BT020 voor een TLS

Harry007

Rookie
17 apr 2006
5
0
Mol
De banden van mijn TLS zijn aan vervanging toe. Kan iemand me adviseren?

Ik rij veel snelweg (woon-werk) maar ik wil wel sportief kunnen blijven rijden. Zelf denk ik aan BT020, maar Conti Road Attack zijn me ook al geadviseerd. Nu ligt er achter een conti Force op. Deze heeft het ongeveer 10.000 km uitgehouden (midden versleten).

Thx


ps: dit topic staat ook bij nieuwe gebruikers. Foutje!
 
De banden van mijn TLS zijn aan vervanging toe. Kan iemand me adviseren?

Ik rij veel snelweg (woon-werk) maar ik wil wel sportief kunnen blijven rijden. Zelf denk ik aan BT020, maar Conti Road Attack zijn me ook al geadviseerd. Nu ligt er achter een conti Force op. Deze heeft het ongeveer 10.000 km uitgehouden (midden versleten).

Thx


ps: dit topic staat ook bij nieuwe gebruikers. Foutje!

10.000 km is toch wel heel net voor een twin, zeker een 1000cc. M'n Conti RoadAttack was na 8.000 km wel aardig opgestookt :P
 
Metzeler Roadtecs Z6 zijn een tik sportiever. Ze slijten ietsje sneller maar ook gelijkmatiger dan de 020's waardoor de effectieve levensduur ongeveer gelijk zal zijn (op mijn Buell rond de 8 a 10.000 km). Verder is de Michelin Pilot Road erg fijn (alleen haast niet te krijgen waar ik woon), en de Contis blijkbaar ook (ken ik zelf niet maar ga zeker proberen).
In dit rijtje zou ik zelf de 020's onderaan zetten maar slecht zijn ze beslist niet, als je ze voor weinig kunt krijgen moet je het zeker niet laten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan