btw betalen ?????

farty arse

Die hard MF'er
21 feb 2006
752
0
Waarschoot
klopt het dat men op 2de hands moto jonger dan 6 mnd nog btw moet betalen in belgie,
weet 2de hands cb 1300 :9~ :9~ staan van 01-06,maar as er btw moet betaald worden koop ik beter nieuw denk ik !!!!
 
moto staat te koop voor 8750€ ,heb me laten wijs maken dat er op moto jonger dan 6mnd terug btw moest betaald worden,
greetz mark
 
jonger dan een half jaar en minder dan 6000 km moet je volgens mij ook nog btw betalen
gewoon wachten tot hij een half jaar oud is
succes ermee
 
jonger dan een half jaar en minder dan 6000 km moet je volgens mij ook nog btw betalen
gewoon wachten tot hij een half jaar oud is
succes ermee

klopt


dus nu kopen, in belgie laten uitschrijven, tijdje in je garage laten staan en dan inschrijven

en als er niet genoeg km's op staan ff tellertje doordraaien naar de 6000 (gaan rijden zonder kenteken is niet zo tof.)
klaar is pino

tenzij je niet kan wachten om te gaan rijden.
dan duurt dat wel ff. pas in juli gaan rijden.
 
Laatst bewerkt:
klopt het dat men op 2de hands moto jonger dan 6 mnd nog btw moet betalen in belgie,
weet 2de hands cb 1300 :9~ :9~ staan van 01-06,maar as er btw moet betaald worden koop ik beter nieuw denk ik !!!!

BTW moet je betalen als je hem invoert, en hij jonger is als 6 maanden.
Heeft ie meer als 6000km gereden hoef je niets te betalen, vraag me in godsnaam niet waarom?!

dus ff een teller op de kop tikken met voldoende km's en die monteren!
 
Wacht dan nog langer en dan betaal je nog minder. Eerste jaar scheelt het meeste in belasting, maar kost wel veel tijd.
Je kan hem wel kopen op een karretje zetten en naar Nederland halen, maar dan mag je er niet op rijden (wel prive terrein).
Dan keuren en dan karren. Maar dan moet je tot volgend jaar januari wachten en ik weet niet of je dat redt.


Groetjes Yellow
 
ja ik ben een echte belg,zal me beter naar een andere cb 1300 uitkijken geloof ik zonder die xtra kosten
greetz mark
 
Als je als belg in Belgie een tweedehands motor koopt hoef je geen BTW meer te betalen omdat de eerste eigenaar dit al gedaan heeft! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan