BT020NT (de nieuwe)

Op donderdag 17 juli 2003 12:43 schreef De Smet het volgende:
Motorrijden begint wat duur te worden. Ik heb nu een BT012SS versleten op mijn TL en steeds om 6500km nieuwe banden kopen is me te veel. Zijn er mensen met ervaring met de nieuwe BT020NT. Hij schijnt behoorlijk wat grip te hebben en toch lang mee te gaan. De BT012SS was op de randjes gereden en ik was er UITERMATE tevreden over. Moet ik met die BT020NT zwaar inboeten (ik opteer om vooraan een bt010 dan te steken)? Is de grens van de 020 ver? Of moet je enkel oppassen bij het zwaar uitaccelereren?

Zoals reeds geschreven, is de grens best ver. Bij het zwaar uitaccelereren is het idd een beetje oppassen.

Op vrijdag 18 juli 2003 10:24 schreef Haga-San het volgende:
... maar het "probleem" (voor de banden) komt pas bij inremmen in de bocht (voorband) en hard uitaccelereren onder een helling (achterband).. dan wordt het kritisch.. en als je dan een fiets hebt van 150pk en iemand die echt flink gasgeeft, dan merk je of de band het wel of niet houdt.
Op vrijdag 18 juli 2003 12:48 schreef NapO het volgende:
je kan met elke band je vfr met de stepjes aan de grond rijden met droogweer...
maar t probleem komt kijken op het moment dat je de bocht moet uit accelereren...en dan op het gas gaat...en dan is een 020 gewoon niet geschikt voor dat soort werk... (en de 012ss e.d. wel...)
 
Ik las het artikel in de Kickx over deze band het commentaar was dat het een hele goede band is met gecombineerde eiegenschappen.

Aangezien ik iedere dag over de ring (A10) sukkel met een prut snelheid door al die koekblikken slijt mijn band over het algemeen in het midden en tja alle knappe bochten worden verpest door eerder genoemde koekblikken.

Maar als het weekend begint ga ik sportief vlot rijden aan gezien ik een cbr 600 F rijdt uit 2000 met (maar) 100 Pk

Leek mij dit na het gelezen commentaar de perfecte band voor mij aangezien ik toch (nog ) geen circuit rijdt (ik rij nog niet zo lang en ben met mijn vorige CB-1 onderuitgegaan en heb de cbr 600 pas een paar weken)

Klopt mijn idee ????

Ik heb nu er een Dunlop D207 sportmaxx onder

Gr Jeff
 
Op donderdag 14 augustus 2003 09:17 schreef petsch het volgende:
En volgens mij gaat een band met zachtere compound eerder smeren dan een met een hardere compound, misschien zit ik er flink naast, maar leg het me dan ff uit hoe dat zit.
Heeft volgens mij eerder met de spanning (=temperatuur) van de band te maken dan met de compount. Tuurlijk slijt een zachte compount sneller maar die kan heel mooi afslijten als de temperatuur maar in orde is (+/-55 tot 60 celcius). Dit doe je door de spanning op- of af te voeren, een tempmeter (naald) en spanningsmeter is eigenlijk onmisbaar voor circuitrijder.
Als ie te warm wordt krijg je er flappen aan te hangen, een te koude band heeft niet genoeg grip en kan gaan glijden.
 
Ik herhaal wel even dat het gaat over de BT020NT (Nieuwe technologie)...die pas enkele maanden uit is. Hij zou meer grip, stabiliteit en feedback geven dan de vorige.
Ik vraag me nu af wie zijn BT020NT doet schuiven? Dan moet je al behoorlijk aan het gas hangen op de hellingshoek.
Is de 010 de ideale voorband dan?
Er is toch geen NT voorband?
 
Een NT voorband bestaat niet. De Gewone bt020 voorband blijft behouden. Je kan wel steeds opteren voor een 010 vooraan.
 
Vandaag 540 km's gereden met m n BT020 NT 180 ipv de vorige 190 gewone 020. Conclusie: had ik maar 2 jaar eerder geweten dat een 180band veel vroeger kan insturen en veel sneller trouwens. Het is net of ik met een totaal andere SP1 rijd 8-) :} })
 
Vandaag 540 km's gereden met m n BT020 NT 180 ipv de vorige 190 gewone 020. Conclusie: had ik maar 2 jaar eerder geweten dat een 180band veel vroeger kan insturen en veel sneller trouwens. Het is net of ik met een totaal andere SP1 rijd 8-) :} })
dat van 190 naar 180 dat is al vrij oud nieuws hoor... :)
en ik blijf erbij dat een 020 niet geschikt is voor een supersport fiets.....
 
Een NT voorband bestaat niet. De Gewone bt020 voorband blijft behouden. Je kan wel steeds opteren voor een 010 vooraan.
Beetje raar eigenlijk,
neem je voor enachter nieuwe bandjes,
"normaal" hoort dan 020 v + a dus heb je achter betere grip exetra,
voor een oude "glijband".
word lekker nagedacht daar in Japan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan