Jan67546
MF veteraan
Het weer word weer iets beter en dat is ook te merken aan de insecten die in nog grotere getalen aanwezig zijn dan dagjes mensen. In de stad gaat het nog wel, maar zodra je langs een weiland of groen gebied rijd dan word je gebombardeerd met soon to be lijkjes.
Omdat ik het beu was dat mijn vizier na elke rit een bloederige crime scene werd ging ik op internet op zoek naar iets waarmee dit kan worden voorkomen, of een of ander middeltje waarmee die zooi er gemakkelijker af gaat ofzo, maar kwam toen uit op de Bug-Clean ‘O-matic. Het is een soort van ruitenwisser sproeier zoals je ze ook op de auto tegenkomt, maar dan voor op de motor.
Erg duur was het niet (70 Euro ongeveer) dus besloot dat het wel de moeite waard was om te proberen. Nu kreeg ik de spullen vorige week binnen en heb ik de handel volgens het instructieboekje gemonteerd, maar volgens mij is of het ding kapot, of ik heb iets verkeerd gedaan.
Het ding bestaat uit een paar verschillende slangetjes, klemmetjes en ‘spuit nozzels’. Hiervan zitten er 4 op, 2 voor op het ruitje en 2 die je op je vizier moet richten.
In de manual stond een van de koelvloeistof leidingen aangegeven waarin ik een gaatje moest boren om vervolgens een plug in te monteren waaraan ook een slangetje zat die naar de nozzels toe liep. Nu heb ik alles netjes afgedicht met de pasta die er bij zat en echt alles exact volgens de handleiding gemonteerd, maar volgens mij klopt het niet echt, of ik had er andere verwachtingen van.
Na het monteren besloot ik het systeem te gaan testen door een rondje te gaan rijden. Doormiddel van een knopje die je monteert op je clip-on kun je het in werking stellen, maar toen ik het probeerde leek het alsof er een rotjong met de dikste supersoaker die je je maar kunt bedenken op nog geen meter afstand me vol in mijn smoel spoot. In eerste instantie schrok ik er van, maar toen merkte ik op dat het spul gloeiend heet was en maar niet stopte met spuiten.
In paniek heb ik de motor maar zachtjes in de berm gelegd en gewacht tot het hele systeem leeg was, wat overigens bijna tien minuten duurde. Er zit een kleine koeler bij die de koelvloeistof hoort af te koelen volgens de handleiding, maar blijkbaar werkt dit dus niet.
Zijn er ook anderen die dit probleem hebben gehad? Ik heb mazzel dat ik me alleen in mijn nek een beetje heb verbrand, maar het had veel erger kunnen aflopen ‘(
Iemand een idee wat het probleem kan zijn?
Omdat ik het beu was dat mijn vizier na elke rit een bloederige crime scene werd ging ik op internet op zoek naar iets waarmee dit kan worden voorkomen, of een of ander middeltje waarmee die zooi er gemakkelijker af gaat ofzo, maar kwam toen uit op de Bug-Clean ‘O-matic. Het is een soort van ruitenwisser sproeier zoals je ze ook op de auto tegenkomt, maar dan voor op de motor.
Erg duur was het niet (70 Euro ongeveer) dus besloot dat het wel de moeite waard was om te proberen. Nu kreeg ik de spullen vorige week binnen en heb ik de handel volgens het instructieboekje gemonteerd, maar volgens mij is of het ding kapot, of ik heb iets verkeerd gedaan.
Het ding bestaat uit een paar verschillende slangetjes, klemmetjes en ‘spuit nozzels’. Hiervan zitten er 4 op, 2 voor op het ruitje en 2 die je op je vizier moet richten.
In de manual stond een van de koelvloeistof leidingen aangegeven waarin ik een gaatje moest boren om vervolgens een plug in te monteren waaraan ook een slangetje zat die naar de nozzels toe liep. Nu heb ik alles netjes afgedicht met de pasta die er bij zat en echt alles exact volgens de handleiding gemonteerd, maar volgens mij klopt het niet echt, of ik had er andere verwachtingen van.
Na het monteren besloot ik het systeem te gaan testen door een rondje te gaan rijden. Doormiddel van een knopje die je monteert op je clip-on kun je het in werking stellen, maar toen ik het probeerde leek het alsof er een rotjong met de dikste supersoaker die je je maar kunt bedenken op nog geen meter afstand me vol in mijn smoel spoot. In eerste instantie schrok ik er van, maar toen merkte ik op dat het spul gloeiend heet was en maar niet stopte met spuiten.
In paniek heb ik de motor maar zachtjes in de berm gelegd en gewacht tot het hele systeem leeg was, wat overigens bijna tien minuten duurde. Er zit een kleine koeler bij die de koelvloeistof hoort af te koelen volgens de handleiding, maar blijkbaar werkt dit dus niet.
Zijn er ook anderen die dit probleem hebben gehad? Ik heb mazzel dat ik me alleen in mijn nek een beetje heb verbrand, maar het had veel erger kunnen aflopen ‘(
Iemand een idee wat het probleem kan zijn?