Buell XB9R

RAYF4

MF veteraan
28 mei 2001
1.224
0
Donostia-San Sebastian
De nieuwste Buell: :9

xb9r03.jpg


Zal het ooit nog eens wat worden met dit merk in Europa ?
K heb de X1 wel\'s zien rijden, kon er niet echt warm van worden.
 
Laatst bewerkt:
Op Donderdag 22 november 2001 13:07 schreef RAYF4 het volgende:
De nieuwste Buell:

Zal het ooit nog eens wat worden met dit merk in Europa ?
K heb de X1 wel\'s zien rijden, kan er niet echt warm van worden.
op de tophalf na vind ik het er zeer strak uitzien. tja, je moet maar durven, een motor kopen die je niet op iedere hoek ziet staan :P
 
Maar rijd zo\'n Buell ook wel lekker. Ik heb nog nooit iemand horen zweren bij dit merk. Is het trouwens niet van Harley??
 
Maar rijd zo\'n Buell ook wel lekker. Ik heb nog nooit iemand horen zweren bij dit merk. Is het trouwens niet van Harley??

Van www.moto73.nl:

Sinds 1983 construeert de Amerikaan Erik Buell onconventionele - bijna extravagante - sportieve motoren op basis van Harley-Davidson-blokken. Buell onderhield altijd al zeer nauwe banden met H-D en in 1998 nam Harley een meerderheidsbelang in deze firma. Op basis van een opgepept Sportster 1200-motorblok worden - voornamelijk via het H-D-dealernet - twee Buell-modellen op de markt gebracht.
 
hier nog een paar plaatjes

xb9r02.jpg

xb9r01.jpg

xb9r05.jpg

xb9r09.jpg

xb9r10.jpg


ik vind wel mooi eigenlijk....maarja een harleyblok...dat is niet helemaal mijn smaak denk ik...
 
Laatst bewerkt:
op de tophalf na vind ik het er zeer strak uitzien. tja, je moet maar durven, een motor kopen die je niet op iedere hoek ziet staan :P
Als dit een flame is:

Ik koop m\'n motors danook naar mijn eigen criteria, wat een ander er van vindt of hoeveel er van rondrijden zal me aan m\'n reet roesten. :j
IK wil met m\'n fiets kunnen reizen,racen en touren zonder problemen/hoge kosten en IK moet \'m mooi vinden.
Dus kwam IK op m\'n CBR uit, heeft verder niks met durven te maken. ;)

BTW; thx Helldesker,Zut en Max; ik kan beter uit de voeten met een motor dan met een toetsenbord....
Ik leer het nog wel\'s.
 
Laatst bewerkt:
Vind het een gewaagd ontwerp.
Lekkere voorrem...achterbrug als olie reservoir...frame als benzinetank en eindelijk die broodtrommel als luchtfilter weg.
Hoop dat ze er nog een hetere versie van het nieuwe watergekoelde v-rod blok in gaan hangen ...
Het heeft nu zo\'n 115 pk en 95 nm aan koppel. Als dat nou nog eens 145 pk en 120 nm zou kunnen worden...dan gaan wij echt smullen. :9~
 
ik vind het mooie motoren als nou geld teveel had dan had ik er een gekocht. maar die H-D blokken die zouden beter moeten. staat ook meestalin die test dat echte H-D blokken blijven. (voor de sleutelaar)
 
Om te zien echt een plaatje, ik zou het geen straf vinden om daarop te moeten rondrijden. Je blijft ernaar kijken en steeds nieuw mooie details zien. :}
 
Op zich wel leuke motoren dit Buells, ook goed dat ze aparte technische concepten toepassen (een frisse wind is altijd goed) maar die dingen zijn zo onbetrouwbaar als de pest- Bij een Buelldag op Zandvoort hebben ze de hele dag 3 monteurs laten rondlopen, die ook echt de hele dag bezig waren.

Voordat men de baan op mocht moest eerst gecontroleerd worden of alle aanpassingen die door de fabriek werden voorgeschreven, ook uitgevoerd waren.
 
zegge , iemand opgelet , er zit een belt op , ligt het aan mij of is dit gewoon de eerste sportmotor die ik zie met een belt.???

maare verder , leuk ding , rare demper , enne mooie schijfrem en natuurlijk een lekker kontje zoals m\'n vriendin :]
 
Alle (of in ieder geval veel) Buell\'s hebben riemaandrijving, weet niet of je ze supersports wil noemen maar ze schijner wel snel te zijn (wat is de definitie van supersport?)

Zijn eigenlijk meer naked bikes maar wel erg :9~

En max, heb je nog steeds 26 vriendinnen (dus welke bedoel je?) ;) en is je vriendin nog steeds bi? ik weet d\'r naam niet meer, nick was Vampire Esje, dat weet ik nog wel.

(toelichting voor de rest van het forum; hadden eens een \"discussie\" op een Honda schakelbrommer forum (waar ik al héél lang niet meer ben geweest))
 
ja , ik heb nogsteeds met Esmeralda.
ja , nakedbike zou denk ik beter passen . als je naar de toerenteller kijkt begint ie bij 6000 in het rood te lopen , een echt hd blok
 
zegge , iemand opgelet , er zit een belt op , ligt het aan mij of is dit gewoon de eerste sportmotor die ik zie met een belt.???

maare verder , leuk ding , rare demper , enne mooie schijfrem en natuurlijk een lekker kontje zoals m\'n vriendin :]

Mis ik iets? :?

Verder leuk ding, beetje het Fazer idee idd
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan