BT020 als sportband?

Bridgestone BT020

  • Sportband

    Stemmen: 0 0,0%
  • Sport-tourband

    Stemmen: 5 16,7%
  • Tour-sportband

    Stemmen: 19 63,3%
  • Tourband

    Stemmen: 6 20,0%
  • Anders nml......

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    30

-Troy-

MF veteraan
17 aug 2004
1.812
0
Nederland
De verhalen/ervaringen m.b.t. de Bridgestone BT020 lopen uiteen.
De ene bestempelt deze band alszijnde een toer/sport de ander als een sport/toer.

In welke omstandigheden voelt deze band zich thuis en waar liggen de grenzen.

Ervaringen m.b.t. deze band gevraagd............en op welke motor?




PS. Voor de rappen van tong:
Ik heb de zoekfunktie gebruikt en hoef niet te weten welke band beter is :+
 
Laatst bewerkt:
Ik ben erg tevreden over de BT020. Op m'n oude motor (Fazer 600) en op mijn huidige motor (Fazer 1000). Ik heb nooit het gevoel dat de band gaat glijden of te weinig grip heeft, niet bij droog en niet bij nat wegdek.
En nee, ik rij niet echt als een oud wijf en er zijn geen glimrandjes meer te zien ;)
 
'K heb een Triumph Daytona 1200 uit 1994 met zowel voor als achter BT020, en ik heb op m'n voorband nog wel hele dunne schaamrandjes ;) , maar ze rijden idd prima.

Achter ligt net een nieuwe op, ook weer BT020. Daar ging weer 200 pleuro... B| Daar dus momenteel nog wel randjes, want die band is nog zo glad als een banaan.

En met dat k*tweer rij ik wel als een oud wijf. :+
 
Voor en achter BT020 op m'n fietske. Heerlijke bandjes, hoor. In het midden een redelijk harde compound voor lange afstanden af te leggen zonder dat je een 'vierkant' bandje krijgt. En aan de zijkanten zit een zachte compound zodat je lekker sportief door de bochten kan rac.. ehm... rijden. :)
 
Voor en achter BT020 op m'n fietske. Heerlijke bandjes, hoor. In het midden een redelijk harde compound voor lange afstanden af te leggen zonder dat je een 'vierkant' bandje krijgt. En aan de zijkanten zit een zachte compound zodat je lekker sportief door de bochten kan rac.. ehm... rijden. :)

En je kan er prima het knietje mee aan de grond krijgen :)
CBR600F })
 
Ben nu achter van een diablo naar een 020 gegaan.. had nog een bandje op zolder liggen. Was toch even een stapje terug. Bij stevig een bocht uitknallen voelde je hem toch snakken naar grip.. voor de rest is het voor op de weg wel een aardig bandje hoewel hij niet te vergelijken is met de diablo geeft meer vertrouwen en feedback
 
voor een bt020
achter een bt014

bt020 heeft 10x minder grip als de 14 ik geef liever iets meer geld uit dan een band te kopen die IK niet vertrouw
 
ik heb de TOURBAND van battlax op mijn supersport liggen, en ik rij harder door de eifel dan de meeste gasten met hun peperdure rubber dan alleen in het midden en de rechterkant schijnt te slijten.
 
Ik heb voor een BT12 en achter een BT20. De grip mis ik niet want ik maar hoofdzakelijk autobaan km's (woonwerk verkeer). Met de BT20 maak ik iets meer km's vordat ie versleten is en dat maakt hem voor mij voordeliger dan een BT12 of BT14.
 
Waarom voor een band met minder grip?
Ikzelf vind grip aan de voorzijde belangrijker dan aan de achterkant.



mijn bt012 was op voor en omdat ik daar op vrijdag avond achter kwam en ik op zaterdag om 6:00 weer moest gaan rijden om naar de tt toe te gaan heb ik een 2e hands bt020 onder laten zetten (heb hem noch niet vervangen)
 
Ik vond de BT020 als achterband altijd voldoende icm een BT010 voor.

Tot ik in Zuid-Spanje een lekke achterband kreeg. Het enige dat ze hadden in dezelfde maat was een Pirelli Diablo. Wat een wereld van verschil. Voor mij
nooit meer een tour band op een racer. De Diablo is wat ronder en rolt ecnt veel stabielere de bocht in, zonder het hikje van de BT020.
 
Ik heb nu voor en achter op de ZZR600 BT020 zitten. Bevallen op zich prima, maar ik denk er wel aan om als volgende voorband een BT010 of zoiets dergelijx te proberen. Ben daarom erg benieuwd naar die verhalen over de Pirelli Diablo: hoe lang gaan die mee bij "straat-sportief" gebruik en hoe is de grip in de regen? Heb vroeger met Dragon Corsa´s enge dingen in de regen meegemaakt, ben sindsdien wat kritisch over Pirelli.
 
Ik heb nu voor en achter op de ZZR600 BT020 zitten. Bevallen op zich prima, maar ik denk er wel aan om als volgende voorband een BT010 of zoiets dergelijx te proberen. Ben daarom erg benieuwd naar die verhalen over de Pirelli Diablo: hoe lang gaan die mee bij "straat-sportief" gebruik en hoe is de grip in de regen? Heb vroeger met Dragon Corsa´s enge dingen in de regen meegemaakt, ben sindsdien wat kritisch over Pirelli.

Grip in de regen schijnt goed te zijn hor van een diablo. Collega van mij is een fanatieke woon-werk rijder en zegt dat ze prima in de regen rijden.

Heb de Diablo zelf ook maar rijd niet/zelden in de regen.

Ook de 020 heb ik 2 maanden onder mn rboer zn 1000f gehad die het ook nog prima deed.

Voor de weg prima ook op circuit zelf nog goed, althans met mijn rijstyle O-)
 
Grip in de regen schijnt goed te zijn hor van een diablo. Collega van mij is een fanatieke woon-werk rijder en zegt dat ze prima in de regen rijden.

Heb de Diablo zelf ook maar rijd niet/zelden in de regen.

Ook de 020 heb ik 2 maanden onder mn rboer zn 1000f gehad die het ook nog prima deed.

Voor de weg prima ook op circuit zelf nog goed, althans met mijn rijstyle O-)

:^

Pirelli Diablo, prima band in alle weersomstandigheden op weg en circuit, droog en in de regen. Geven mij veel vertrouwen. Levensduur is volgens mij ook uitstekend. Ik heb ze op mijn VTR zitten en ze zien er nog prima uit (5k + 2xcircuitdagen). De volgende set wordt ook weer de diablo


sorry, toch een andere band aangeprezen
 
op m'n bandit had ik voor een BT010 en achter een BT020. de bandit is weliswaar geen sportmotor maar je (ik iig wel) kan met de BT020 echt op het randje rijden.

ik kon er zelfs mee op het klaverblad de snelle jongens bijhouden, het enigste dat nog platter gaan niet mogelijk maakte was de grondspeling van de bandit.
 
Ik ben erg tevreden over de BT020. Op m'n oude motor (Fazer 600) en op mijn huidige motor (Fazer 1000). Ik heb nooit het gevoel dat de band gaat glijden of te weinig grip heeft, niet bij droog en niet bij nat wegdek.
En nee, ik rij niet echt als een oud wijf en er zijn geen glimrandjes meer te zien ;)

je rijdt als een oudwijf.... :X
 
Bt020 voor
BTo2o NT achter
Motor CBR1000f

Na eerst 13000KM op michelins (macadam 100) te hebben gereden, was de BT020 echt een verbetering, stabieler/sneller in de bochten, en rustiger op de snelweg. Wij rijden vaak met z'n 2en en stevig door (weekend trips + vakantie). Huidig gebruik van de achterband is ingekort door een grote spijker door band en wang. Maar zag er na 5000 KM nog goed en regelmatig uit. Ben benieuwd naar de max. levensduur.

Probleem voor mij van een te plakkerige band is dat voordat je op bestemming bent (alpen, italie, franse riviera) is die eigenlijk al versleten of met een plat midden...

Tenzij je hem op je trailertje zet...

Veel succes met je onderzoek...
 
Aprilia SL 1000 Falco met sinds vier weken BT 020 voor en achter. Ik had hiervoor BT 010's erop liggen. Die bevielen prima behalve het slijtgedrag.

Afgelpen twee weken ben ik in de Eifel en in de Dolemieten geweest en ongeveer 4000 km heerlijk gereden. De BT 020's plakken na goed warm rijden meer dan genoeg voor sportief rijden. Daarnaast blijft de motor met bagage ook bij snelheden boven de 200 km/h mooi stabiel. Bij thuiskomst bleek de achterband slechts zo'n 20% versleten.

Daar waar ik met de 010 zowel voor als achter de band helemaal gebruikte lijkt de 020 voorband ronder te lopen. Ik hou daar een klein schaamrandje over.

BT 020 :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan