012SS in de praktijk

DutchChili

MF veteraan
8 aug 2001
1.281
0
Eerder vroeg ik of er al iemand ervaring had met de BT012SS. Inmiddels heb ik die ervaring zelf opgedaan op Zolder (vandaag).
Hier mijn mening:
:} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :}

Ik bazeer mijn mening op het feit dat ik (nu voor de derde keer op Zolder) mijn persoonlijke record 5 seconden scherper heb gesteld! (nu 1.53.3) (vorige keer 1.58.3 met BT010). Dat heb ik gemeten met de on-board lap-timer.
Mar1tin, het werkte echt SUPER!

Wat erg opviel was dat (zelfs) de achterband nauwelijks rulde. Erg vreemd. Ik had er 2.4 bar inzitten en voor 2.0 (GSX-R750, model 1999). Dat laatste was eigenlijk wat te weinig, maar bij gebrek aan een pomp moest ik het er maar mee doen.
Nooit het gevoel gehad dat 'ie begon te glijden. Wel wilde hij voor wat wrangen bij hard remmen, maar volgens mij lag dat voornamelijk aan de (te) lage bandenspanning. Plakken deed ie in ieder geval prima.
Ruud, met een GSX-R1000 had Super Corsa's. We reden ongeveer dezelfde rondentijden (video volgt *D ) en zijn band was wel behoorlijk geruld.
Anyway, weer een topdag op Zolder. De hele bups (8 man) heeft het weer overleeft.
Niet iedereen kwam er overigens zo goed van af. Onze 3de sessie werd 20 minuten uitgesteld omdat een aantal mensen vele liters olie verloren waren tussen 'Villeneuve' en de 'Terleamen bocht'. Gelukkig werden we netjes gewaarschuwd waar het lag en was de zooi verpakt in absorberende korrels. Niet zo tof, maar wel goed van de organisatie.
 
Goed gereden jochie. :}
Ik heb gelezen dat de bandenspanning achter hoger moet zijn dan voor.
Die pomp thuis laten is dus slim geweest :+ .
Wanneer kan ik de video op de site verwachten :9 ?
 
Zo te zien heb jij een leuke dag gehad !
Kan echt niet wachten totdat ik dat gevoel ook mee mag maken....
:}
 
Ik heb zelf niet zo heel veel verstand van bandenspanning. Ik zal het morgen eens vragen bij de dealer.
Ik denk trouwens dat de video pas eind dit weekeinde on-line staat. 'k moet nog ff ruimte maken.

Ennuh, hier wat shots van de banden na de video sessie:
Tires.jpg

En hier de geweldige laptimer:
LapTimer.jpg
 
lapdinges moet je toch zelf niet de rondjes aangeven mag'k hopen?
Hoe doet ie't dan? Zendertje aan de kant?
 
Lap knopje doorverbonden met de pass-schakelaar. En dan later op de video controleren of je wel eerlijk ben geweest..... :)
 
:} :} :}


:] 1.50- next time?
Gefeliciteerd iig, tis nogal een verbetering in tijd zeg!
Zeker weten dat het alleen aan de bandjes lag? Geen andere dingen aangepast/gewijzigd?
Banden zien er echt netjes uit ja! :} en idd mogen ze voor wat harder, achter alleen zachterzetten als ie echt aant rullen gaat1
Zelf rij ik met 1.9 a 2.0 achter; 2.1 a 2.2 voor!
Laatste keer met Rennsports! :}
Heb 012's besteld, Misschien dat ik daar 12 augustus mee op Zolder rij?
O ja, blij dat je timer het goed doet! Kon ook niet missen hè! :P JohnV............... :P
..........Mzzl!
 
Jaja Mar1tin, we hebben Carmen electra op het werk al gecharterd, voor die job :P

Zal wel goed komen dus, vorige uitvinding was in de praktijk idd niet zo super :(

Volgende × beter :) :)
 
ik hoor het t alweer...
ik moet maar een keer mee om te gaan kijken en leren....want volgens mij rond de 1.50 rijden...is scherp...

wat doet de gemiddelde zolder rijder?

ruim 2 min?
 
Zeker weten dat het alleen aan de bandjes lag? Geen andere dingen aangepast/gewijzigd?
Achter een halve slag meer demping. Bleek na vorige keer toch wel scherper te sturen dan.
Verder heb ik heeeel veel naar de on-board video van vorige keer gekeken. Dat is volgens bij de beste leermeester. Je kan perfect zien waar je het laat liggen.

Fastnappie: de 'minder snel' groep rijdt idd rond de twee minuten. Gister was er ook iemand met een Blackbird (had er 'al' 400 km mee gereden) en die reed 2.28. Maar ja, hij had ook nog weinig supersport ervaring. Als ik de foto's van jou zie denk ik dat je toch echt wel rond de 2 min. uit moet kunnen komen.

Just try it some time, it's worth it!
 
Nou de BT 012ss zitter er onder hoor :}

Moet wel ff wennen maar ik moet zeggen plakken als een gek (slijten waarschijnlijk ook *D )
 
Terug
Bovenaan Onderaan