sav
MF veteraan
Ik rij al een tijdje op een Suzuki Savage. Dit brommertje is al 14 jaar lang mijn trouwe bromtuf. 'T rijdt niet snel, maar ik ben dan ook geen hoofdprijs kwijt aan nieuw rubber, onderhoud of sloten benzine.
Tot voor kort reed ik er ook niet zo heel veel mee; bij een dreigend regenbuitje bleef ie al binnen staan. Deze situatie is nu veranderd, ik rij er nu wat vaker mee.
Nu ben ik naar de motorbeurs geweest, samen met dochterlief, en wij saampjes hebben de Hyosung Comet tot "best cool" en "vet" gebombardeerd. Maar, op de Rai zou een Comet met kuipje staan.
Ok, ik hijs dochterlief in de toyotank en we seuteren naar de Rai. En daar sloeg de twijfel toe:
Die Comet met kuip is mooi
, maar ook de Honda CBF500
mag er zijn. Die heeft nog ABS ook, en zoveel duurder dan een Hyosung is ie nu ook niet. Maar, als iets duurder ook kan, dan is de Suzuki SV650 (€7490,-) ook een optie.
Maar, Suzuki heeft ook een bijna onverwoestbare GS500 van €5190,-.
Affijn, we wandelden nog even door tussen prachtig mooi tupperwarespul en zeer aantrekkelijk vlees en bloed en daar zien we een bijna-klassieker:
De Triumph Truxton...
voor maar liefst €9990,-....
Goed, een aantal illusies armer zit ik thuis wat te surfen over het motor-forum en ik lees dat er in Motor 73 een verslag staat van budgetbikes. De Honda CBF500 (toen was ik al halverwege het tankstation om een motor-73 te kopen) en de Suzuki GS500 en de Kawasaki ER-5 staan daar in een vergelijkingstest.
Leuk, want de Kawa is nu ook het overdenken waard.
Al met al wordt het dus steeds moeilijker. Ik zoek een brommer die goedkoop in aanschaf en onderhoud is, en in ruil voor deze minimale uitgaves ben ik bereid niet het maximale te willen. De Savage is zeker niet de snelste motor , maar voor mij is het vermogen net aan voldoende. Meer kan geen kwaad, maar nodig is het niet. En met mijn beleggingen (kuch kuch) gaat het zeker niet zodanig dat ik kan roepen "doe mij er maar een top-of-the-bill bike".
Maar, we liepen dus over de Rai, toen we bijna struikelden over een scooter. Zo'n snelle raceplee van 500 cc-tjes. Oh, papa, die is cool....
Ja ja, maar hoewel...
Je zit enigzins beschermd, hoeft niet te schakelen en de raceplee is wel helemaal "PC-Hoofdstraat" aan het worden nu tractoren in de verdomhoek dreigen te raken. Moet ik dan mijn leeftijd ontkennen en aan de raceplee?
Affijn, ik weet het nu helemaal niet meer en in mijn wanhoop vraag ik het jullie: "Wat is een goede budgetbike?"
Tot voor kort reed ik er ook niet zo heel veel mee; bij een dreigend regenbuitje bleef ie al binnen staan. Deze situatie is nu veranderd, ik rij er nu wat vaker mee.
Nu ben ik naar de motorbeurs geweest, samen met dochterlief, en wij saampjes hebben de Hyosung Comet tot "best cool" en "vet" gebombardeerd. Maar, op de Rai zou een Comet met kuipje staan.
Ok, ik hijs dochterlief in de toyotank en we seuteren naar de Rai. En daar sloeg de twijfel toe:
Die Comet met kuip is mooi
, maar ook de Honda CBF500
mag er zijn. Die heeft nog ABS ook, en zoveel duurder dan een Hyosung is ie nu ook niet. Maar, als iets duurder ook kan, dan is de Suzuki SV650 (€7490,-) ook een optie.
Maar, Suzuki heeft ook een bijna onverwoestbare GS500 van €5190,-.
Affijn, we wandelden nog even door tussen prachtig mooi tupperwarespul en zeer aantrekkelijk vlees en bloed en daar zien we een bijna-klassieker:
De Triumph Truxton...
voor maar liefst €9990,-....
Goed, een aantal illusies armer zit ik thuis wat te surfen over het motor-forum en ik lees dat er in Motor 73 een verslag staat van budgetbikes. De Honda CBF500 (toen was ik al halverwege het tankstation om een motor-73 te kopen) en de Suzuki GS500 en de Kawasaki ER-5 staan daar in een vergelijkingstest.
Leuk, want de Kawa is nu ook het overdenken waard.
Al met al wordt het dus steeds moeilijker. Ik zoek een brommer die goedkoop in aanschaf en onderhoud is, en in ruil voor deze minimale uitgaves ben ik bereid niet het maximale te willen. De Savage is zeker niet de snelste motor , maar voor mij is het vermogen net aan voldoende. Meer kan geen kwaad, maar nodig is het niet. En met mijn beleggingen (kuch kuch) gaat het zeker niet zodanig dat ik kan roepen "doe mij er maar een top-of-the-bill bike".
Maar, we liepen dus over de Rai, toen we bijna struikelden over een scooter. Zo'n snelle raceplee van 500 cc-tjes. Oh, papa, die is cool....
Ja ja, maar hoewel...
Je zit enigzins beschermd, hoeft niet te schakelen en de raceplee is wel helemaal "PC-Hoofdstraat" aan het worden nu tractoren in de verdomhoek dreigen te raken. Moet ik dan mijn leeftijd ontkennen en aan de raceplee?
Affijn, ik weet het nu helemaal niet meer en in mijn wanhoop vraag ik het jullie: "Wat is een goede budgetbike?"