Buell 1125CR 2010 Motor slaat af bij opkomen koppeling

ArjenBrem

Rookie
11 jun 2020
12
1
Hoi,

Mijn Buell 1125CR heeft sinds kort en steeds vaker dat deze bij het laten opkomen van de koppeling afslaat op het aangrijpingspunt. Tot nu toe verdwijnt dit meestal na geruime tijd de motor stationair laten draaien (15-20 minuten). Soms gebeurt het ook niet en kan ik in één keer wegrijden.
Ook komt het nu sinds kort voor dat wanneer ik in lage toeren in de eerste versnelling rijdt de motor afslaat wanneer ik de koppeling half in heb of laat opkomen, bijvoorbeeld bij filerijden of een rotonde.

Ik dacht zelf eerst aan de beveiligingsschakelaar van de standaard. Maar misschien is het ook de schakelaar die ervoor zorgt dat ik alleen de motor in neutraal kan starten.

Graag hoor ik jullie advies of tips. Want een Buell naar een garage brengen, is heel duur zoals de Buell bezitters wel weten.. :D

Alvast bedankt!

Groet,
Arjen
Zwolle
 
Elektrisch probleem gok ik dan. Vocht en elektra gaan vaak slecht samen. Ergens een niet goed afdichtend contact, corrosie op een elektrische verbinding, zeg het maar.

En ff advocaat van de duivel: Als je weet dat een Buell wegbrengen voor onderhoud of reparatie (te) duur is, waarom koop je dan niet een andere motor? Wanneer je nu een beetje willekeurig wat vervangt of naloopt en daardoor het probleem groter maakt, wordt dat wegbrengen alleen maar duurder. Je hebt opgemerkt dat het boutje terugplaatsen tijdelijk het probleem heeft opgelost, kom je er niet makkelijk uit, breng je hem weg toch?

"Andere", "Motor"? Ik herken de woorden wel, maar begrijp niet wat je hiermee bedoelt... Dit is mijn derde Buell, ik ken geen 'andere motor'.
Maar het idee nu is dat ik niet willekeurig wat naloop, daarom vraag ik telkens om advies. Dus loop alles stap voor stap langs.

En ik neem je tip mee van vocht en elektra. Daar ga ik nu naar kijken.

Het is niet alleen de kosten, maar ik vind dit ook leuk om te leren. :Y
 
Ik heb sowieso nooit helemaal begrepen waarom er allemaal van die beveiligingen op zitten. Het enige wat het mijns inziens doet is het uitschakelen van het zelfstandig nadenken. Je hoeft maar één keer de jiffy te vergeten en een bocht links af te maken, en je vergeet het noooooit meer ;)

Het vervelende is nou juist dat die ene keer net genoeg kan zijn om je noooooit meer op een motor te (kunnen) laten stappen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan