Buikschuiver erbij

thundercat of thunderace past volgens mij wel in jouw straatje, thunderace is meestal ook goedkoper dan een thundercat. mooie van een thunderace is ook dat je er 1000+ km mee achter elkaar kunt maken maar als het moet rij je 90% van alles met 2 wielen eruit

*edit* gefeliciteerd! :P
 
Bedankt Humz! Heeft iemand nog tips waar ik op moet letten bij het proefrijden? Ik weet al van: schakelen & alle versnellingen proberen, banden nog goed, aandrijving, dat-ie niet olie verliest, geen vreemde trillingen onder het rijden hoog in de toeren... Er zijn niet specifieke dingen voor de '98 GSX600F of '97 Thundercat die ik daarmee over het hoofd zie?
 
Neem de tijd om met de verkoper een praatje te maken. Dat geeft vaak al aan wat voor vlees je in de kuip hebt. Vraag uitvoerig naar het verleden (schade) en het gebruik van de motor. Als de eigenaar er dagelijks op rijdt zal de kilometerstand daarmee overeen moeten komen.... Een "vage" eigenaar is vaak al reden om goed te gaan uitkijken......
Bekijk de motor goed en neem daar ook ruim de tijd voor. Let dan vooral ook op of de gebruikssporen kloppen met de kilometrage. Is er lak van het frame gebladderd of is ie op het frame overgespoten (vaak een teken van schade...) Sporen van lekkage/ slijtage. Zijn de banden tot de rand afgesleten, terwijl de verkoper zegt een rustige rijder te zijn?? Hoe is de algehele staat?
Klopt het verhaal van de verkoper met wat je aantreft?

Verstandig is om toch altijd iemand mee te nemen, bij voorkeur iemand die kritisch is en goed z'n ogen de kost geeft. JIJ bent persoonlijk betrokken bij de koop en dus geneigd over bepaalde zaken heen te kijken, zeker als de motor er "lekker" uitziet....

Voor de proefrit geldt: laat bij voorkeur iemand rijden met wat ervaring en dan liefst op dezelfde motor. Hij/zij weet hoe dat voelt....of moet voelen.
Gek genoeg hoeft een proefrit niet lang te zijn voor de inschatting of de motor technisch goed is. Loopt ie mooi stationair? Schakelt ie goed? (Problemen ontstaan met name in de lagere versnellingen, die worden nu eenmaal het meest gebruikt)Remmen goed? Als je remt, voel je dan speling in het balhoofd? Hoe voelt ie in de bochten?

Uiteraard is elk "uitwendig" onderzoek nooit een garantie dat de motor ook écht 100% is. Maar het kan je wel veel vertellen...
Een eerlijke verkoper zal er trouwens geen probleem mee hebben om de motor te laten keuren. Als je dat doet, maak dan ook een afspraak hoe je omgaat met eventuele kosten van de keuring/reparaties.

Overigens: heb je al eens gedacht aan een Yamaha Fazer 600, Honda Hornet 600, Suzuki Bandit 600??? Allemaal motoren met een "rechtopzit" maar wel met wat extra vermogen, zodat ze best sportief genoemd kunnen worden, met name de eerste 2. Thundercatje is trouwens ook niks mis mee, al ligt die qua prijs wel wat hoger
 
Laatst bewerkt:
Nou deze is het geworden:

bike1.jpg

bike2.jpg

bike3.jpg


Zo maar eens MF sticker bestellen :]
 
Ik krijg al leuke decals van een vriend uit de States die ze zelf kan maken. Heb (uiteraard) penguinnetjes besteld om op te plakken ...
 
MF stickertje is besteld, straks maar ff tanktas, remslot en leathers halen...
 
Toppertje Penguin! Gefeliciteerd met je aankoop, mooi apparaat! Is het nog gelukt met een jas e.d.?

Volgende keer spot ik je rijdend!
 
Toppertje Penguin! Gefeliciteerd met je aankoop, mooi apparaat! Is het nog gelukt met een jas e.d.?

Volgende keer spot ik je rijdend!

Ja, heb roodleren jas die er goed bij past nu... Broek haal ik later wel een keertje. Het wachten is nu op de MF-sticker (heel belangrijk :) ) !
 
Nahja dat is dus precies het probleem: ik ben zelf (nog?) niet handig met technisch onderhoud van motoren. Dat wil zeggen, ik weet wel e.e.a. van motortechniek maar niet hoe ik dingen moet oplossen e.d. Daarnaast is er echt niemand in mijn kennissenkring die die kennis wel heeft. Daarom is die garantie voor mij dus wel belangrijk en durf ik het risico niet aan om particulier te kopen. Die Kawa heb ik er tussenstaan omdat ik het gewoon een mooie motor vond, misschien valt-ie inderdaad zwaar tegen :+ Maar goed, het gaat in dit geval om dealers waarvan mijn rijschoolhouder duidelijk aangaf dat ze prima in orde waren. Eentje heeft hij bijvoorbeeld zelf zijn motoren in onderhoud.
Die Jappe gaan toch nooit kapot.
 
Terug
Bovenaan Onderaan