Buell...... ja of nee?!

theoR1

Rookie
29 apr 2004
5
0
den bosch
Zoals te zien in m'n login-naam ben ik een R1 rijder, of eigenlijk was een R1 rijder. Hij heeft me er af gegooid en ben nu op zoek naar iets totaal anders. Eerst nog een paar weekjes of iets langer revalideren, maar komt goed :)
Was vandaag in Den Bosch en daar streek volgens mij een clubdag van Buell neer. Het waren er ongeveer 200.Daar zaten hele leuke machientjes bij! Is er iemand die al jaren Buell rijdt en mij de voor en nadelen ervan kan vertellen? Duur in onderhoud, onderdelen?? Noem maar op.......

Alvast bedankt!

Gr.Theo

ut waren er 230 ;}

buell, tjsa het is geen r1
tegen de tijd dat een r1 echt gaat trekken, loopt de buell al in de toerenbegrenser.
buell's zijn speelfietsen,lekker dijkjes pakken, binnen door rijden, en volledig je motor gebruiken ( en dat ook durven )lekker koppel onderin,
ik kan me voor stellen dat bij z'n pk pakhuis als een r1, busa ed. je niet eens het gas echt open durft te doen

hij vereist een beetje mechanishe sympatie, netjes warm rijden , olie peilen
kwa onderhoud is hij niet duurder dan een andere motor,
belt aandrijving, hydrolische klepstoters de meeste beurtjes zijn gewoon verse olie erin, en alles checken.

ene het blijf een aparte motorfiets,

ga eerst eens rijden op eentje, kijken of je het leuk vindt.

gr,b

Budje toch!!!! Zieltjes aan het winnen? ;)

Een Buell blijft een hele stoere motor! Hou het standaard, en hij zal je niet snel in de steek laten, maar ga d'r aan schroeven en het gaat in de papieren lopen. (En heel erg in de papieren lopen ook!)

Olie verbruik is niet anders dan bij welke andere motorfiets ook, een Buell is alleen wel wat kritischer. Weinig olie betekent bij een luchtgekoeld blok vaak problemen.

Blijft wel een enorme karakterfiets! (net als de Tuono!)

Laatst bewerkt:
Ik kan je een Buell echt aanraden. Heerlijk koppel. Lekker stuur en stunt fietsje. En apart om te zien. :9

Ik heb hem dan wel helemaal verbouwd, maar ik heb niets te klagen over onderhoud of oliegebruik (behalve vorige week woensdag toen ik op mijn muiltje ging en de dop van de olietank eraf vloog waardoor alle olie op straat lag, dan gebruikt hij wel 1 op 1 qua olie :X )

Maar nee hij heeft mij nog nooit in de steek gelaten.

Gewoon een proefritje maken en je bent verkocht..

Ik zou het gewoon doen.
Mooie fiets , techniek is verbeterd vergeleken met vroeger.
En welke motor verbruikt er geen olie ?
Onderdelen vallen ook wel mee qua prijs en onderhoud ook, niets duurder dan een ander merk.

Nemen waar je smaak voor valt en gewoon doen :)

Blij dat iemand dit onderwerp is gestart.... Ik zag nl. ook 1 te koop staan , heel mooi ding. De angst voor het "onbekende" is mij nu gelukkig een beetje ontnomen. Wel jammer dat de huidige motor dan weg zou moeten i.v.m. plaatsgebrek.
Ik denk er nog even over na...... :?

Hmja, heb er serieus over nagedacht, maar om bij een Harleydealer naar binnen te stappen was een te hoge drempel. :+

Buell is absoluut een aparte fiets, als ik het geld had.

Kocht ik een SP2 :+ , maar blijft een aparte fiets.

Ik zou het gewoon doen.
Mooie fiets , techniek is verbeterd vergeleken met vroeger.
En welke motor verbruikt er geen olie ?

Een VFR :?

Die van mij nie tenminste :P

Hmja, heb er serieus over nagedacht, maar om bij een Harleydealer naar binnen te stappen was een te hoge drempel. :+

moet je naar stan van noort gaan in lisse die heb geen drempel wel een deurmat

die doet geen harley's wel buell, triumps ene motorguzzies

en och dat harley volk,
onder de plakplaatjes zitten de zelfde motor mallooten...

gr,b

Ik vind het laatste type prachtig...
Inderdaad is het - net als een monster - een relatief kleine fiets, dus proefzitten/rijden lijkt me een must.

Ik heb zelf ook al een aantal SuperSports gehad, ook een r1.
Fijne machienes echter 1000den in een dozijn.
Heb je een mooie r1 en het nieuwe model staat naast je dan kijk niemand meer naar jou motor maar die van je buurman.
Dat zal je dus niet snel gebeuren met een Buell. Je ziet ze bijna nergens rijden en men vind ze vaak erg mooi. (brul van geluid en HD blok doet ook veel :} )
Bovendien haalt 90% van de SS eigenaren toch niet uit hun motor wat er in zit.

Ik heb laatst een tourtocht gemaakt in de Ardennen en er reed ook een Buell mee.
In de bochten en qua optrekken doet een Buell echt niet slecht. Geweldig om te zien dat een man van 195 cm reed op zijn klein motortje en geweldig de bochten aan sneed. (ja grote mensen passen er dus zeer zeker ook op).

Dus de echte vraag is wat is je doel om motor te rijden?
Wil je hard en op het circuit rijden koop dan een SS
Wil je speelfactor, bochten rijden en een unieke motor koop dan een Buell.

Oja nog een voordeel een Buell behoud aardig zijn waarde.
Er is trouwens een heel mooi Buell forum, daar kan je van alles vinden over onderhoud, techniek etc.

Ik zou zeggen test een X1 of een gekietelde 12XBs/r en het zal je zeer zeker bevallen.

Mijn Blade gaat volgend jaar vervangen worden voor een Buell das zeker !!
:9~
full

ut waren er 230 ;}

buell, tjsa het is geen r1
tegen de tijd dat een r1 echt gaat trekken, loopt de buell al in de toerenbegrenser.
buell's zijn speelfietsen,lekker dijkjes pakken, binnen door rijden, en volledig je motor gebruiken ( en dat ook durven )lekker koppel onderin,
ik kan me voor stellen dat bij z'n pk pakhuis als een r1, busa ed. je niet eens het gas echt open durft te doen

hij vereist een beetje mechanishe sympatie, netjes warm rijden , olie peilen
belt aandrijving, hydrolische klepstoters de meeste beurtjes zijn gewoon verse olie erin, en alles checken.

ene het blijf een aparte motorfiets,

ga eerst eens rijden op eentje, kijken of je het leuk vindt.

gr,b

Wat een super net stukkie tekst :}
proefritje dus :)

grtz.
Dr.@

leuke reacties :}

wordt volgend jaar drukker in den bosch :)

[spam]www.buellforum.nl[/spam]
daar vindt je zo'n beetje alles wat je weten wil,
en anders kan je het gewoon vragen, mischien dat iemand een normaal antwoord geeft :P
we spreken ook regelmatig af om een ritje te doen, wat eerg leuk is.
beetje slap ouwehoeren ed. je kent het wel, je moet er van houden
het rijden met een buell schept wel heel snel een band met andere buellers,
( moet je ook van houden )
mare laat je niet afschrikken door de "mishaps en problemen verhalen"
het ligt een beetje in de aard van de internettende motorrijder om z'n gal te spuwen op forum's over tegengekomen problemen, terwijl de 99% van de mensen die gewoon fijn en probleemloos rond rijden dit zelden zullen posten

maar je moet gewoon je eigen mening vormen rond het fenomeen buell,
de meeste buell rijders die al een poosje rijden zijn allemaal "bitten buy the bug" en hebben een haat/liefde verhouding met hun brommer.

ik vervloek dat ding ook wel eens,
als ik weer eens afstap met pijn in me donder na een ritje van 500 km,
ut is ook geen toerfiets met bekerhouder's en koelkast achterop
( die pijn in me donder is trouwens mijn eigen gebrek )

gr,B

Heb zelf ook wel eens een ritje gemaakt op een buell, was zejker lachen. Maar ook een aanrader is een Z1000!

Ik zou geen buell moeten hebben hoor, lees de marathon motor uit moto73 maar eens. Alles wat er op zat was al een keer vervangen.

Ik zal altijd op een jap blijven rijden. Das zeker.

Voor mij geldt zeker ja (als ik er geld voor zou hebben :X , en meer rij-ervaring)
Zeker qua formaat, ik ben zelf ook niet al te groot, dus dat is wel een voordeel van zo'n motor. Ze zijn best apart, geen 13 in een dozijn fiets, en das precies waar ik naar kijk.
Niet meelopen met de massa, maar gewoon lekker kopen wat je mooi vindt, of het nou een Buell is of een ratbike :)

Terug
Bovenaan Onderaan