BT020 achter onder super sport

Auke

MF veteraan
3 jun 2001
1.053
12
Fryslân
Maandje geleden heb ik weer een BT010 onder m,n R6 gezet. Prima band. Enig probleempje is dat ie zo enorm snel op is. Ik heb nu de helft van de band al weer gehad. Vooral nu ik veel vaker met iemand achterop rij zie ik na elke rit de band dunner worden.

Nu mijn vraag. Wie heeft ervaring met de BT020 onder een super sport. Hoe is de grip, hoe lang duurt het voor hij warm is, bij welke weeromstandigheden rijdt hij hoe en hoe lang gaat hij ongeveer mee.

Thanx :)
 
Ik had als vorig setje 010 voor en 020 achter (kleine 10.000km mee gedaan), en ben nu achter de 010 aan het uitproberen. Hoeveel langzamer de 020 opwarmt weet ik niet, maar dat zal wel niet zo heel veel verschil maken. In ieder geval betere grip in de regen en iets minder bij droog weer.
 
Rij al een tijdje met een 020 achter op een zx6r. Bevalt goed, rij alleen openbare weg en gebruik em volledig (steppies aan de grond enzo).
Levensduur schat ik rond 8000 km, heb de vorige er eerder afgehaald vanwege de opkiktoer. Die band kan er straks wel weer om.
 
Onze instructeur op de MFCD had 020 onder zijn FJR1300.
Kon er ook alles mee aan de grond rijden..
 
Ik had als vorig setje 010 voor en 020 achter (kleine 10.000km mee gedaan), en ben nu achter de 010 aan het uitproberen. Hoeveel langzamer de 020 opwarmt weet ik niet, maar dat zal wel niet zo heel veel verschil maken. In ieder geval betere grip in de regen en iets minder bij droog weer.

Bedankt voor de reactie (ook de anderen :) ) Maar zou je je reactie willen verduidelijken. Ik kan hem op verschillende manieren lezen.

Thanx :)
 
Ik neem aan dat je de laatste zin bedoelt:

In ieder geval heeft de 020 m.i. betere grip in de regen en iets minder grip bij droog weer.
 
Ook ik rijd al een tijdje 020. Maar ik ga niet tot het randje, dus over grip bij droog weer kan ik niet meepraten, maar is voor mij iig voldoende.

Je kan dan wel betere grip hebben bij nat weer, toch moet ik vaak oppassen, want ik merk geregeld dat ik een beetje aan het spinnen ben achter (iets te veel gas), maar hij blijft er stabiel onder.

Ik doe er vaak 8 tot 10 k mee, maar het gros is dan ook snelwegwerk (woon-werk).
 
ook ik ben een zeer verslaafd gebruiker van de 020 het echt een band die gemaakt is voor een heel breed gebruikers publiek.bijv m'n eigen scrad maar ook voor m'n werk geven die banden echt geen krimp.
en op de pan worden ze echt tot op het gaatje uitgeprobeert zwabbert wel wat maar ach moet kunnen.
en op de suz moet ik nogveel harden kunnen maarja we blijven oefenen di 2 juli zolder weer proberen.
 
Ik zit dus precies met hetzelfde dilema. BT010 rijdt echt super, maar ik rijd veel op de snelweg (moet 200+ km maken om mijn MF vriendjes in het noorden te rijden *D ). Dus wordt mijn band snel vierkant, rechts schaaf ik meestal wel bij, maar links heb ik een rare bobbel.
Wil dus achter ook een BT020 monteren.

Wie heeft ervaring met beide banden?
 
Ach, ik rij een R1 en heb dus net een BT020 eronder zitten.
Belde net op tijd de garage, want die wilde er al een BT010 onder leggen :}
En aangezien ik zeer veel kilometers rechtuit rij en niet van plan ben om mijn salaris aan banden uit te geven heb ik dus ook maar gekozen voor de BT020.

Ben vanmiddag wel uitgemaakt voor een "sukkel" '( omdat ik persee BT010's zou moeten rijden met een R1, maar ik denk aan mijn portomonee ;)

En aangezien ik een heel eind moet rijden voordat ik een klaverblad tegenkom is mijn band dus al warm zat ;) voor het echte werk.
 
Ik zou voor de BT020 gaan omdat je wat meer levensduur wilt hebben.

Ik ben in ieder geval best tevreden over BT020 onder mijn duuk. Goede wegligging versus slijtvastheid, nou is dat laatst niet zo'n probleem met een schammele 64PK uit de duuk tegenover het dubbele van een R6.

Trouwens, maakt een BT020 versus een BT 010 nou zoveel uit t.a.v. max bochtensnelheid. Met zand, olie of andere viezigheid op straat lig je er toch uit.
 
Ach, ik rij een R1 en heb dus net een BT020 eronder zitten.
Belde net op tijd de garage, want die wilde er al een BT010 onder leggen :}
En aangezien ik zeer veel kilometers rechtuit rij en niet van plan ben om mijn salaris aan banden uit te geven heb ik dus ook maar gekozen voor de BT020.

Ben vanmiddag wel uitgemaakt voor een "sukkel" '( omdat ik persee BT010's zou moeten rijden met een R1, maar ik denk aan mijn portomonee ;)

En aangezien ik een heel eind moet rijden voordat ik een klaverblad tegenkom is mijn band dus al warm zat ;) voor het echte werk.

Yammie, ik weet anders wel een paar leuke binnendoor wegen om van Uden naar Tilburg te rijden en tussen Uden en Best-West ligt ook aardig wat bocht. Nog een jaartje of wat doorbijten en dan is de A50 klaar, met hele lekkkeeerrrrrrrreee op- en afritten. :9~
 
Yammie, ik weet anders wel een paar leuke binnendoor wegen om van Uden naar Tilburg te rijden en tussen Uden en Best-West ligt ook aardig wat bocht. Nog een jaartje of wat doorbijten en dan is de A50 klaar, met hele lekkkeeerrrrrrrreee op- en afritten. :9~
Wel verrekte slet :P
Iemand uit de buurt :}

Ja die route ken ik idd. Heerlijk om te rijden.
En wat betreft die A50. Ik heb gevraagd of ze bij de CSU een klaverblad aan willen leggen })
Maar ik denk niet dat ze dat willen doen voor mij ;(
 
Maandje geleden heb ik weer een BT010 onder m,n R6 gezet. Prima band. Enig probleempje is dat ie zo enorm snel op is. Ik heb nu de helft van de band al weer gehad. Vooral nu ik veel vaker met iemand achterop rij zie ik na elke rit de band dunner worden.

Nu mijn vraag. Wie heeft ervaring met de BT020 onder een super sport. Hoe is de grip, hoe lang duurt het voor hij warm is, bij welke weeromstandigheden rijdt hij hoe en hoe lang gaat hij ongeveer mee.

Thanx :)

Ik rijd een Kawasaki ZXR750 van 1992 (100pk) en heb ook een BT020 achter en voorband. Ik rijd daar nu al meer als een jaar mee en heb er nu 11000km op zitten!!! Maar hij zal nu binnenkort toch echt plaats moeten gaan maken voor een nieuwe, maar dat is gelukkig geen schande.
Ik rijd zeker niet als een mietje maar ik heb wel nog steeds enkele mm's glimrandjes op de band zitten, terwijl ik wel mijn eerste kneedown gemaakt heb!! Verder rijd ik altijd sportief.
Dus trek je conclusie.....die band is echt supergoed :} .
En degene die iemand op een R1 uitmaakt voor sukkel omdat hij niet per se een BT010 wil monteren moeten ze gelijk verbannen :j . Een band zegt echt niets over de verder rijstijl van iemand.

Groeten,

ZXRené
 
Op zaterdag 25 mei 2002 19:49 schreef ZXRené het volgende:En degene die iemand op een R1 uitmaakt voor sukkel omdat hij niet per se een BT010 wil monteren moeten ze gelijk verbannen :j . Een band zegt echt niets over de verder rijstijl van iemand.
Ach, ik trek mij er niets van aan.
Als ik maar plezier heb tijdens het rijden :}

En als iemand mij eruit rijdt in de bochten dan heb ik weer iemand om tegen te oefenen.
Eenzaam aan de top staan is ook geen lolletje.
 
Wel verrekte slet :P
Iemand uit de buurt :}

Ja die route ken ik idd. Heerlijk om te rijden.
En wat betreft die A50. Ik heb gevraagd of ze bij de CSU een klaverblad aan willen leggen })
Maar ik denk niet dat ze dat willen doen voor mij ;(

Nee gij, ge bent unne aorige ;)

Weet ik, ik zal m'n brief wel eerder op de post gedaan hebben. Bij ons om de hoek leggen ze wel een paar erg :9~ op- en afritten neer (Tussen de Dubbelen en de Amert).
 
voor de rijden die niet voluit gaat op een sportfiets is de 020 een goeie band...

levensduur dik in orde...
grip vind ik toch echt minder...ik heb een paar dagen geleden op 5 verschillende fjr1300 gereden op circuit lelystad, en ik moet zeggen dat de grip me eigenlijk tegen viel...

bij hard uitacceleren gleed ie toch pittig...met de 010 kan je veel harder belasten!!!

010 is eerder op...en heeft in mijn optiek een betere grip op nat weer als de 020 omdat de band zachter van compound is.

je kan het altijd een keer proberen...alleen houd er rekening mee dat ie een stap opzij KAN doen bij hard uitacceleren als je schuin uit de bochten komt. :)
 
jij eenzaam aan de top? hehehehe...

ik geloof dat er een aantal van dit forum deze uitspraak niet moeten lezen ;) omdat die jonges jou een 600cctje eruit rijden op een klaverblad...met je 020's....

als je caliber rennsport onder je fiets hebt liggen...kan je zo verschrikkelijk veel harder :)

Ach, ik trek mij er niets van aan.
Als ik maar plezier heb tijdens het rijden :}

En als iemand mij eruit rijdt in de bochten dan heb ik weer iemand om tegen te oefenen.
Eenzaam aan de top staan is ook geen lolletje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan