@ bugeaters

ed31

MF veteraan
12 jul 2002
1.209
0
Doetinchem
Ik kon geen mailadres van je vinden, maar nog even het volgende over die Wildstar die jullie morgen gaan ophalen....
Heb je het achterspatbord gechecked? Veel van de '99 modellen hebben scheurtjes gehad in het achterspatbord. Bij de latere modellen hebben ze onderin de punt een verstevigingsbeugel gezet. Yamaha heeft destijds alle klachten verholpen door nieuwe spatborden te leveren, maar een maat van me heeft kortgeleden de eerste scheurtjes opgemerkt en hoeft nu niet meer bij Yamaha aan te kloppen.

Nu is zo'n spatbord vrij goedkoop te regelen via Ebay, maar niet met de special paint erop zoals deze, zou een erg duur grapje worden.

Kijk dus morgen nog even goed naar het achterspatbord en dan met name op de plekken waar de originele lamp en knippers gezeten hebben. Ook onderin de punt!
 
Tenx, Ed.
Als ik je goed begrijp, kan ik er weinig meer aan doen als het kwaad al is geschied, maar bij mijn optische ronde om de fiets is het niet opgevallen. Zag er allemaal superstrak uit. We zien wel. Nogmaal bedankt voor de tip. Ik heb inmiddels de link naar de starriders ('k had hem al gevonden) doorgegeven aan de nieuwe trotse eigenaar.
 
Tenx, Ed.
Als ik je goed begrijp, kan ik er weinig meer aan doen als het kwaad al is geschied, maar bij mijn optische ronde om de fiets is het niet opgevallen. Zag er allemaal superstrak uit. We zien wel.

Nee, je zou het wel kunnen dichtlassen maar dan komt het gewoon weer terug. Bovendien zit je dan met je special paint '( Dat motorblok loopt zo lekker te shaken dat deze spatborden dat gewoon niet kunnen verwerken!
De enige oplossing is een nieuwer spatbord die een verstevigingsbeugel onderin de punt heeft.
 
Gisteren ff gecheckt; en inderdaad, een vertikaal scheurtje ongeveer op de hoogte waar het achterlicht heeft gezeten ( dat spatbord shaked inderdaad als een nijpaard tijdens een orgasme). We zien nog wel hoe (en óf) we dit gaan oplossen, voorlopig jeukt het nog niet. Wellicht dat we er zelf een soort versteviging in maken, ivm de paintjob.........
 
Hier een link naar een amerikaanse site waar een beschrijivng staat hoe je het zou kunnen oplossen.

En wat vond je nou van de Wildstar? Is je mening al een beetje bijgedraaid over zo'n jap?
 
Tenx voor de link. We hebben weer wat te doen deze winter....

Mijn mening bijgedraaid? Was niet nodig, ik heb nix tegen Jappen.

Kijk, ik rij nu pas een klein jaartje HD, om de doodeenvoudige reden dat ik het nú kan betalen. Voorheen kwam alles waarop ik reed ook uit het land van de rijzende zon. Zwaar gemodificeerd welliswaar, maar toch. En lekker low-budget. Ik heb nix tegen jappen, vind het ook belachelijk dat er bij treffens (soms) verschillende parkeerplaatsen zijn.
Maar wat ik wel 'jammer' vind, is dat als je zoveel euries wilt/kan uitgeven (als bijvoorbeeld aan een star), je ook een HD kan rijden. En een star is (vinnik) hét mooiste voorbeeld van een HD-wannebee (frame, blok, geluid, alles). Ik begrijp mijn vriend wel ("Ik wil gewoon rijden, gewoon dat ding uit de schuur trekken, straten en toeren maar. Geen gesleutel."). Maar dat is sinds de Evo allang achterhaald. Laat staan de neiuwe Twincam. Zelfs een star heeft wel eens wat. Streker nog; neem nu ons voorbeeld van het schudden; dat wás een argument van de anti-HDbrigade om japans te rijden. En wat blijkt? Onze gele vrienden gaan zover in het clonen dat'ie nu zoveel vibratie ontwikkeld dat de boel er (ook) afvalt of scheurt.

En uiteindelijk wil elke HD-cloonrijder eigenlijk (al dan niet latent) liever een 'echte'. Je maakt mij niet wijs dat dat niet zo is. Ik kan me niet voorstellen dat je van kinds af aan gezegd hebt "Als ik groot ben, wil ik ook een Yamaha/Suzuki/honda." Nee, als je (zoals ik) altijd al 'gek' bent geweest van choppers (de straat oprennen als er weer zo'n roffelbak aankwam, of met je hoofd uit het raam hangen van de auto, "Kijk pa, een Hells Angel".) dan is er maar 1 chopper. Toch?

Maar deze discussie is al honderd en 1 jaar oud ;) , en daar komen we toch niet uit. Hoeft ook niet, zolang je maar rijdt waarop jij je het lekkerst bijvoelt.
 
Laatst bewerkt:
Oké, ik ben het voor 99% met je eens, maar.........
Kun jij me een Evo of Twin Cam laten zien die qua leeftijd/km's en prijs vergelijkbaar is met een Wildstar?

Vraag is niet bedoeld om de discussie weer eens op te laaien, meer om te kijken of ik toch de verkeerde keuze heb gemaakt.

Trust me: als er ietwat meer motorische kennis in me harses zat had ik al lang een HD, dan wordt ook het sleutelen leuk!
Helemaal als ik die bobbertjes zie elders in dit forum, gaat het wel kriebelen bij me. Maar ik heb A: te weinig technische kennis v/d motor en B: niet handig genoeg om zelf het e.e.a. te verbouwen (ik hou altijd onderdelen over). Om dan hele dagen bij de dealer te gaan staan, trek ik niet en mijn portemonnee helemaal niet.
 
Sow, ff een flinke rotschop tegen dit topic, maar ik was ff benieuwd Bug of je maatje nog rondrijdt op z'n Wildstar....
Aankomend weekend is er het Wildstar-treffen
Nog redelijk in de buurt bij jullie ook. Mischien is 't wat voor 'm.....
 
Zooooo, hoe was het met oma? :)

Ja, vriendje rijdt nog steeds, maar is geen 'treffen-man' (en zal het ook nooit worden). Ik stuur hem de link iig wel door, je weet maar nooit......

Btw: Spatbordje is mooi opgelost, zie je nix meer van.
 
Dan zou hij zondags kunnen komen, vrij toegang en oa. bikermarkt maar ook zo'n 175 Wildstars te bekijken
 
Tja, dan zou'ie zonder z'n grote voorbeeld moeten O-) want ik zit in de Big Apple dit weekend, en dat zie ik nog niet gebeuren....... maar wie weet; hij doet wel meer dingen die ik niet van hem verwacht (zoals een WildStar kopen) hihihihi.

Jij gaat wel, begrijp ik? Hou je ogen dan maar open voor deze:

full


that's my boy "Keep on smiling" aka "E-Bridge" aka "The Lobster"
 
Heeft tie DIE gekocht????

Was ik helemaal weg van toen die op marktplaats stond!

Maar had ff geen 10.000 '(
 
Heeft tie DIE gekocht????

Was ik helemaal weg van toen die op marktplaats stond!

Maar had ff geen 10.000 '(

Is voor minder weggegaan hoor.
Maar zo bijzonder issie nou toch ook weer niet, Peter?
Zitten een paar andere accessoires op zoals stuur en handvatten en een paintjob.
Verder issie errug standaard.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan