Buell & Buell enthousiasts gathering // sunday 25th april 2021 // Antwerp

-geen-

MF veteraan
22 jul 2007
3.088
5
.
Er werd wat over gespeculeerd in het Buell-topic, en ik heb er wel zin in 8-)

BUELL & BUELL-ENTHOUSIASTS GATHERING // SUNDAY 25th APRIL 2021 // 1330PM // ANTWERP
Om onze geliefde motoren nog eens even in de kijker te zetten, plaats ik bij deze een warme oproep naar elke motorrijder met in het bijzonder de Buell-rijders. De bedoeling is dus in de eerste plaats om redelijk wat Buell's samen te krijgen, al zie ik op de foto hierboven ook wel enkele BMW's staan. Ik zou mijn broer bijvoorbeeld niet verbieden om mee te komen met zijn Honda...

Waar:
Antwerpen lijkt me centraal gelegen. Het is volgens mij doenbaar voor alle andere provincies in BE. Ook voor NL lijkt me dit een vlotte verbinding.
Om het goede voorbeeld te geven: ikzelf woon in de Vlaamse Ardennen en zal ook 80 km afleggen naar de plaats van afspraak.

Meeting point:
Oude Veer, 2020 Antwerpen.
51.1988313, 4.3553006
Een ietwat afgelegen locatie, vlak aan de Schelde met verlaten (petroleum) gebouwen geschikt voor leuke foto’s.

Wanneer:
Zondag 25 april 2021 om 13u30.
Dat geeft de mensen die van wat verder komen ook ruim de tijd.

Extra:
Voor zij die willen kan ik uit het hoofd voorrijden richting de Diamant/Ambassadewijk in Wilrijk, langs Universiteit Antwerpen in Edegem, kronkelbaantjes langs Aartselaar richting Rumst om door de Rupelstreek te rijden en halt te houden in de kanaalzone tussen Boom en Willebroek (grondgebied Bornem; 51.101845, 4.318466)
Ook dit eindpunt is vrij tot zeer goed gelegen, maar toch afgelegen en vlak naast de op- en afrit van de A12 in Boom wat een vlotte verbinding geeft naar zowat elke richting: 19km verwijderd van de Antwerpse ring waar eigenlijk het startpunt was; vlakbij de N16 om aan te sluiten naar E17; ...
Ik zou geen stops inplannen bij horeca-gelegenheden omdat we in groep misschien niet overal even vlot welkom zouden zijn gelet op de corona-maatregelen. Wie weet welke vormen corona nog zal aannemen komende periode...

Ikzelf ben niet actief op Facebook, dus wees vrij om te sharen!

BUELL GATHERING.png
 
Jouw Brutale past anders wel een klein beetje in het rijtje van atypische streetfighter.
 
Vroeger stond er een Buell S1 in de garage van mijn vader, blauw/paars frame en oranje bodywork, kan ik mij goed herinneren. Sindsdien wel is gekeken naar een Buell maar is het er nooit van gekomen.

Is zeker geen fiets die je elke dag ziet, sterker nog volgens mij heb ik sindsdien geen S1 meer gezien.

Zet hem in de agenda, wie weet :)
 

Versoepelingen vanaf 1 april


In april treedt het 'buitenplan' in werking.
Zowel de cultuur- als de sportsector mag vanaf 1 april weer (kleine) buitenevenementen organiseren met maximaal 50 aanwezigen.
Ook de pretparken mogen op 1 april de deuren heropenen.


Ziet er goed uit 8-)
 
De ene na de andere annulatie komt binnen van dingen die ik had gepland, tickets, evenementen, ...

Ik denk dat het er hiervoor ook niet goed uitziet. Misschien beter de korte pijn en alles gewoon afblazen :?
 
De ene na de andere annulatie komt binnen van dingen die ik had gepland, tickets, evenementen, ...

Ik denk dat het er hiervoor ook niet goed uitziet. Misschien beter de korte pijn en alles gewoon afblazen :?
FF afwachten nog.. Het corona gezever kan niet eeuwig blijven duren.
 
Nee, maar als ik zie wat er allemaal in Brussel aan het gebeuren is. Ze gaan ons echt niet binnen een drietal weken allemaal loslaten en ik heb geen zin om politie op mijn nek te krijgen "als organisator".
 
Nee, maar als ik zie wat er allemaal in Brussel aan het gebeuren is. Ze gaan ons echt niet binnen een drietal weken allemaal loslaten en ik heb geen zin om politie op mijn nek te krijgen "als organisator".
Daar heb je gelijk in. 2022 maar weer eens kijken dan.😢😢
 
Ik loop de afgelopen dagen mijn hoofd te breken over wat ik hiermee moet. Vorige week is die "rustige" locatie in opspraak gekomen op het nieuws omdat er studenten/jeugd samentroept en feestjes bouwt. De politie heeft toen moeten optreden, al was het niet zo erg als in het Ter Kamerenbos in BXL.
Ik ben er zondag geweest, en het stikt er van de politie (niet heel ver af passeer je eerst een politiekantoor, en het afspreekpunt ligt verderop een doodlopend stuk), dus da's toch allemaal niet ideaal
- voor mij "als organisator"
- maar ook niet voor elke aanwezige

Als ik controleer op Wat zijn de huidige maatregelen? | Coronavirus COVID-19 komt er langs alle kanten uit dat het niet mag voor wat betreft: culturele, feestelijke, sportieve, recreatieve en evenementensector.
Even verder lees ik ook omtrent evenementen: Met uitzondering van de sportwedstrijden die nog zijn toegelaten (zie gedeelte sport) zijn evenementen opgeschort.

In de wetenschap dat NL het volgende schrijft om naar BE af te zakken: Door het coronavirus adviseert het Nederlandse kabinet om niet naar het buitenland te reizen. Reis ook niet vanuit het buitenland naar Nederland als dat niet echt nodig is.

Wat de afweging eens zo moeilijk maakt, is dat vanaf -denk ik begrepen te hebben- vanaf 26 april meer zou toegelaten zijn, en dat dit dus ook zou mogen. In die optiek overtreden we de regels met 1 dag, maar het blijft natuurlijk het overtreden van de regels... Wil/kan ik die verantwoordelijkheid nemen als "organisator"? Het antwoord daarop is nee.

Alles bij elkaar moet ik gewoon beslissen om het te laten gaan vrees ik, en da's dan vooral om mezelf niet in de sh*t te steken bij optreden van de politie, maar uiteindelijk toch ook wel voor iedereen die erop afkomt die ik niet in de problemen wil duwen.
 
Lijkt me wijs om het maar even niet door te laten gaan dit weekend. Wat je er ook van vindt, zo'n evenementje in de buitenlucht, het is ook niet leuk als er gedonder van komt.

Ik had graag gekomen, lijkt me hartstikke leuk een hoop Buell liefhebbers te treffen. Maar uitstel hoeft geen afstel te zijn.

Dank voor het initiatief in ieder geval, maar eens om het nu maar even niet te doen.
 
Begrijpelijk, de kans op gedonder is vrij groot. Toch bedankt dat je dit voor ons hebt willen organiseren!
 
De flikken van Antwerpen hebben wel wat anders te doen dan een paar motards te gaan beboeten. Wat verder op de kaaien kan je over de koppen lopen met groepjes jongeren. Of denk je 100 Buells bijeen te krijgen? Vergeet het maar. Zolang je de afstandsregels respecteert en een mondmasker draagt, niets aan de hand.
 
't Is ook een mening, en ik denk dat we de maatregelen ook allemaal beu zijn. Maar ik ga het niet zoeken.
 
Ah oké, ik vraag het maar omdat hij onlangs te koop stond, of nog staat?

Ik had mijn kop op zo'n translucent gezet, en eigenlijk nog, maar die prijzen zijn ook volledig bonkers. In DE beginnen ze aan 7k voor een SCG.
Als tweede motor, mijn lief die een SV650X kocht, nog een nieuwe XR erbij... 't Wordt dan wel echt te veel van het goede.
 
Ik had mijn kop op zo'n translucent gezet, en eigenlijk nog, maar die prijzen zijn ook volledig bonkers. In DE beginnen ze aan 7k voor een SCG.
Als tweede motor, mijn lief die een SV650X kocht, nog een nieuwe XR erbij... 't Wordt dan wel echt te veel van het goede.
Ik had zo'n translucent cherry bomb. Vond en vind ik nog steeds de mooiste kleur.

Mgb6Lbc.jpg
 
Ik wil erg graag zo'n blauwe. Stond eentje op marktplaats, ik vond het te duur en heb niet toegehapt. Nu heb ik eigenlijk wel spijt. Aan de mijne zijn te veel dingetjes die me storen, al is dat niets onoverkomelijks voor motoren die toch al enige leeftijd hebben.

Politie heeft trouwens gisteravond weer moeten ingrijpen op de kaaien lees ik. 300-400 man samen en enkele arrestaties. Echt geen zin in gezeik want blauw gaat daar op zijn qui vive zijn.
 
Ik wil erg graag zo'n blauwe. Stond eentje op marktplaats, ik vond het te duur en heb niet toegehapt. Nu heb ik eigenlijk wel spijt. Aan de mijne zijn te veel dingetjes die me storen, al is dat niets onoverkomelijks voor motoren die toch al enige leeftijd hebben.

Politie heeft trouwens gisteravond weer moeten ingrijpen op de kaaien lees ik. 300-400 man samen en enkele arrestaties. Echt geen zin in gezeik want blauw gaat daar op zijn qui vive zijn.
Het is net daarom. Een paar brommerkes die op een verlaten plek staan, of 300/400 man die samenhokken op de kaaien. Ze kennen hun prioriteiten wel hoor. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan