BTW afdragen Zwitserland

Linq

MF veteraan
29 apr 2007
1.269
0
Hi guys,

Na een periode van twijfel, nu maar de knoop doorgehakt een een Alpinestars GP PLus overall aangeschaft.

Zoals een ieder, heb ik ook rondgekeken op het net en heb ik de aankoop gedaan bij een webshop met fysieke winkel in Zwitserland.

Waarom?

Omdat het pak wat ik graag wilde hebben omgerekend 200 euro goedkoper is. Nu heb ik aangegeven bij de verkoper dat ik het pak op kom halen omdat ik eerdaags op vakantie ga vlakbij deze winkel in Zwitserland. Dat was en is geen probleem volgens verkoper.

Ik heb de aanschaf gedaan, maar omdat ik bij mijn account van deze webshop mijn NL adres heb opgegeven, is bij het afrekenen de BTW er ook afgehaald, wat logisch zou zijn als de verkoper het zou versturen.

Paypal heeft het bedrag excl. btw(vat) afgeschreven, moet ik deze btw nu nog betalen bij het afhalen?

Kon in de zoekfunctie niet expleciet een antwoord op deze situatie vinden.
 
Laatst bewerkt:
volgens mij moet je bij de grens naar euro zone aan giften doen O-)

Dat vermoeden heb ik ook :}

Ach, ging om 53 euro, maar toch, wie het kleine niet eert.

Wel vreemd toch, in de Nederland betaal je eerst de BTW als toerist, zodat je het vervolgens bij de grens/douane mag/kan reclameren.

Nu wordt erbij voorbaat de BTW er al afgetrokken.
 
Laatst bewerkt:
Maar je kan toch ook doen alsof je neus bloedt? Ik bedoel, haal de kaartjes er af en niemand weet dat je het pak daar aangeschaft hebt. Wie weet heb je je pak wel mee genomen naar je vakantie in Zwitserland om daar een motor te huren..

Ik had het wel geweten :)
 
Maar je kan toch ook doen alsof je neus bloedt? Ik bedoel, haal de kaartjes er af en niemand weet dat je het pak daar aangeschaft hebt. Wie weet heb je je pak wel mee genomen naar je vakantie in Zwitserland om daar een motor te huren..

Ik had het wel geweten :)

Ik ook, gewoon ff met een vijl de knieën goed raspen en ala je gaat zonder btw voor het pak.
 
Maar je kan toch ook doen alsof je neus bloedt? Ik bedoel, haal de kaartjes er af en niemand weet dat je het pak daar aangeschaft hebt. Wie weet heb je je pak wel mee genomen naar je vakantie in Zwitserland om daar een motor te huren..

Ik had het wel geweten :)
Maar je kan toch ook doen alsof je neus bloedt? Ik bedoel, haal de kaartjes er af en niemand weet dat je het pak daar aangeschaft hebt. Wie weet heb je je pak wel mee genomen naar je vakantie in Zwitserland om daar een motor te huren..

Ik had het wel geweten :)

Ik ook, gewoon ff met een vijl de knieën goed raspen en ala je gaat zonder btw voor het pak.

Ik wil geen aannames doen, maar ik heb zo'n idee dat Rocketheo dat bedoelt met deze, O-) , smiley :+

Ja, dat is wel het idee om de verpakking weg te gooien en de kaartjes eraf te halen.

Als het zo werkt, neem ik ook maar een helm mee of laarzen, want naast de korting die nu op sommige producten geldt, ook nog de BTW eraf, dat is wel lekker shoppen dan.
 
Laatst bewerkt:
Die 53 euro kan er ook nog wel vanaf,
Zwitserland heeft maandag 11 miljard in de euro geïnvesteerd.(de zoveelste investering)

(dat soort nieuws komt wel op de CH tv, maar nooit op de NL)
 
En natuurlijk ga je ook even de link van de webshop delen met ons :+

Dat wil ik best doen: super-bike.ch|Motorcycle Clothing & Motorcycle Helmets - Super-Bike ;)
Die 53 euro kan er ook nog wel vanaf,
Zwitserland heeft maandag 11 miljard in de euro geïnvesteerd.(de zoveelste investering)

(dat soort nieuws komt wel op de CH tv, maar nooit op de NL)

Woon je in de Schweiz Rocketheo (afleidend van je avatar)? Wij hebben een huis in Ticino aan het meer van Lugano, helemaal in het zuiden.

Zoja, denk je van de Euro af te zijn, heb je er indirect weer mee te maken :+

Gelijk maar even possen wat ik met een flink voordeel heb gekocht:

Misschien niet ieders smaak, kan ik mij goed voorstellen.. Maar valt lekker op.

Alpinestars-GP-Plus-Leather-Suit-1PC-2016-3150516_125_GP_PLUS_leather-suit.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan