BT020 achter onder super sport

Als enige klacht van de BT010 las ik dat ze wel erg veel grip hebben en bij ruig (circuit) werk te warm (zacht) werden waardoor de band erg snel op raakt. Aangezien de 020 een wat hardere compound heeft zou dat in zo'n situatie wel eens beter kunnen uitvallen.
 
Ik heb zelf twee 010 achterbanden versleten op mijn sv650s. Met droog weer boven de 10'C was de grip geweldig, ik kreeg ze dan niet aan het glijden. Helaas ben ik ook niet in staat om iedere maand een nieuwe achterband te betalen, en ben nu dus voor de 020 gegaan (nog steeds een 010 voor). Het valt mij zeker niet tegen, je moet wat voorzichtiger beginnen maar op de openbare weg heb ik niet meer grip nodig als de 020 geeft. Op het circuit weet ik het nog niet, dat ga ik 5-6 proberen :-)

Het probleem is natuurlijk dat je er pas achterkomt als je het probeert. Dat zou ik zeker doen (sterker nog, dat heb ik gedaan) want als het bevalt kun je er een hoop geld mee uitsparen. Als het niet bevalt koop je de volgende keer gewoon weer een 010. Als mijn voorband op is ga ik ook daar een 020 op laten zetten.
 
voor de rijden die niet voluit gaat op een sportfiets is de 020 een goeie band...

levensduur dik in orde...
grip vind ik toch echt minder...ik heb een paar dagen geleden op 5 verschillende fjr1300 gereden op circuit lelystad, en ik moet zeggen dat de grip me eigenlijk tegen viel...

bij hard uitacceleren gleed ie toch pittig...met de 010 kan je veel harder belasten!!!

010 is eerder op...en heeft in mijn optiek een betere grip op nat weer als de 020 omdat de band zachter van compound is.

je kan het altijd een keer proberen...alleen houd er rekening mee dat ie een stap opzij KAN doen bij hard uitacceleren als je schuin uit de bochten komt. :)
Omdat 99 van de 100 keer op de openbare weg gereden wordt..................
020 is goed zat en ik heb ook de 010 gehad!
gaan we weer, het zit bij de meesten tussen de oren.
 
Ik heb zelf bt010 voorop en bt020 achter. Beide heb ik helemaal tot op de rand. 010 voorop is wel fijn vindt ik, en die 020 achter is prima zowel mbt grip als levensduur. Ongeveer 10000 km allebei.

Ik moet er binnenkort ook aan geloven. Momenteel denk dat er wel weer hetzelfde op gaat komen, maar ik ben eigenlijk aan het wachten op wat impressies van die nieuwe Pilot Road van Michelin. Die schijn ook best aardig te preseren. Macadam is me in ieder geval veel te hard, dus dat wordt het niet...
 
hmmmm, ik zit zelf ook met dit dilemma...BT010 slijt wel erug hard, moet er echt voorzichtig mee zijn op de snelweg enzo......BT020 lijkt me ook een zeer goed bandje......hmmmmmm, wat moet ik nou :+
 
Ik heb zelf de voorloper van de bt020 op m'n fiets zitten en die bevallen prima. En die randjes, die rijdt je er vanzelf wel af...

Mijn instructeur, die tevens knmv-instructeur is, wist te vertellen dat niemand 100% van het potentieel van zijn/haar banden gebruikt. Hijzelf zegt ook maar maximaal 80% te gebruiken.
 
Yammie, ik weet anders wel een paar leuke binnendoor wegen om van Uden naar Tilburg te rijden en tussen Uden en Best-West ligt ook aardig wat bocht. Nog een jaartje of wat doorbijten en dan is de A50 klaar, met hele lekkkeeerrrrrrrreee op- en afritten. :9~

is inderdaad een leuk weggetje
 
Omdat 99 van de 100 keer op de openbare weg gereden wordt..................
020 is goed zat en ik heb ook de 010 gehad!
gaan we weer, het zit bij de meesten tussen de oren.

Inderdaad, het zit bij de meesten tussen de oren omdat ze werkelijk denken dat de meest sportieve banden ook bijdragen aan hun rijprestaties!!
Dat zijn echt van die mensen die het beste van het beste van het beste willen alleen maar voor het oog van het kerkvolk, want volledig gebruiken doen ze het toch niet.
En verder blijft het een keus die ieder voor zich maakt, want je moet er maar zin in hebben om voor een beetje meer grip om de 3500km een nieuwe achterband te monteren.

Groeten,

ZXRené
 
Ok, bedankt voor jullie reacties, mijn volgende achterband wordt een BT020. Scheelt een boel geld :) en hopelijk niet te veel rijplezier.
 
hmmmm, ik zit zelf ook met dit dilemma...BT010 slijt wel erug hard, moet er echt voorzichtig mee zijn op de snelweg enzo......BT020 lijkt me ook een zeer goed bandje......hmmmmmm, wat moet ik nou :+

heheh en jij weet hoe plat je kunt met een 020 eej Faab :+

Bijna schraap })
 
Terug
Bovenaan Onderaan