BT10 + MeZ1

B2

MF veteraan
Donateur
4 jul 2001
2.240
493
Belgie (Gent)
Ik zit vanachter met een lek in mijn MeZ1 (op 1 nacht tijd 0.7 bar verlies), ik zie het wel nergens zitten, dus hopelijk is het het ventiel niet...

Aangezien ik nu zowel voor als achter met MeZ1 rijd en van plan ben om over te stappen op BT10, vroeg ik me af of het eigenlijk veel kwaad kan om achteraan al met BT10 te rijden en vooraan die MeZ1 te houden ?
 
Ik heb hetzelfde 'probleem'. Ik wil ook op BT's overgaan, maar liefst als een set. Alleen willen die verrekte banden niet gelijktijdig versleten zijn. Dus begin ik ook maar met een BT010 achter en tzt een BT011 voor. Ik zie wel wat 'ie doet. ;)
 
Ik heb (ook) twee verschillende banden om mijn motor liggen en heb er geen last van.

Niet dat die Bandit van mij zoveel vermogen aan het asfalt zet maar ik denk dat er maar weinig mensen zijn die beide banden vervangen als één van de twee is versleten.
 
Het is 'normaal' dat je twee achterbanden slijt op één voorband: wisselen gebeurt dus niet altijd gelijktijdig. Ander merk maakt niet zoveel uit. (hoewel ik voor en achter BT's heb ;) )
 
Ik zit vanachter met een lek in mijn MeZ1 (op 1 nacht tijd 0.7 bar verlies), ik zie het wel nergens zitten, dus hopelijk is het het ventiel niet...

Aangezien ik nu zowel voor als achter met MeZ1 rijd en van plan ben om over te stappen op BT10, vroeg ik me af of het eigenlijk veel kwaad kan om achteraan al met BT10 te rijden en vooraan die MeZ1 te houden ?

Ik heb er ook MEZ1-s onder zitten, maar waarom wil je daarvan af stappen :?
 
Ik heb er ook MEZ1-s onder zitten, maar waarom wil je daarvan af stappen :?

Ze geven me niet genoeg vertrouwen bij nat wegdek. (en aangezien ik een doorrijder ben is dit punt wel van belang: 70% van de tijd dat ik op de motor zit is het aan het regenen)
En naar het schijnt is de BT10 beter op dit punt. Ik zal het wel merken.

Op droog wegdek echter nog geen enkel probleem gehad met die MeZ1's.
 
Het is 'normaal' dat je twee achterbanden slijt op één voorband: wisselen gebeurt dus niet altijd gelijktijdig. Ander merk maakt niet zoveel uit. (hoewel ik voor en achter BT's heb ;) )

Zit tegenwoordig op ongeveer 2 voorbanden per 3 achterbanden. Betekent dus ook dat ik eigenlijk niet meer tegelijk wissel. Het kan op zich geen kwaad met 2 verschillende banden rijdt, het zou een probleem kunnen worden als de grenzen van de grip in zicht komen. Bijvoorbeeld als de voorband minder grip zou hebben dan de achterband.
 
Ze geven me niet genoeg vertrouwen bij nat wegdek. (en aangezien ik een doorrijder ben is dit punt wel van belang: 70% van de tijd dat ik op de motor zit is het aan het regenen)
En naar het schijnt is de BT10 beter op dit punt. Ik zal het wel merken.

Op droog wegdek echter nog geen enkel probleem gehad met die MeZ1's.
de MeZ1's doen het ook prima in de regen....
BT010 ook maar denk niet dat de oorzaak bij de band ligt.
 
de MeZ1's doen het ook prima in de regen....
BT010 ook maar denk niet dat de oorzaak bij de band ligt.

Daarom ook dat ik schrijf dat ik het wel zal merken, ik heb nog geen ervaring met BT10's dus...
het kan best tussen de oren zitten, maar als dat opgelost geraakt door andere banden ?
(en ik heb ze al verschillende keren voelen glijden op nat wegdek -zonder bruusk gasgeven,gewoon in een bocht-, dus daar ging mijn vertrouwen).
En ik meen gelezen te hebben in die test van PB die jij eens doorgegeven hebt dat de MeZ1 al een ouder concept is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan