Bugs, features en andere zachte waren

Misschien iets om even naar te gaan kijken: De scaling van de website klopt op een iPad (Air-2) niet waardoor er in de tests een irritant iets met de foto's en filmpjes gebeurd. Misschien toch maar iets minder advertenties aan de linker zijkant van de site proberen te proppen?

izx2jt.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoi, ik wilde mijn onderschrift aanpassen maar er wordt gevraagd voor mijn wachtwoord. Wanneer ik deze invoer dan krijg ik de melding dat mijn wachtwoord niet klopt.
Melding

Wel kan ik opnieuw inloggen met dezelfde gegevens
 
Laatst bewerkt:
Geen idee waarom hij een foutmelding geeft? Normaal als je met dat wachtwoord kunt inloggen kan je ook je profiel wijzigen? Maar daar hebben de admins vast een oplossing voor. :P

Als je mij even een pb stuurt met wat je in je onderschrift wil zal ik dat er even inzetten voor je. Dat kan ik wel voor je doen. :)
 
Geen idee waarom hij een foutmelding geeft? Normaal als je met dat wachtwoord kunt inloggen kan je ook je profiel wijzigen? Maar daar hebben de admins vast een oplossing voor. :P

Als je mij even een pb stuurt met wat je in je onderschrift wil zal ik dat er even inzetten voor je. Dat kan ik wel voor je doen. :)
Omdat het misschien mogelijk is dat het profiel wijzigen pagina niet om kan gaan met een wachtwoord van meer dan 60 karakters :P

Edit:
Wachtwoord gewijzigd via wachtwoord vergeten functie en met minder karakters gaat het wel goed.
 
Laatst bewerkt:
Omdat het misschien mogelijk is dat het profiel wijzigen pagina niet om kan gaan met een wachtwoord van meer dan 60 karakters

Edit:
Wachtwoord gewijzigd via wachtwoord vergeten functie en met minder karakters gaat het wel goed.

:?

WTF.. je hebt m toch al gewijzigd, wat gebruikte jij in godsnaam als wachtwoord :? :? :? :+
 
Ik schuif de steen wel even boven jullie weg :P Tegenwoordig is het niet gek om een password manager te gebruiken die voor sterke wachtwoorden gaat genereren voor iedere website.

Dus tip voor jullie:
Gebruik een password manager als:
-LastPass(Online gratis op browser of app en $1 per maand voor browser & app)
-KeePass(gratis en open source offline database)
-1Password(Alternatief voor Lastpass maar ik vind hem vrij prijzig)

Wil je toch onthoudbare wachtwoorden maak dan gebruik van lange zinnen zonder kenmerken van jezelf.
Dus een wachtwoord als:
-Moo1eTafelVoor2000Euro
-GekkeHegVanDeBuurman12!

En voorkom wachtwoorden met deze kenmerken:
-Je NAW
-Je geboortedatum
-Naam van je huisdier, kinderen, partner
-Je telefoonnummer
-1234
-Korte wachtwoorden onder 8 tekens
-Iets anders waarmee je jou kan identificeren

Belangrijkste eis voor een wachtwoord is het aantal tekens. Het moet meer dan 8 karakters bevatten omdat dit aardig wat rekenkracht kost om dit te brute forcen. 8 karakters raden ze in maximaal 8 daagjes. 12 karakters duurt 2600+ jaar met hedendaags apparatuur. (http://calc.opensecurityresearch.com/)
 
Laatst bewerkt:
Ik schuif de steen wel even boven jullie weg :P Tegenwoordig is het niet gek om een password manager te gebruiken die voor sterke wachtwoorden gaat genereren voor iedere website.

Dus tip voor jullie:
Gebruik een password manager als:
-LastPass(Online gratis op browser of app en $1 per maand voor browser & app)
-KeePass(gratis en open source offline database)
-1Password(Alternatief voor Lastpass maar ik vind hem vrij prijzig)

Wil je toch onthoudbare wachtwoorden maak dan gebruik van lange zinnen zonder kenmerken van jezelf.
Dus een wachtwoord als:
-Moo1eTafelVoor2000Euro
-GekkeHegVanDeBuurman12!

En voorkom wachtwoorden met deze kenmerken:
-Je NAW
-Je geboortedatum
-Naam van je huisdier, kinderen, partner
-Je telefoonnummer
-1234
-Korte wachtwoorden onder 8 tekens
-Iets anders waarmee je jou kan identificeren

Belangrijkste eis voor een wachtwoord is het aantal tekens. Het moet meer dan 8 karakters bevatten omdat dit aardig wat rekenkracht kost om dit te brute forcen. 8 karakters raden ze in maximaal 8 daagjes. 12 karakters duurt 26000+ jaar met hedendaags apparatuur. (http://calc.opensecurityresearch.com/)

:} :}

Ik zit er eigenlijk stiekem op te wachten dat m'n wachtwoord hier gewoon eens plain-text uitgelezen gaat worden via een HTTP sessie....
 
Ja het komt nog steeds voor dat wachtwoorden plain-text opgeslagen worden. Echter vind ik het vreemd dat ik wel kan inloggen met een wachtwoord van 60+ karakters maar niet mijn profielwijziging kon opslaan toen ik mijn huidig wachtwoord moest opgeven. Het wachtwoord-controle-mechanisme zou op 1 plek moeten zijn.
 
Het is niet gezegd dat de wachtwoorden leesbaar worden opgeslagen; zonder kennis van de forumsoftware valt daar niets over te zeggen.

Wat vaststaat is dat (onder andere) de wachtwoorden nu leesbaar over het web gaan. En zelfs met https:// is het simpel te doen (maar niet slim) de wachtwoorden leesbaar op te slaan ...
 
Is er een oplossing voor het plaatsen van een plaatje uit Google Fotos?

Ik gebruik nu een workaround. Voor diegene die hier nog een oplossing voor zoeken: Ik maak een nieuw bericht in blogger (ook van Google) aan en plaats hierin de plaatjes van Google foto. Deze krijgen dan wel een link die je op MF kan gebruiken. Een omweg maar voorlopig werkt het.
 
Het is mij opgevallen dat op pagina 2 van een topic heeft de knop << (terug naar eerste pagina) niet werkt, maar pas vanaf pagina 3 zijn functie krijgt.

Ofwel op pagina 2 zouden << en < dezelfde functie hebben.

Onoverkomelijk? Nee..
Wenselijk? Zeker.. topics die me interesseren wil ik regelmatig vanaf pagina 1 lezen en dat gaat net mis bij topics die pas tot pagina 2 gevuld zijn
 
Automatisch inloggen via FF (Firefox) werkt niet meer zoals het zou moeten. Ook moet ik regelmatig opnieuw handmatig inloggen. Of dit met een recente FF update te maken heeft, of dat het aan MF ligt, weet ik niet zeker. Automatisch inloggen op andere sites gaat nog wel goed namelijk. Hebben meer mensen dit ervaren / Is dit bekend?
 
De nieuwe software komt nu echt dichtbij :Y

Om de ervaring straks zo positief mogelijk te maken strooien de admins af en toe wat willekeurige onhebbelijkheden over M-F :Y


Inloggen lukte zonet helemaal niet meer, minuutje of 5 lang.

Ik heb, uiteraard :+, geen idee waar dat aan lag, regelmatig opnieuw inloggen heb ik zelf ook geen last van. Maar zonder dollen word er momenteel achter de schermen echt hard gewerkt aan de overgang, wellicht dat door het gepruts van de Admins af en toe even iets misgaat :? Wie weet duikt er zo een admin op in dit topic :)
 
De nieuwe software komt nu echt dichtbij :Y

Om de ervaring straks zo positief mogelijk te maken strooien de admins af en toe wat willekeurige onhebbelijkheden over M-F :Y


Inloggen lukte zonet helemaal niet meer, minuutje of 5 lang.

Ik heb, uiteraard :+, geen idee waar dat aan lag, regelmatig opnieuw inloggen heb ik zelf ook geen last van. Maar zonder dollen word er momenteel achter de schermen echt hard gewerkt aan de overgang, wellicht dat door het gepruts van de Admins af en toe even iets misgaat :? Wie weet duikt er zo een admin op in dit topic :)

Echt zo'n wassen neus reply in het kader van pappen en nathouden om t gepeupel rustig te houden.

Ik weet t.... helaas heb ik ook verder geen echte informatie als t om software gaat ;)
 
In ieder geval 5 minuten geleden handmatig ingelogd en vervolgens opnieuw het volgende:
atq6HAw.jpg


Dan ga ik er vooralsnog maar even vanuit dat dit de komende periode vaker voor gaat komen en weer opgelost is met de nieuwe software.
 
Laatst bewerkt:
Sinds donderdagavond heb ik af en toe de volgende foutmelding bij het bezoeken van het forum.

3hhTwyf.png


Als in de pagina dan vernieuw, moet ik opnieuw inloggen.

Donderdagavond was het nog vreemder want na deze foutmelding kon ik helemaal de pagina meer laden, hier heb ik alleen geen screenshot van. Maar gelukkig NR34 wel.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan