Btw occasion

Kawakwakkie

MF'er
5 jan 2017
89
10
Maurik
Zoals de naam al zegt. Een vraag betreft btw motoren.
Als een of andere junkie zit ik iedere dag internet af te speuren naar wat er aan sportmotoren allemaal te koop aangeboden word. Ondanks ik eigenlijk al een motor heb droom ik ervan er nog een bij te kopen maar kan ik geen nieuwe supersport betalen. Nu viel mij op dat ik eigenlijk nergens kan filteren op btw/ marge ( marktplaats, motoroccasion enz.) Zijn er ook verkoopsites voor tweedehands motoren die alleen btw motoren ertussenuit filtert ondanks dat dit waarschijnlijk niet veel motoren zullen zijn.
 
Psies wat Bolski bedoelt.

Een btw motor is alleen zakelijk interessant.

Daarnaast is het aanbod erg klein, want zo veel zakelijke sportmotoren zijn er niet in NL.
 
Ik heb namelijk een eigen zaak, in dit geval zou ik een motor kunnen kopen/ leasen om de winst van het bedrijf te drukken. Helaas is het aantal btw motoren idd klein, daar was ik al achter. Maar misschien zijn er toch mensen die weten hoe ik een goed beeld krijg van beschikbare btw occasions.
 
autotrader.nl heeft die optie, (en motortrader dus ook). Maar daar is het aanbod niet reuze.

De hele discussie of je dit wel of niet moet doen wordt hieronder vast wel gevoerd, maar daar houd ik me maar buiten.
 
Laatst bewerkt:
Maakt niet uit of het een motor of een auto is, dan is er op eens wel veel over te vinden:
Auto van de zaak

Je kan gewoon een marge motor kopen in principe.
 
Ik heb namelijk een eigen zaak, in dit geval zou ik een motor kunnen kopen/ leasen om de winst van het bedrijf te drukken. Helaas is het aantal btw motoren idd klein, daar was ik al achter. Maar misschien zijn er toch mensen die weten hoe ik een goed beeld krijg van beschikbare btw occasions.

Gewoon een mooie sportmotor kopen en daarmee gaan rijden wanneer je maar zin hebt en verder de boel de boel laten. Ook een uitstekende manier om de winst van je bedrijf te drukken. :+
 
^^ lol.

Wat bepaald eigelijk of een motor als btw / marge wordt verkocht? Is het niet zo dat iedere motorzaak een btw bedrag op de factuur zet?
 
^^ lol.

Wat bepaald eigelijk of een motor als btw / marge wordt verkocht? Is het niet zo dat iedere motorzaak een btw bedrag op de factuur zet?

Als je als particulier een BTW voertuig koopt dan wordt het een marge voertuig omdat een particulier de btw niet meer kan/mag aftrekken.

zakelijk naar zakelijk = BTW
Zakelijk naar particulier naar zakelijk = marge (want een particulier heeft hem gehad)
 
BTW motor is vooral een liquiditeitsvoordeel. De betaalde BTW komt bij aanschaf terug, de rest BTW wordt bij verkoop afgedragen. Er zit dus geen geld vast in de investering voor wat betreft de BTW.

Marge betekent dat je koopt en verkoopt “inclusief BTW”. Het geld zit dus wel vast.
 
Ik heb namelijk een eigen zaak, in dit geval zou ik een motor kunnen kopen/ leasen om de winst van het bedrijf te drukken. Helaas is het aantal btw motoren idd klein, daar was ik al achter. Maar misschien zijn er toch mensen die weten hoe ik een goed beeld krijg van beschikbare btw occasions.

Vroeger...., toen ik zelf nog poogde de snelste te zijn, toen deed ik met een aantal bevriende ondernemers elkaar sponsoren. Misschien kun je iets met deze info?
 
Diverse organisaties die circuitdagen organiseren doen de motoren, bv S1000RR weer weg na 2 jaar, dat zijn allemaal BTW motoren.
 
Nee, meestal Yamaha S1000RR. Honda S1000RR ook wel, maar die zijn ronduit saai.
 
Dus de BTW S1000RR, die moet je hebben.....interessant. Wel een rode neem ik aan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan