Buell fightertje

Kleine update.

Mijn achterwiel is al 14 dagen onderweg :( Ik ben bang dat ik hem nooit weer zie.
Dus maar begonnen met de kabelboom:



Dit is een ander type ontsteking, welke werkt met een Crank speed sensor voor de ontsteking en een roadspeedsignal om de km-teller aan te sturen. Verder is deze programmeerbaar.
 
Na 3 weken ellende om mijn achterwiel, uiteindelijk maar een andere besteld. Twee uren later kreeg ik een mail dat mijn originele ook onderweg was. Dus zit nu met twee wielen. Besloten om het nieuwe wiel te gebruiken, omdat hier een mooiere pulley op kan.

 
Zo, dit topic ook maar weer eens uit het stof.
Na jaren lang mijn Buell aangepast te hebben wordt het tijd voor totaal iets anders. Omdat ik veel aanpassingen gedaan had voor de 'looks' zijn de prettige rijeigenschappen wat verdwenen. Nu ik wat ouder wordt,merkte ik dat ik wel erg opgevouwen op de motor zat. Dus rearsets er af en een wat hoger stuurtje. Dat scheelt al weer een stuk. Nadat mijn originele blok voor de 2e keer in de soep liep, is dit blok vervangen door een nieuwer/sterker blok van een XB12 van 2008. Hiervoor moest het frame aangepast.

In tussentijd, was ik dit topic tegengekomen: Bott xr1, waar iemand een "BOTT XR1" frame gebouwd had. Omdat ik al langer fan ben van de flat track style, heb ik de topicstarter een PB gedaan met de vraag of hij mij ook zo'n frame wilde bouwen. Hier nooit antwoord op gehad. Maaaaar.... een paar dagen na de PB, verscheen het gehele project op marktplaats en werd verkocht door een persoon die ik kende via de Buell fora.
Dus nu, ben ik in het bezit van dat frame, subframe en kontje.

Vanochtend begonnen met de demontage van het Buell frame en meteen het 'nieuwe' frame geplaatst. Wat ik al verwachtte is dat de benzinetank lastig wordt. Ik heb een oude Yamaha 250 tank, welke wel mooi gaat staan denk ik. Echter zal de tank aangepast moeten worden om deels over de koppen heen te vallen. Voor de foto heb ik het frame even naast de motor gehangen. Graag jullie mening!
 

Bijlagen

  • IMG_20191025_103148.jpg
    IMG_20191025_103148.jpg
    174,7 KB · Weergaven: 47
  • IMG_20191025_123912.jpg
    IMG_20191025_123912.jpg
    203,2 KB · Weergaven: 46
  • IMG_20191025_140016.jpg
    IMG_20191025_140016.jpg
    195,6 KB · Weergaven: 41
  • IMG_20191025_140029.jpg
    IMG_20191025_140029.jpg
    155 KB · Weergaven: 44
  • IMG_20191025_143554.jpg
    IMG_20191025_143554.jpg
    186,9 KB · Weergaven: 53
Nieuwe motorsteun maken. Die aan het frame zit te hoog en zit de tank in de weg. De nieuwe steun komt lager, tussen de cilinders.

Heeft iemand nog een paar stukjes 4mm chromolybdeen over?

IMG_20191028_140330.jpg
IMG_20191028_140342.jpg
IMG_20191028_140248.jpg
IMG_20191028_140305.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_20191028_140305.jpg
    IMG_20191028_140305.jpg
    113,9 KB · Weergaven: 8
  • IMG_20191028_140248.jpg
    IMG_20191028_140248.jpg
    89,7 KB · Weergaven: 4
  • IMG_20191028_140330.jpg
    IMG_20191028_140330.jpg
    119,1 KB · Weergaven: 9
  • IMG_20191028_140342.jpg
    IMG_20191028_140342.jpg
    154,2 KB · Weergaven: 8
Vraagje, het frame is gebouwd voor een Ducati 996 schokbreker. Op de Duc zit deze gemonteerd met een hefboom. Zou deze schokbreker ook goed werken als deze zonder die hevel gemonteerd wordt?
image.jpg
 
Ja hoor, die zit er maar op zodat de motor technischer lijkt. Fijn voor de eigenaar om naar te kijken, zeg maar..

Dempers en linksystemen zijn een hele wetenschap op zich, ik ken echter zeer weinig hobbybouwers die zich daar iets van aantrekken.
 
Na heel veel frezen en vloeken is de 1e schetsplaat klaar. Moet hem nog wat bijschuren, maar ben tevreden met het resultaat.
IMG_20191102_150935.jpg
 
Vraagje, het frame is gebouwd voor een Ducati 996 schokbreker. Op de Duc zit deze gemonteerd met een hefboom. Zou deze schokbreker ook goed werken als deze zonder die hevel gemonteerd wordt?Bekijk bijlage 1439901
Dat linksysteem zit er niet voor de show op. Dit zorgt voor een progressievere veerwerking naarmate de veer dieper ingedrukt wordt. Als je de schokdemper gaat gebruiken zonder linksysteem, zou je de lineaire veer eigenlijk moeten vervangen door een progressieve veer met de juiste eigenschappen. Als je het goed voor elkaar wil hebben tenminste.
Dat veel hobbybouwers dit aan hun laars lappen en er uiteindelijk niks van merken, komt waarschijnlijk door het feit dat ze hun gebakjes niet tot het uiterste gaan benutten. Op een circuit ofzo.
 
Bedankt voor jouw reactie. Ik wil het zeker goed doen. Ik ga denk ik op zoek naar een schokbreker nie net zo gemonteerd zit. De origineel van de Buell is helaas te lang.

Dat linksysteem zit er niet voor de show op. Dit zorgt voor een progressievere veerwerking naarmate de veer dieper ingedrukt wordt. Als je de schokdemper gaat gebruiken zonder linksysteem, zou je de lineaire veer eigenlijk moeten vervangen door een progressieve veer met de juiste eigenschappen. Als je het goed voor elkaar wil hebben tenminste.
Dat veel hobbybouwers dit aan hun laars lappen en er uiteindelijk niks van merken, komt waarschijnlijk door het feit dat ze hun gebakjes niet tot het uiterste gaan benutten. Op een circuit ofzo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan