bt014 of bt012

gixxerr1000

Die hard MF'er
28 feb 2005
259
0
st-willebrord
ik zit te twijfelen welke band ik onder mijn gixxer wil gaan leggen
wie kan zij ervaringen delen met mij
het is zo ik wil gewoon een band met goedden grip ik weet ook dat de 014 midden harder is en zijkanten zachter
en dat de 012 helemaal zacht is in het midden en de zijkanten
welke moet ik kiezzen heeft nu de 012 meer gripin de bochten dan de 014 of maakt dat niks uit.
prijs is niet zo belangrijk wel een beetje maar ik bedoel dat de veiligheid eerst komt.

alvast bedankt
groetten martino
 
BT014 is de opvolger van de 012. 012 wordt niet meer gemaakt, (misschien de 012SS nog wel, weet ik niet) dus als je nieuwe bandjes nodig hebt zeker de 014 pakken.
Ik heb ze ook onder mijn Mille liggen. Pas 500km mee gereden, dus kan nog niet veel zeggen, maar eerste indruk is goed: volop grip bij droog weer. Nog niet in de regen gereden.

(012 was na 3500km kaal... 8-) )
 
Hoi,

Ik heb zelf de BT014's.............echt een super band als het om grip gaat :}
Ik heb er nu zo'n 2500 km (sportief) mee gereden en de banden hebben mij nog geen enkele keer in de steek gelaten of een twijfelachtig gevoel gegeven!

Ze slijten wel wat harder als bijvoorbeeld de BT020 (welke een echte tourband is), maar daar kies je uiteindelijk zelf voor! ik kies liever voor veel grip en dan een iets kortere levensduur dan voor iets minder grip en een paar 100 kilometers meer mee kunnen rijden!
 
BT014 is de opvolger van de 012. 012 wordt niet meer gemaakt, (misschien de 012SS nog wel, weet ik niet) dus als je nieuwe bandjes nodig hebt zeker de 014 pakken.
Ik heb ze ook onder mijn Mille liggen. Pas 500km mee gereden, dus kan nog niet veel zeggen, maar eerste indruk is goed: volop grip bij droog weer. Nog niet in de regen gereden.

(012 was na 3500km kaal... 8-) )

kan het mishebben maar de 014 is de opvolger van de 010 en de 012 is nogsteeds verkrijgbaar

Ik heb de 014 en vindt het een topband voor onder me blade!
 
Ik zou zelf voor de 012 gaan.
Qua gevoel zit er nauwelijks verschil in......tenzij je het uiterste van de band vergt.
En een een 012 gaat 2 keer zo lang mee.
Prijs is voor beide gelijk

Ik was tevreden over de grip maar zwaar teleurgesteld in de slijtvastheid die in de advertenties beloofd werd.
Heb nu achter een BT020 erom liggen.
Puur financiële keuze ten koste van een beetje grip omdat ik simpelweg de pegels niet heb om elke 3 maanden nieuwe banden aan te schaffen.
 
Ik vind de 014's een beetje zenuwachtiger bij koud weer als de 012
had ik bij -5 geen probleem met de 012, bij +10 vind ik de 014 zoeken en glibberen
(Niet in zo'n mate dat ik er bang van word)
 
Op m'n kawa z750 hebben de originele 012's het 9000 km uitgehouden. De 014's zijn nu na 4000 km al aan vervanging toe. De rijstijl is wel na de gewenning van de motor ietsje snediger geworden, maar niet in die mate dat de snellere slijtage te verantwoorden is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan