Buell fightertje

IMG_20191109_145506.jpg


Rechter schetsplaat ook "klaar".
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Je kunt kijken naar een wp van een KTM, die gebruiken geen linksysteem.
 
Als je het dan echt goed wil doen.. Bij de KTM's staan de schokbrekers heel anders opgesteld.
Een oudere ducati SS heeft de demper wel ongeveer zo staan, maar exacte posities zijn in deze best belangrijk, helaas...

10.jpg

ktm%20990%20Super%20Duke_12_01.jpg
 
Laatst bewerkt:
Om goed te zijn moet de bovenzijde van de demper lager. Jij hebt nu een degressieve opstelling. Ik probeer te verduidelijken: hoe dieper je veert, hoe minder sterk de veer wordt in verhouding tot de kracht die nodig is om het achterwiel te bewegen. Je wil een progressieve opstelling, maw, de veer 'wordt sterker' naarmate je dieper inveert. Dat is ook wat met die wentelaar en dat stangetje bekomen wordt.
Jouw opstelling zou kunnen gecompenseerd worden met een progressieve veer inderdaad, maar eigenlijk dient ook de hydraulica van de demper daarop afgestemd te zijn.
Misschien zijn er wel firma's als hyperpro die je kunnen helpen. Die mannen zijn in ieder geval fan van progressieve veren..
 
Om goed te zijn moet de bovenzijde van de demper lager. Jij hebt nu een degressieve opstelling. Ik probeer te verduidelijken: hoe dieper je veert, hoe minder sterk de veer wordt in verhouding tot de kracht die nodig is om het achterwiel te bewegen. Je wil een progressieve opstelling, maw, de veer 'wordt sterker' naarmate je dieper inveert. Dat is ook wat met die wentelaar en dat stangetje bekomen wordt.
Jouw opstelling zou kunnen gecompenseerd worden met een progressieve veer inderdaad, maar eigenlijk dient ook de hydraulica van de demper daarop afgestemd te zijn.
Misschien zijn er wel firma's als hyperpro die je kunnen helpen. Die mannen zijn in ieder geval fan van progressieve veren..

Koop de software van Tony Foale en ga daarmee stoeien. Meten is weten en scheeld teleurstelling.
 
Kan iemand mij vertellen waar deze dempers op passen, zodat ik opzoek kan naar flenzen?
IMG_20191205_125737.jpg
IMG_20191205_132417.jpg
 
Bedankt voor jouw reactie. Ik wil het zeker goed doen. Ik ga denk ik op zoek naar een schokbreker nie net zo gemonteerd zit. De origineel van de Buell is helaas te lang.
Ik heb mijn GS1000 omgebouwd tot monoshock, een paar cm verschil in scharnierpunten kan heel veel verschil maken of de vering te hard of te zacht is, waarschijnlijk wat experimenteren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan