buddyslot niet open

DarkHelmet

Die hard MF'er
15 sep 2001
687
0
Schiedam
Laatste tijd heb ik regelmatig het probleem dat het buddyslot niet wil openen.

Inmiddels heb ik het op alle mogelijke manieren gesmeerd, kruipolie en siliconen en het slot draait nu ook een stuk soepeler, maar helemaal open draaien wil soms dus niet lukken. Lijkt wel of iets het belemmert.

Ik kan ook geen beschadigingen vinden aan het slot of het 'oog' van de buddy.

Iemand ervaring mee of tips?

Nogal irritant als ik mijn slot eruit wil pakken om mijn fietsje op slot te zetten :(
 
ik heb zelf een fjr daar wil het zadel ook niet altijd open.
wat helpt is als je op het zadel duwt en dan de sleutel omdraait
 
Komt je slot misschien tegen een van de pinnen aan die je buddy op z'n plaats houden? Want dan blokkert je motorslot je buddyslot (lastig uitleggen zo :P )
 
Ik weet niet hoe je slot werkt, bij mijn motos is dat met een kabel. Misschien de kabel eens losmaken en dan zien of het ligt aan het slot, de kabel of aan de buddy. Misschien ben je daar al iets mee..
 
1111387718breekijzer.jpg
 
ok... heb zelf bij m'n soes ook dat gedonder, vandaar dat ik het nu zonder buddyslot doe omdat ik te lui ben om hem weer in elkaar te mikken..

Waar het bij mij aan ligt, het plaatje met het kabeltje zit met twee schroefjes vast aan het 'slotje'. Eén schroefje glipt er uit en vervolgens zit er te veel speling op om hem open te krijgen. Drupje loctite 'll do the trick, in dit geval :)
 
Komt je slot misschien tegen een van de pinnen aan die je buddy op z'n plaats houden? Want dan blokkert je motorslot je buddyslot (lastig uitleggen zo :P )
nee, de haak van het slot wordt niet geblokkeerd

ik leg het schijfrem slot er zo voor dat de ketting niet bij het slot in de buurt kan komen

irritant dat ik niet onder het zadel kan kijken als hij dicht zit..
misschien eens proberen met de kappen eraf, maar ik denk niet dat dat veel uitmaakt
 
Terug
Bovenaan Onderaan