bt014 of de metzeler sportec m3???

Happy Eddie

Die hard MF'er
17 mei 2007
708
0
kartonnen doos
Zoals de titel al doet vermoeden ben ik opzoek naar mensen die ervaring hebben met de bt 014 en de metzeler sportec m3?

Nu rij ik bt010voor en bt020 achter op een fireblade van 1996. Tzt zijn mijn banden aan vervanging toe en ik zit te twijfelen over de volgende keuze. De een zweert bij de bt014 en de ander zegt dat ik beter de metzeler kan nemen.

Ik wil graag een zachtere band als nu die me meer grip geeft in de bochten en die sneller opwarmt.

Zijn er mensen die toevallig allebei de merken hebben gereden? Wat waren jullie ervaringen betreffende de verschillende types.

De banden handel waar ik voor me banden heen ga adviseerde de metzeler, maar zelf dacht ik aan de bt014, daarom ben ik dus nu aan het twijfelen.

Door dat ik een 16inch voorwiel heb is mijn keuze qua banden beperkt.

Alvast bedankt voor jullie ervaringen en reacties

Groeten happy
 
Zoals de titel al doet vermoeden ben ik opzoek naar mensen die ervaring hebben met de bt 014 en de metzeler sportec m3?

Nu rij ik bt010voor en bt020 achter op een fireblade van 1996. Tzt zijn mijn banden aan vervanging toe en ik zit te twijfelen over de volgende keuze. De een zweert bij de bt014 en de ander zegt dat ik beter de metzeler kan nemen.

Ik wil graag een zachtere band als nu die me meer grip geeft in de bochten en die sneller opwarmt.

Zijn er mensen die toevallig allebei de merken hebben gereden? Wat waren jullie ervaringen betreffende de verschillende types.

De banden handel waar ik voor me banden heen ga adviseerde de metzeler, maar zelf dacht ik aan de bt014, daarom ben ik dus nu aan het twijfelen.

Door dat ik een 16inch voorwiel heb is mijn keuze qua banden beperkt.

Alvast bedankt voor jullie ervaringen en reacties

Groeten happy
Zou zelf niet zo gauw metzler nemen! Waarom? NOu eigenlijk geen idee. Kan mijn mening niet onderbouwen met argumenten! Maar metzler...tja klinkt misschien vreemd door het woord!
Ik zelf ben altijd wel fan van MPP geweest!
Goede feedback... doet het zeer goed bij warm weer maar laat ook geen steekjes vallen bij minder mooi weer of zelfs regen!

BT014 slijt mij te snel! Veeeels te snel!

En MPP hoor je eigenlijk alleen maar goede verhalen over!
 
Als Michelin PP's in jouw maat heeft zou ik ze zeker overwegen. Warmt meteen op, perfecte grip, toch behoorlijk slijtvast en prima in de regen.
De enige reserve kán zijn dat de voorkant met dat 16 " voorwiel wat nerveus kan aanvoelen, omdat de PP's zo licht insturen, mogelijk weten Blade rijders daar wat meer over te zeggen.

Metzler? Daar ben ik helemaal op afgeknapt na de Z3 op m'n Fazer 1000. Wát een kl*teband.
 
Dan stop je een 17" voorwiel van een CBR 600 of VFR 750 in je Blade en heb je ineens een veel grotere bandenkeuze.
 
Ik heb op dit moment bt014 op m`n 2004 R1. Na deze band koop ik MPP`s zoals ik ze op m`n R6 had.
Waarom? Omdat ik ze mpp`s een stuk beter vind insturen dan de bt014 met name hoge snelheid kneedowns, zit zelfs te twijfelen om ze nu te vervangen terwijl er nog zat profiel op zit.
 
Ik heb er nu M3's omliggen.
Het klonk mij ook niet echt vertrouwd in de oren "Metzeler", maar ik moet zeggen: tot nu toe bevallen ze me prima! Grip zat in elk geval, bij droog weer sowieso, en wanneer het nat is eigenlijk ook wel :] .
Slijten ook niet gek snel, dus ik ben er wel tevreden over :Y . M'n acherband is nu op, en ik overweeg om weer een M3 er om te leggen. (Of misschien MPP proberen, maar ben bang dat deze een stuk sneller op is..)

(heb trouwens nog niet echt veel vergelijksmateriaal gehad, want hiervoor lag er bij mij een 020 (Bridgestone) onder, en wat een bagger band is dat zeg..)
 
Ik heb op dit moment bt014 op m`n 2004 R1. Na deze band koop ik MPP`s zoals ik ze op m`n R6 had.
Waarom? Omdat ik ze mpp`s een stuk beter vind insturen dan de bt014 met name hoge snelheid kneedowns, zit zelfs te twijfelen om ze nu te vervangen terwijl er nog zat profiel op zit.
BT014 nooit doen echt een kloote band als je eenmaal mpp of supercorsa hebt gereden wil je nooit geen ander meer.. mijn mening :]
 
Heb onder de TLR nu de BT014 zitten en ben er gewoon goed over te spreken. Prima grip, ook bij nat weer.

Grootste nadeel... Ze slijten als de ziekte als je een sterke fiets hebt.
Volgende worden waarschijnlijk toch ook MPP's al heb ik er nog niet mee gereden.
 
BT014 nooit doen echt een kloote band als je eenmaal mpp of supercorsa hebt gereden wil je nooit geen ander meer.. mijn mening :]

onzin,de 014 is een super band...ik heb 1 keer een supercorsa gehad,maar die zijn mij te zacht..mpp is ook erg goed, maar de nieuwe 020 ga ik volgende keer nemen.
 
heb met ervaring met de Metzeler, BT014 en MPP.. Allereerst de BT014's die had ik onder een Yamaha TRX850, prima grip, maar na 4500 km op.. Toen kocht ik mijn huidige motor, een ZX7R daar zaten al Metzelers Z6 Roadtek op o.i.d. werkelijk waar de grootste rotzooi ooit! Die dingen zouden verboden moeten worden, levensgevaarlijke banden. Geen grip, tijdens een partijtje knieen voelde ik voor en achter gewoon constant glijden..

Daarna MPP gekocht.... Dat vind ik werkelijk waar FENOMENALE banden! Volop grip, ook in de regen, je stuurt knalhard in, voor je het weet heb je je steppies aan de grond en denk je : jezus nu al? Ik heb er nu al bijna 6000km op staan, en verwacht de 10.000 wel te halen.

Zeker de moeite waard om je voorwiel te veranderen naar mijn mening!!

Succes verder!

Gr. ZX7Robert
 
Ik had eerst een bt010 achter steken, heb ik wel 12k mee gereden maar ben dan ook geen hardrijder,kneedown etc.(vooral woonwerk verkeer en hier en daar een touritje)
Dus nu steekt er een BT014 onder benieuwd hoelang het deze zal uithouden.
Misschien als ik sportiever ga beginnen rijden dat hij wel rapper zal afslijten.
Maar denk dat ik bij de volgende wel eens een MPP zal steken,benieuwd wat voor banden deze zijn
 
Ook iemand ervaring met de metzeler sportec m3 onder een supersport motor???????

Veel testen geven die band namelijk veel goede recensies

Groeten happy
 
heb met ervaring met de Metzeler, BT014 en MPP.. Allereerst de BT014's die had ik onder een Yamaha TRX850, prima grip, maar na 4500 km op.. Toen kocht ik mijn huidige motor, een ZX7R daar zaten al Metzelers Z6 Roadtek op o.i.d. werkelijk waar de grootste rotzooi ooit! Die dingen zouden verboden moeten worden, levensgevaarlijke banden. Geen grip, tijdens een partijtje knieen voelde ik voor en achter gewoon constant glijden..

Daarna MPP gekocht.... Dat vind ik werkelijk waar FENOMENALE banden! Volop grip, ook in de regen, je stuurt knalhard in, voor je het weet heb je je steppies aan de grond en denk je : jezus nu al? Ik heb er nu al bijna 6000km op staan, en verwacht de 10.000 wel te halen.

Zeker de moeite waard om je voorwiel te veranderen naar mijn mening!!

Succes verder!

Gr. ZX7Robert

Ik heb 4.500 km erop zitten met de MPP's en achter is al voor de weggooi...(niet ééns circuitdagen mee gereden....)

Ik ben ook op zoek naar een band die wat langer meegaat (zijkanten zouden nog net aan mogen, maar midden is op.) En nee, ben geen ''rechtdoorgaander'' want het hele bandje wordt gebruikt.....
 
heb met ervaring met de Metzeler, BT014 en MPP.. Allereerst de BT014's die had ik onder een Yamaha TRX850, prima grip, maar na 4500 km op.. Toen kocht ik mijn huidige motor, een ZX7R daar zaten al Metzelers Z6 Roadtek op o.i.d. werkelijk waar de grootste rotzooi ooit! Die dingen zouden verboden moeten worden, levensgevaarlijke banden. Geen grip, tijdens een partijtje knieen voelde ik voor en achter gewoon constant glijden..

Daarna MPP gekocht.... Dat vind ik werkelijk waar FENOMENALE banden! Volop grip, ook in de regen, je stuurt knalhard in, voor je het weet heb je je steppies aan de grond en denk je : jezus nu al? Ik heb er nu al bijna 6000km op staan, en verwacht de 10.000 wel te halen.

Zeker de moeite waard om je voorwiel te veranderen naar mijn mening!!

Succes verder!

Ik heb op mijn VTR1000-sp2 ook de metzeler M3 liggen. De grip is goed, ook in de regen. Levensduur zoals te verwachten, iets minder. De achterband ligt er nu 3200km op, en moet binnen niet al te lange tijd vervangen worden.
De M3 is niet te vergelijken met de Z6. De Z6 is veel meer een toerband.
Gr. ZX7Robert
 
Ik heb 4.500 km erop zitten met de MPP's en achter is al voor de weggooi...(niet ééns circuitdagen mee gereden....)

Ik ben ook op zoek naar een band die wat langer meegaat (zijkanten zouden nog net aan mogen, maar midden is op.) En nee, ben geen ''rechtdoorgaander'' want het hele bandje wordt gebruikt.....

Hmmm ik zit nu bijna aan de 6000km, en midden op de band nogsteeds volop rubber, hoewel de zijkanten nogal opgeschuurd zijn :Y .... Ik denk ook dat een band met een 2-cilinder sneller slijt dan met een 4-cilinder omdat het vermogen er abrupter op komt, en met een 4-cilinder wat vloeiender... En daarom jou MPP nu zo snel op is... Anders weet ik het ook niet??
 
Terug
Bovenaan Onderaan