BT020NT (de nieuwe)

De Smet

MF'er
7 jan 2002
128
0
Belgium
Motorrijden begint wat duur te worden. Ik heb nu een BT012SS versleten op mijn TL en steeds om 6500km nieuwe banden kopen is me te veel. Zijn er mensen met ervaring met de nieuwe BT020NT. Hij schijnt behoorlijk wat grip te hebben en toch lang mee te gaan. De BT012SS was op de randjes gereden en ik was er UITERMATE tevreden over. Moet ik met die BT020NT zwaar inboeten (ik opteer om vooraan een bt010 dan te steken)? Is de grens van de 020 ver? Of moet je enkel oppassen bij het zwaar uitaccelereren?
 
Gewoon de BT 012 pakken dus niet de SS. gaat heel goed de hoek om en slijten minder hard.
gixx heeft gelijk, of een pirelli diablo (gaat ook lang mee).

020 is een toerband...en je zal niet de eerste zijn die zich daar in vergist...
ga wel voor een sportband en niet voor toerbandje...
 
gixx heeft gelijk, of een pirelli diablo (gaat ook lang mee).

020 is een toerband...en je zal niet de eerste zijn die zich daar in vergist...
ga wel voor een sportband en niet voor toerbandje...

Toerband is het eigenlijk.....maar hij hield het gisteren op Zolder dus echt wel!!!! :} :} .....en zo zachtjes gingen we nou ook weer niet door de bochten.
Maar ik zou voor wat sportiever gebruik ook de volgende keer naar een Pirelli Diablo neigen.
 
gixx heeft gelijk, of een pirelli diablo (gaat ook lang mee).

020 is een toerband...en je zal niet de eerste zijn die zich daar in vergist...
ga wel voor een sportband en niet voor toerbandje...
tja. ik heb ze onder mijn VFR liggen en rij toch echt de steppies aan de grond (niet de knie, want ik heb geen sliders op mijn broekie, dus ik steek de knie maar niet uit)
 
Heb een BT020 achter op m'n gix liggen, bevalt tot nu toe nog goed hoor! ook bij het betere stuurwerk..
 
020 is een toerband...en je zal niet de eerste zijn die zich daar in vergist...
ga wel voor een sportband en niet voor toerbandje...

HAHAHA, reed laatst klaverblaadjes met CBR900/ducs en wat nog niet meer.
Allemaal met superplakkertjes.

Maar euh, kon ze heel goed bij houden met BT-020'rjes....
En geloof me, hun knietjes zaten echt aan de grond.


Maar euh, het blijft wel een toerband.....met prima eigenschappen...
 

oja, alleen die BT020 voorband is het net niet helemaal.
De volgende keer ga ik voor een BT-010 voorband
 
Laatst bewerkt:
Ik herhaal wel even dat het gaat over de BT020NT (Nieuwe technologie)...die pas enkele maanden uit is. Hij zou meer grip, stabiliteit en feedback geven dan de vorige.
Ik vraag me nu af wie zijn BT020NT doet schuiven? Dan moet je al behoorlijk aan het gas hangen op de hellingshoek.
Is de 010 de ideale voorband dan?
 
Ook ik heb zeer goede ervaringen met een BT020 achterband (010 voor), als de BT020NT nóg meer grip leverd dan denk ik dat deze band voor de doorsnee motorrijder ruim voldoende grip kan leveren.
 
Ik herhaal wel even dat het gaat over de BT020NT (Nieuwe technologie)...die pas enkele maanden uit is. Hij zou meer grip, stabiliteit en feedback geven dan de vorige.
Ik vraag me nu af wie zijn BT020NT doet schuiven? Dan moet je al behoorlijk aan het gas hangen op de hellingshoek.
Is de 010 de ideale voorband dan?

Nou, ik schuif 'm niet, en die NT kan het alleen maar beter doen toch?....

Veel mensen die een sportieve motor hebben met achter een BT020 hebben voor vaak een BT010. Deze geeft wat meer gevoel en grip vooraan. De BT020 voor is ook wel goed hoor, maar ook ik heb het idee dat hij af en toe wil schuiven als je flink bezig bent. En daarbij ik heb al veel geprobeerd met bandenspanningen en veerinstellingen.
Meer mensen vinden dit ook en doen er een BT010 voor erop.
 
Hi there

Ik heb net gelezen op een ander forum dat iemand zijn Metzler rennsports heeft vervangen door de nieuwe BT 020 nt.
Het valt hem erg mee wat betreft de grip van de 020.
En als je geen circuits rijd lijkt het mij een heel goede band.

groeten
Coos

full
 
gewoon de bt 012 nemen of zoals eerder gezegd de diablo.
ik heb met de 012 5800 km geragd en met de 012ss was mijn band met 4000km op.
dus de bt012 is een superband enne wil je ook een goede voorband dan de bt011 je ziet er niks aan na een dagje circuit zo mooi slijt hij af.
succes
 
Diablo is een absolute aanrader maar een 020 kan eigenlijk ook gerust..
Wat mij nog steeds zo opvalt is dat het schijnbaar zo is dat als je je knie aan de grond rijdt, je hard gaat.. nou, tussen knie aan de grond en knie aan de grond zit heeeel veel verschil bij sommigen.. en knie aan de grond kan ik met mijn XJ600 van '91 op BT045 diagonaalbanden (120/80-18 en 90/90-18) ook... maar het "probleem" (voor de banden) komt pas bij inremmen in de bocht (voorband) en hard uitaccelereren onder een helling (achterband).. dan wordt het kritisch.. en als je dan een fiets hebt van 150pk en iemand die echt flink gasgeeft, dan merk je of de band het wel of niet houdt. Zelf heb ik het verschil tussen een Pilot Sport en een Dunlop D207GP mogen ervaren, dat is voor je gevoel behoorlijk maar in pure snelheid valt het best mee.
Dat wil niet zeggen dat je hem niet een keer kan voelen glijden of zo anders, maar dat ligt vaak net zoveel aan het wegdek als aan de band of motor...
 
Ik denk dat verschillende mensen vaak een sportband monteren, maar het potentieel totaal niet benutten. En eveneens denk ik dat de grip van zo'n 020 wel wordt onderschat. Denken van...die gaat wel snel schuiven. Zelf zou ik eens graag de onderlinge vergelijkingen zien tussen de BT020 - BT020NT - BT010 - BT012 - BT012SS. Je zou denk ik versteld staan hoe sommige types heel weinig verschillen.
 
Als je een zeer lichte motor hebt (RS125, RS250, ZXR400, SM) de BT090 pakken, anders de BT010. Zou niet snel bezuinigen op banden, liever per jaar een paar 100 euro extra met een hogere limiet dan op de plaat gaan en weet ik veel wat breken.
 
@jochen en @daddy, t gaat niet of je je stepjes aan de grond rijd enzo dat is het probleem niet....

je kan met elke band je vfr met de stepjes aan de grond rijden met droogweer...
maar t probleem komt kijken op het moment dat je de bocht moet uit accelereren...en dan op het gas gaat...en dan is een 020 gewoon niet geschikt voor dat soort werk... (en de 012ss e.d. wel...)

bij nat weer idem, is een 020 een toerband en met mijn 142.2 pk op 't a.w. gaat ie spinnen in 1,2,3e versnelling op nat zoab...en dat is knap klote kan ik je vertellen...

012 en een 010 doet dat een stuk minder....en de diablo vind ik weer een betere regen band dan de 012 en de 010.
je hebt meerdere factoren...vermogen,type motor (sport,sporttour)

en met knieeen ga je niet per saldo harder (en ja ik knie ook dus dat is het niet)...maarja...dat duurt nog wel ff voordat we dat begrijpen ;)

@priller, jij hebt het begrepen...beter 1000km minder met je band dan 500km later op je bek...


p.s. ga maar is met je 020's op zandvoort rijden...en dan 10 rondjes vol hakken...na 4 rondjes kan ik je beloven dat die band zo warm wordt dat ie gaat smeren...en dan hebbie geen hol aan toerbandjes (want die zijn gewend om met lage temperaturen een goeie grip te bieden...)
 
Ik heb zonet mijn banden nog maar eens vervangen. Eerst lag er achteraan een Gewone BT020 190', en ik 6500km's mee gebold heb + één circuitsessie te Zolder waar ik de schaamranden wegkreeg :} Daar schoof het spul een beetje als ik te veel power hanteerde 8-) , maar na een tip van een voorrijder door in de bochten ééntje hoger te schakelen was dat ook gedaan.
Nu heb ik een BT020 new technolegy liggen, een 180er en na 25km's is de schaamrand al weg :} Je herkentde NT door dat er achter radial een U staat en dat de middellijn niet volledig doorloopt. Ik vind het precies al veel lekkerder sturen :9


De gewone 020
full


De 020 NT
full


Vooraan natuurlijk terug een BT010 ;)
 
@jochen en @daddy, t gaat niet of je je stepjes aan de grond rijd enzo dat is het probleem niet....

je kan met elke band je vfr met de stepjes aan de grond rijden met droogweer...
maar t probleem komt kijken op het moment dat je de bocht moet uit accelereren...en dan op het gas gaat...en dan is een 020 gewoon niet geschikt voor dat soort werk... (en de 012ss e.d. wel...)

bij nat weer idem, is een 020 een toerband en met mijn 142.2 pk op 't a.w. gaat ie spinnen in 1,2,3e versnelling op nat zoab...en dat is knap klote kan ik je vertellen...

012 en een 010 doet dat een stuk minder....en de diablo vind ik weer een betere regen band dan de 012 en de 010.
je hebt meerdere factoren...vermogen,type motor (sport,sporttour)

en met knieeen ga je niet per saldo harder (en ja ik knie ook dus dat is het niet)...maarja...dat duurt nog wel ff voordat we dat begrijpen ;)

@priller, jij hebt het begrepen...beter 1000km minder met je band dan 500km later op je bek...


p.s. ga maar is met je 020's op zandvoort rijden...en dan 10 rondjes vol hakken...na 4 rondjes kan ik je beloven dat die band zo warm wordt dat ie gaat smeren...en dan hebbie geen hol aan toerbandjes (want die zijn gewend om met lage temperaturen een goeie grip te bieden...)


Het zal ongetwijfeld waar zijn, maar dat betekent dus dat die testrijders en journalisten die die dingen testen niet kunnen rijden ofzo? De laatste test die ik van die banden heb gelezen was uitgevoerd op een circuit met onder andere een flubberblade.
En volgens mij gaat een band met zachtere compound eerder smeren dan een met een hardere compound, misschien zit ik er flink naast, maar leg het me dan ff uit hoe dat zit.
 
M
Het zal ongetwijfeld waar zijn, maar dat betekent dus dat die testrijders en journalisten die die dingen testen niet kunnen rijden ofzo? De laatste test die ik van die banden heb gelezen was uitgevoerd op een circuit met onder andere een flubberblade.
En volgens mij gaat een band met zachtere compound eerder smeren dan een met een hardere compound, misschien zit ik er flink naast, maar leg het me dan ff uit hoe dat zit.
Ik spreek hier uit eigen ervaring wat die reclamebladen motorrijder en motor&toerisme uitvoeren kan me geen snars schelen :Z , ik voel me met deze achterband mega goed op 2.8 bar
049.gif

oizo.GIF

grtz SP1_driver
 
Laatst bewerkt:
Hoi, ik ben nieuw hier en ik zag dat jullie het hebben over bandenkeuze.
Gister las ik in het topic "eerste knee-down" dat de bt-45 tot een van iemands voorkeur banden behoorde.
Nu wil ik ook nieuwe banden omdat er op mijn brommertje soeppiebanden liggen.
Wat zijn jullie ervaringen met deze banden, kan ze namelijk voor 190 euro beide laten vervangen. Zijn dit goeie plakkers? Ik ben beginnend stuurder op een licht motorfietsje met een luttele 44 pk. Hard uitaccelereren lukt dus niet maar ik wil wel in een bocht blijven hangen (nat! en droog).
 
bt45 is dan de ideale band want dat is een bias band>>>>>> niet geschikt voor extreemn hoge snelheden.
De eerste range in de radial band is de bt o96 dat is al voor hogere snelheden geschikt, maar dat betekent ook een meerprijs.
Ik rijd ook niet met slicks :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan