buiten stallen van motor!

Djuro

Die hard MF'er
3 jan 2006
648
0
Roden
momenteel moet ik mijn motor BMW R1150R (wil ik hem in de buurt hebben) buiten stallen. Heeft er iemand van jullie tips voor het buitenstallen van de motor?
 
Ik zie dat je in Paterswolde woont. Denk dat je em zeker met een geruster hart neer kan zetten als wanneer je in één van Allah Vogelaars prachtwijken had gewoond.
 
Een hoes is altijd een goed idee, zelf had ik eerst een "Webflex ademende hoes" van motozoom, die is inmiddels gestolen. Nu heb ik een hoes van Louis.de, prima hoes, zwaarder en beter elastiek (handig bij wind).

Tip 1, veranker je motor
Tip 2: slot op je hoes (desnoods een gat maken waar een slot doorheen kan)

Oh, zorg dat ie op een manier staat waarbij de wind in ogenschouw genomen is .. dus de boel niet om kan gaan bij harde windstoten.
 
goed op slot zetten, en lekker vaak wassen, worden jij én je motor blij van ;)

bij harde wind op de zijstandaard zetten en niet op de middenbok, just in case of...
(die hoes is met harde wind geen goed plan, vangt veel wind)
en zet em als ie op straat staat, zo ver mogelijk uit het looppad, bij mij hebben ze op een gegeven moment de spiegels afgebroken omdattie in de weg stond -O-
 
Laatst bewerkt:
Ook een motorhoes is niet echt aan te bevelen voor langer buiten laten staan.

Het regenwater (of vocht in de nacht) komt toch onder de motor op straat terecht. Zodra het dag wordt verdampt het vocht en gaat naar boven.
Doordat de hoes kouder is condenseerd het vocht weer en vormt druppels omdat het niet wegkan doordat de hoes waterdicht is.

Op dat moment staat de motor dus elke keer weer in het vocht wat ook oxidatie bevorderd.

Het beste is toch je motor onder een afdakje en beschut. Maar uiteraard vrij van vocht. Bijvoorbeeld achterin onder een carport.

Zet je em toch onder een hoes dan is regelmatig de hoes eraf halen wel aan te raden voor het "luchten".
 
Laatst bewerkt:
mijnes heeft maanden verbleven onder een aldi-hoes van 15,-
en zag er telkens nog goed uit, niks corrosie alleen vieze velgen van opspattend water.
 
Een hoes, een slot en als ie mooi schuin staat op de zijstandaard, zet hem dan daarop.

Als je de velgen eens waxt gaat het vuil er makkelijker af.
 
Zet je em toch onder een hoes dan is regelmatig de hoes eraf halen wel aan te raden voor het "luchten".
Ehmmm.... Regelmatig de hoes er af halen is zeker aan te raden: om er mee te gaan rijden!

De mijne staat ook al 2 jaar buiten met een hoes er overheen. Het is niet ideaal, maar ik heb geen andere gelegenheid. De motor gaat er niet op vooruit, maar dat komt ook doordat ik vlak aan de kust woon en de lucht en neerslag hier gewoon wat zouter is. Daar zul je in Paterswolde misschien iets minder last van hebben.

Gewoon alles goed in het vet zetten, da's goed voor de corrosiebescherming. Als de motor redelijk beschut staat (de mijne staat in de achtertuin, volledig omgeven door schutting) is een ademende hoes wel handig. Dan kan het vocht wat er onder trekt weer verdampen. Dit houdt echter natuurlijk wel in dat er altijd iets vocht door komt als het klettert van de regen.

Van de zomer toch maar eens gaan kijken of ik een goedkoop afdakje kan knutselen...
 
ach die van mij rijdt door weer en wind, dus kan ie ook stilstaan in weer en wind.

Mee eensch. Mn schuurtje is te klein om een motor te stallen (hoewel de 250 er wel makkelijk in gaat..) Dus staat de gs500 lekker onder een zeil van oxford. Waarom zou de motor niet buiten kunnen staan? 99 van de 100 koekblikken staan toch ook buiten? ;)
 
Een hoes, een slot en als ie mooi schuin staat op de zijstandaard, zet hem dan daarop.

Als je de velgen eens waxt gaat het vuil er makkelijker af.

Het is een BMW boxer!

die moet je juist NIET op de zijstandaard zetten.

Ik heb slechte ervaringen met hoezen vanwege de condensvorming, een motor kan best tegen buitenlucht als je maar de juiste onderhoudsmiddelen gebruikt.
Verder is een BMW al helemaal niet zo gevoelig voor slecht weer, cardan is ook een voordeel.
 
Het is een BMW boxer!

die moet je juist NIET op de zijstandaard zetten.
Dat bedoel ik, kijk naar de aard van het beestje.

Mijn Guzzi waait zo om op de zijstandaard, maar mijn duc staat als een huis.



Wat een dingen allemaal :z :z
 
Het is een BMW boxer!

die moet je juist NIET op de zijstandaard zetten.

Ik heb slechte ervaringen met hoezen vanwege de condensvorming, een motor kan best tegen buitenlucht als je maar de juiste onderhoudsmiddelen gebruikt.
Verder is een BMW al helemaal niet zo gevoelig voor slecht weer, cardan is ook een voordeel.

niet? mijne staat bijna altijd op de zijstandaard, dat ding zit er toch niet voor niks op :?

zijspan staat altijd buiten zonder hoes en nog niet echt achteruit aan het gaan volgens mij
 
Ik zit in een soortgelijke situatie.

Ik woon in een huur appartement en het bijhorende schuurtje zit ongeveer een meter verdiept in de grond. Met te korte draaimogelijkheden voor de bochten.

Nu wil ik binnenkort ook mijn opgeknapte motor eigenlijk thuis hebben. Echter het liefst niet buiten natuurlijk. Wat betreft het condenseren onder een hoes zie ik wel de realiteit van in.. dus is denk ik niet verstandig, Ik zal de woningstichting nooit zo ver kunnen krijgen dat ik een afdakje mag maken aan de flat natuurlijk.

Maar wat nu als ik een (bijvoorbeeld) oude caravan koop, daar een deur op de lange kant in maak, deze op een openbare parkeerplaats zet (want andere ruimte is er natuurlijk niet) en er vervolgens een bordje Te Koop op plaats?

Iemand die een dergelijke oplossing al eens heeft geprobeerd?

Alvast bedankt voor de reacties.
 
aanhanger mag niet op parkeerplaats voor lange tijd over ik weet.
en met een te koop bordje krijg je veel mensen aan de deur.
daarnaast valt het wel op als dat ding jaren te koop staat (en iemand die er elk weekend zijn motor in zet :P)

Moet je eigenlijk een belastingvrij busje zien te vinden. Liefst eentje van voor 1960 dan hoef je geen apk. zo'n oldtimer elk jaar verzekeren is niet zo duur lijkt mij.
 
Damn.. Is waar ook .. dat van die lange tijd.
En dat ik veel mensen aan de deur zou krijgen valt denk ik mee, woon niet aan een hoofdstraat oid dus een paar keer een prijs noemen die belachelijk hoog is .. en er komt niemand meer :-)

En wat betreft elk weekend.. Zou het eerder gaan om bijna elke dag.

Busje is inderdaad wel een interessante optie.
Veren laten zaken en banden leeg dan hoef je ook niet echt een lange/hoge rijplank.

Meer goede tips zijn welkom.
 
Haha.. tsja..

Krijg ik mot met mijn vriendin .. waar bij komt dat ik dezelfde problemen heb als dat ik de kelder in moet..

..

Oltimer busjes zijn ook nog niet gratis trouwens..
 
Ach, mijn motor staat buiten maar wel overdekt onder een garageoprit. Hij staat dus droog en achter slot en grendel. Eerder stond de motor niet overdekt, en toen had ik er wel een hoes overheen, tot die gejat werd :( Met hoes had ik wel wat roestvorming, nu niet meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan