Buikschuiver erbij

penguin

MF veteraan
12 apr 2004
1.978
0
Zo, ik ben geslaagd :] Het rijden vond ik zelf matig gaan; veel domme foutjes terwijl ik in de lessen uiteraard die allang niet meer maakte. Examinator vond het toch voldoende! Dat wordt proefritten maken morgen!
 
Bedankt allemaal 8-)

Nahja, Motoport heeft een leuke GSX750F staan, die ik wel wil proberen... Nog niet echt iets op het oog direct. Ik zoek eigenlijk wel iets wat tussen supersport en toer inligt, aangezien ik er ook lange afstanden mee moet kunnen rijden en forensen. En om nou meteen een Pan ergens te kopen... ;)
 
Hmmm zit je daar niet erg voorover op? Ik heb op de 2003 GSX600F al gezeten en daarop zit ik nog redelijk recht (1.85m).
 
Volgens mij valt dat nog wel mee. Moet je even aan de mfers met een cbr vragen, die kunnen je er genoeg over vertellen. Succes met je keuze
 
Hmmm zit je daar niet erg voorover op? Ik heb op de 2003 GSX600F al gezeten en daarop zit ik nog redelijk recht (1.85m).

Als je een gsx600f lekker rechtop vindt zitten, dan is een cbr600f zeker wat voor jou.
M'n vriendin vond de cbr namelijk meer ontspannen (lees: rechterop) zitten dan de gsx. Uiteindelijk de cbr gekocht en deze bevalt zeer goed.

Succes met het uitzoeken van een motor, want het uitzoeken inclusief proefritten maken, is vaak leuker en spannender dan het hebben van een motor zelf!!
 
gefeliciteerd!

veel plezier met het uitzoeken van de bike; & post je shortlist een keer; hebben hier genoeg betweters die je tips kunnen geven :)
 
Alright... Ik zit nu te kijken naar de volgende motoren (allemaal dealermotors want 2e hands particulier durf ik niet aan met mijn technische kennis):

- GSX-600F
- GSX-750F (lijkt erop dat degene die ik op het oog had, is verkocht :( )
- Kawa ZX-6R
- CBR600F
 
Oe, vind ik zo'n verotte term he....buikschuiver....krijg er kippevel van :X

Verders, Gefeliciteerd met je papjeetje
 
gefeliciteerd dude :}


Gewoon een Gsx-r halen :9 . ik rij ook dagelijks 110km woonwerk... geen schrijntje pijn :] :z

Zx6-r is ook :9~
 
Alright... Ik zit nu te kijken naar de volgende motoren (allemaal dealermotors want 2e hands particulier durf ik niet aan met mijn technische kennis):

- GSX-600F
- GSX-750F (lijkt erop dat degene die ik op het oog had, is verkocht :( )
- Kawa ZX-6R
- CBR600F

Ik kan me voorstellen dat je liever niet particulier koopt, zeker omdat je zelf al aangeeft weinig technische kennis te hebben. Maar bedenk wel dat een particulier vaak een motorliefhebber is en dus heel goed voor zijn/haar motor zal zorgen. Vaak is een motor particulier toch wel iets goedkoper, dat zou je in het slechtste geval aan reparaties kunnen uitgeven. En bij een dealer krijg je ook vaak maar 3 of 6 maanden garantie ....... en die garantie stelt vaak niet al te veel voor.
Heb je niet toevallig een kennis die iets meer verstand van motoren heeft, zodat die je een beetje kan adviseren?

In je rijtje staat ook een zx6r, dat zijn volgens mij niet echt lekkere motoren om dagelijks langere ritten op te maken. Veel kawa's hebben een zeer (extreme) sportieve zit, dus veel druk op schouders en polsen. Maar wellicht ervaar jij dat tijdens het proefrijden anders.

Nogmaals veel succes en plezier bij het uitzoeken van een motor!
 
Ik kan me voorstellen dat je liever niet particulier koopt, zeker omdat je zelf al aangeeft weinig technische kennis te hebben. Maar bedenk wel dat een particulier vaak een motorliefhebber is en dus heel goed voor zijn/haar motor zal zorgen. Vaak is een motor particulier toch wel iets goedkoper, dat zou je in het slechtste geval aan reparaties kunnen uitgeven. En bij een dealer krijg je ook vaak maar 3 of 6 maanden garantie ....... en die garantie stelt vaak niet al te veel voor.
Heb je niet toevallig een kennis die iets meer verstand van motoren heeft, zodat die je een beetje kan adviseren?

In je rijtje staat ook een zx6r, dat zijn volgens mij niet echt lekkere motoren om dagelijks langere ritten op te maken. Veel kawa's hebben een zeer (extreme) sportieve zit, dus veel druk op schouders en polsen. Maar wellicht ervaar jij dat tijdens het proefrijden anders.

Nogmaals veel succes en plezier bij het uitzoeken van een motor!

Nahja dat is dus precies het probleem: ik ben zelf (nog?) niet handig met technisch onderhoud van motoren. Dat wil zeggen, ik weet wel e.e.a. van motortechniek maar niet hoe ik dingen moet oplossen e.d. Daarnaast is er echt niemand in mijn kennissenkring die die kennis wel heeft. Daarom is die garantie voor mij dus wel belangrijk en durf ik het risico niet aan om particulier te kopen. Die Kawa heb ik er tussenstaan omdat ik het gewoon een mooie motor vond, misschien valt-ie inderdaad zwaar tegen :+ Maar goed, het gaat in dit geval om dealers waarvan mijn rijschoolhouder duidelijk aangaf dat ze prima in orde waren. Eentje heeft hij bijvoorbeeld zelf zijn motoren in onderhoud.
 
Jammer dat je niemand in je directe omgeving hebt die je kan helpen. Dan is kopen via de dealer inderdaad het veiligste. En een goed gevoel is ook heel wat waard.

En wat betreft de kawa. Het is idd de mooiste die ertussen staat :}
 
Heb je ook nog aan een Honda VFR gedacht? hele fijne sport/toer motor. rijdt supercomfortabel en je kunt er nog een heel aardig potje mee sturen.
 
Ik heb nu voor donderdag twee afspraken staan voor een '97 Thundercat (zat heerlijk moet ik zeggen) en een GSX600F. De CBR600F vond ik eerlijk gezegd niet lekker zitten, ik leunde nogal wat meer naar voren. Ben benieuwd dus :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan