Bucket list Noordkaap reis juni/juli 2021 op Harley Road King

Als je toch via Zweden omhoog gaat: de Wilderness Road is een aanrader Check wel of die al open is. Als je vroeg genoeg gaat rij je tussen de sneeuwmuren. Aparte ervaring.
Als je toch in de buurt van Kirkenes komt, naam dan zeker Grense Jacobselven mee. Het is de Noordelijkste grens ter wereld. Je kan er pootje baden in de Barendszee, toch ook wel apart.
Hm, als ik dit zo lees en schrijf en wil ik terug naar ginder. Maar dit jaar zal het de Europese Zuidkaap zijn. Veel plezier in elk geval !
Dat heb ik in juni 2019 gedaan! Heen via Finlines naar Helsinki (dag en 2 nachten). Langs de USSR grens omhoog. Idd Kirkeness en gravelweg naar St Jacobselv. Meest noord oostelijke punt van Europa. toen terug door Finland, Zweden en Noorwegen nog een ommetje via Lisebotn. Mooie pas even naar beneden maar met slecht weer zie je nix. Tip. Koop in Norge een thermo koffiemok voor ca €30. Dan kun je een jaar lang gratis koffie halen bij Statoil stations. Heb je er in 3 weken ook al uit!
Terug Colorline…..heerlijk om volgevreten huiswaarts te keren na “Kaltplatte” in Restaurant aan boord. Veel en lekker eten en uiteraard veel vis en schelpdieren!
 
Gho ja, die gravelweg naar Jacobselv. Was ik al vergeten. Mooi stuk was dat En mooie plek, mooierdan de Noordkaap eigenlijk Krijg weer zin. 😊
 
Terug
Bovenaan Onderaan