Budget touren ivm werk

Simon357

MF'er
14 sep 2004
126
1
Apeldoorn
Hoi allen,

Ik heb een baan aangenomen die 100 km van waar ik woon. Ik ga niet verhuizen en wil graag met de motor heen en weer.
Mijn huidige motor (ZZR 1200) wil ik daar niet voor gebruiken. Zonde om daar de km's op te maken.

Ik begin een beetje te kijken van een budget (rond de 1000 euro) tourer. Als het bevalt kan ik alrijd nog sparen voor een nieuwere.

Ik zie BMW K100 en 1100 motoren en de Kawa GTR 1000.
Zijn er nog fietsen die ik over het hoofd zie?
Kunnen jullie me helpen met aankooptips, andere type motoren?

Ik ben best grot dus een 1000cc is wel mijn minimum denk ik.

Alvast bedankt voor de hulp/ideeën.
 
FJ1100 / 1200, GSXF1100 cbr1000f .
Best kans dat jouw zzr1200 zuiniger loopt dan deze oudere motorfietsen en dat je elke tankbeurt 2 euro meer kwijt bent, dan nog de belasting en verzekering en onderhoud . lijkt me niet dat een zzr1200 over x jaar erg veel minder oplevert als hij 3 ipv 2 ton op de teller heeft staan.
 
Yamaha Diversion 900. Niet de meest flitsende motor, maar doet wat hij moet doen. Niks meer niks minder. Ik heb met die van mij vorige week de 2 ton aangetikt, geen noemenswaardige problemen. Voor 1000 euro kan je best een goede vinden.
 
Ik rijd mijn woon-werkkilometers op een Honda Pan European St 1100.
Oerdegelijk en comfortabel met een fijne kuip.
Ze kunnen makkelijk een paar ton km’s aan, voor een wat hogere km-stand hoef je dus niet bang te zijn.
 
Zijn er nog fietsen die ik over het hoofd zie?
Kunnen jullie me helpen met aankooptips, andere type motoren?

Ik ben best groot dus een 1000cc is wel mijn minimum denk ik.
Ik ben ook vrij lang (1,93) en zit uitstekend op mijn Triumph Sprint 900.
In aanschaf zijn de T300's aantrekkelijk en qua betrouwbaarheid hebben ze ook een goede reputatie.
Bovendien loopt een 3 cilinder best lekker.
 
De ST1100 Pan European zou ook mijn keus zijn. Oerdegelijk, en je kunt zo een ding rustig kopen met 10.000 km of meer op de klok. Als je let op de bekende aandachtspunten, zoals uitlaten en een achterbrug die doorgerot kan zijn, heb je er een prima motor aan. Nog twee dingetjes. De remmen van de modellen zonder DCBS houden niet echt over, en als je lange benen hebt kunnen die tegen de kuip komen.
 
100km enkele reis, nu met de zomer gaat het nog wel
Thanks voor de tip van de Diversion. noooooit aan gedacht. Het hoeft idd geen flitsende fiets te zijn.

En hij heeft ook, nog een cardan. Mooier kan het niet, met zulke afstanden, die je wekelijks gaat maken.
 
Ik ben best grot dus een 1000cc is wel mijn minimum denk ik.
Als dat je enige argument is voor een 1000 dan zou ik toch eens wat dingen bekijken op Motorcycle Ergonomics (en even verifiëren aan de hand van een proefrit :P)

Ik heb met m'n 1,98 hetzelfde 'probleem', een 600cc sporttour past niet... maar er zijn natuurlijk gerust andere 600cc (of zelfs lichtere) modellen die wel passen. Vooral allroads mogen niet zo'n probleem zijn voor je.

Voor 100km enkele reis zou ik wel zorgen voor een fiets waar je goed en comfortabel op zit.
 
Ik ben 1.85m en persoonlijk zit ik er prima op. Dit is mijn tweede ST1100, eerder in 1999 had ik bij Vos Oss een prachtige zwarte abs-tcs-dcbs gekocht, die ook nog eens in moto73 als testfiets te bewonderen was. Later weggedaan voor een TL1000s....

Maar nu heb ik er weer een, particulier gekocht van iemand die 'm in zijn woonkamer had staan en met een plumeau schoonmaakte(ongelogen!), de motor is echt nieuw en had toen ik 'm kocht nog maar 9830 km gereden(!)

Van alle fietsen die ik gehad heb, van RG500 Gamma, o.a. Vmax1700 en KTM 1200 Superadenture T vind ik dit de fijnste motor, remt ongelofelijk goed, stuurt heel licht voor zo'n grote motor, zit heerlijk comfortabel en je kan je bagage ook nog meenemen, waarbij de koffers niet zo idioot breed uitsteken. Ën je hebt heel veel koppel dus je bent echt geen slak.
 
BMW K1100 / K1200 of Honda ST1100.

Met 200 km per dag sta je een op de drie dagen je ketting te smeren, in de winters zelfs nog vaker.
En deze twee type's zouden mijn keuze zijn met mij 1.96. Heb op beiden veeeeel kilometers gemaakt, een van deze twee zou mijn keuze zijn :Y
 
Hmm 40.000 km per jaar “op een budget”. Succes
Ik doe een kleine 30.000 woon-werk op een budget. NTV 650. aanschafprijs 300euro. Dus alles kan... Heb wel een auto als bakup voor de deur staan, maar vooralsnog heel weinig nodig gehad. 1 keer misschien in 12.000km? Ben wel zelf handig qua sleutelen in t weekend, dat dan weer wel
Niet iets voor TS, veel te klein denk ik, maar geeft wel aan dat budget niet heilig is. K100 en K1100, zijn volgens mij ook behoorlijk betrouwbaar indien goed onderhoud gepleegd wordt.
 
Ik heb jaren lang op een K1100 woon-werk gedaan, 75 km enkele reis. Altijd file, altijd regen als ik er aan terug denk.
Nooit problemen gehad en keurig 1:20. Dankzij het chipje was hij ook nog eens lekker snel als ik eens een weekendje naar Duitsland ging om te knallen.
 
Sja. Ook hier geld weer proefrijden!
Ik zou je zzr oprijden. Maar smaken verschillen.

Ik doe 76km enkele reis op mn TDM elke dag. ik ben zelf 1.87. Betrouwbaarheid van je motor is wel belangrijk. Dus kijk uit voor je een oud hok koopt wat lang heeft stil gestaan. succes!
 
Ik heb een leuke Diversion 900 S gevonden. 55xxx km gereden incl onderhoudshistorie. Er zitten yamaha zijkoffers op, Hyperprovering voor en stalen remleidingen voor.
Dit is voor voor een jaar en wanneer ik een vast contract heb kijk ik wellicht naar een fiets waar ik meer geld in steek.....of als de diversion bevals lekker blijven rijden natuurlijk ;-).
Vedankt voor de tips. Foto's volgen nog.
 
100km enkele reis, nu met de zomer gaat het nog wel


En hij heeft ook, nog een cardan. Mooier kan het niet, met zulke afstanden, die je wekelijks gaat maken.

Van de winter ook prima hoor, mits goede kleding! Ik rij al een jaar 130km enkele reis met de motor (ZRX1100) en niets te klagen. Nou ja, die vierkante banden zijn een nadeel :+
 
Met 200 km per dag sta je een op de drie dagen je ketting te smeren, in de winters zelfs nog vaker.
Osco, Scottoiler of ander smeersysteem, dan is een kettingfiets ook goed te doen. Bij dit soort km's zou een spuitbusje idd niet mijn eerste keuze zijn.
 
Als het belangrijk is dat je op tijd op je werk komt zou ik geen oud hok kopen.
Het is zeker geen oud hok, hij ziet er als nieuw uit!
 

Bijlagen

  • DSC_1174.jpg
    DSC_1174.jpg
    53,8 KB · Weergaven: 29
  • DSC_1176.jpg
    DSC_1176.jpg
    52,1 KB · Weergaven: 29
  • DSC_1177.jpg
    DSC_1177.jpg
    36,4 KB · Weergaven: 29
  • DSC_1178.jpg
    DSC_1178.jpg
    49,4 KB · Weergaven: 34
Terug
Bovenaan Onderaan