Buigen van stang (bij buddyseat)

Ermer

MF'er
24 aug 2006
77
0
Den Haag
Hoi allen,

Vanwege een niet zo mooie schuiver is mijn fireblade uit 2000 redelijk beschadigd geraakt. Nu heb ik er gelijk een mooi hobby projectje van gemaakt en hij rijdt weer… nu nog mooi maken en dan kunnen we weer kilometers maken.
Over het algemeen heb ik allemaal mooie tips op deze forum gevonden alleen 1 ding kan ik maar niet vinden: buigen!

De staaf waaraan de buddyseat zit vastgeschroefd (bij de scharnieren) is gebogen. Door met een redelijke snelheid tegen de vangrail te klappen is dit dus gebeurd. Hierdoor kan ik de buddyseat niet meer op slot doen, want het stuk waarmee je het op slot doet komt naast het slot terecht. Het is niet extreem veel gebogen (zie foto, als je goed kijkt zie je dat de rechterkant ietsjes omlaag is)

Omdat deze stang zit vastgelast kan ik dit dus niet zomaar vervangen. Twee vragen hierbij:
1. ik heb overal gelezen dat door terugbuigen het materiaal minder sterk is, maar omdat het om een klein stukje gaat bij de scharnier hoop ik eigenlijk dat het wel te doen is
2. Hoe buig ik in hemelsnaam dat ding terug? Ik heb een staaf onder het gebogen gedeelte geplaatst en samen met een vriend de motor min of meer opgeteld aan dat stuk. Er gebeurde helemaal NIETS, dus simpel terugbuigen lukt niet. Ik dacht aan verhitten maar raakt door het verhitten niet de hele motor te heet waardoor ik misschien iets beschadig?

Wie kan mij hiermee helpen? Als iemand nog andere oplossingen heeft….ik hoor ze graag!!!
full


Vergeten: weet iemand van wat voor materiaal dit is... is het aluminium?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan