KeeZs
MF veteraan
mogguh!
FF een vraag..
Onze laatste vakantie was net ff wa minder.
2 motoren uitgevalen met vermogenverlies, 1 cylinder minder..
Blijkt probleem met bougies te zijn. Na vervangen van deze wordt die vervolgens gelijk weer kapot getikt.
Waarschijnlijk zit er een aanslag op de cylinderkop die dit veroorzaakt.
1 motor na 1000km en de andere na 2000km..
Beide hebben we alleen maar 95 getankt in Frankrijk.
Een andere motor 98 en die had geen last.
Nog een andere gewoon 95, maar dies ook wat antieker, uit 1991, dus mogelijk toch sterker blok
Erg vaag dat dit bij beide is gebeurd..
Enkele theorieen waren olie en benzine.
- Half-syntetische olie niet tegen extreme hitte/hoge toeren en bergpassen kan?
- Benzine in frankrijk extreem veel rotzooi bevat
- Benzine in Frankrijk veel lager octaan heeft.
Schijnt dat benzine95 daar een octaan heeft van 83 en niet gewoon 95 zoals in
nederland. Mogelijk dat hierdoor meer aanslag op de cylinders komt.
Heeft een van jullie dit ooit meegemaakt?
Of ideeen /theorieen?
THNX!
FF een vraag..
Onze laatste vakantie was net ff wa minder.
2 motoren uitgevalen met vermogenverlies, 1 cylinder minder..
Blijkt probleem met bougies te zijn. Na vervangen van deze wordt die vervolgens gelijk weer kapot getikt.
Waarschijnlijk zit er een aanslag op de cylinderkop die dit veroorzaakt.
1 motor na 1000km en de andere na 2000km..
Beide hebben we alleen maar 95 getankt in Frankrijk.
Een andere motor 98 en die had geen last.
Nog een andere gewoon 95, maar dies ook wat antieker, uit 1991, dus mogelijk toch sterker blok
Erg vaag dat dit bij beide is gebeurd..
Enkele theorieen waren olie en benzine.
- Half-syntetische olie niet tegen extreme hitte/hoge toeren en bergpassen kan?
- Benzine in frankrijk extreem veel rotzooi bevat
- Benzine in Frankrijk veel lager octaan heeft.
Schijnt dat benzine95 daar een octaan heeft van 83 en niet gewoon 95 zoals in
nederland. Mogelijk dat hierdoor meer aanslag op de cylinders komt.
Heeft een van jullie dit ooit meegemaakt?
Of ideeen /theorieen?
THNX!