Buddy opnieuw bekleden

pieterxj

MF'er
9 apr 2010
33
0
Wie heeft ervaring met het opnieuw bekleden van je buddy.
Motozoom adverteerd met een buddy overtrek waarmee je zelf je
buddy kunt overtrekken. Iemand hier ervaring mee??

Pieter
full
 
In totaal heb ik 2 keer mijn buddy opnieuw verbouwd en bekleed, maar dat was met polypress en universeel vinyl.
Ik zie inderdaad dat Motozoom vervangingsovertrekjes verkoopt.
Het lijkt me vrij eenvoudig om zoiets op je buddy te trekken mits de pasvorm goed is.
Je kunt eventueel nog met een fohn delen van het overtrek voorverwarmen, dat trekt makkelijker strak.
Ook heb je een tacker nodig.
 
Laatst bewerkt:
Ook al verschillende malen gedaan, idd met föhn en een hele degelijke tacker. Met een simpele tacker en 6mm nietjes gaat het niet lukken. Eerst maar eens uitproberen of je een tacker kunt vinden die door de kunststof plaat heen kan met 8-10mm nietjes van 0,75 - 0,98 nietjes. En ook in nietjes zit veel verschil qua sterkt.

Ps mijn bekleding kwam van louis.de (scheelt weer wat in de kosten)
 
Laatst bewerkt:
Wil je zelf bekleden? Want zoniet, ik heb gewoon bij de motorsloop in Brummen een ander zadel gehaald.

Je kunt je oude zadel inleveren en je krijgt direct een nieuw beklede mee. De ingeleverde laten zij weer bekleden en is weer voor een eventueel volgende klant. Voor mijn xj zag het herbeklede zadel er prima uit.

Weet niet of er ook andere slopers zijn die een dergelijke service bieden.
 
Wil je zelf bekleden? Want zoniet, ik heb gewoon bij de motorsloop in Brummen een ander zadel gehaald.

Je kunt je oude zadel inleveren en je krijgt direct een nieuw beklede mee. De ingeleverde laten zij weer bekleden en is weer voor een eventueel volgende klant. Voor mijn xj zag het herbeklede zadel er prima uit.

Weet niet of er ook andere slopers zijn die een dergelijke service bieden.

Dat is een aantrekkelijke optie. Mag ik vragen wat dat zadel je gekost heeft? En eventueel de naam van die sloperij?

Pieter
 
hou er rekening mee dat je niet telange nietjes neemt want dan prikken ze er doorheen.
en dat gebeurt echt heel vaak.

ik gebruik altijd 6mm nietjes.
is de vulling nog wel goed?

een meubelstoffeerderij of autobeklederij heeft goede kwaliteit kunstleer en bekleed meestal ook zadels.
 
tijger leathers in den haag .....die deden ook de auto s van de grote beurt! Is een super toffe gast die goede qualiteit leverd tegen scherpe prijs....vb mijn oude zadel daar laten doen.....zadel was te zacht dus nieuw schuim, overtrek met geborduurd japans honda logo.....betaald 140 incl alles. Een corbin zadel voor de 04 blade koste 480 eu.
 
meer autobeklederijen deden de grote beurt.
geloof maar niet alles wat je ziet op tv,het moet alleen mooi zijn op tv , in het echt is het vaak slecht.

ik bedoel daar oa het spuit en inbouw werk mee maar ook andere tv (woon)programa,s

maar de zadels van tijgerleather zijn er mooi uit
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan