Buitenland - laag octaan / Cylinder uitval !?

Status
Niet open voor verdere reacties.

KeeZs

MF veteraan
18 sep 2003
1.612
0
Drechtsteden
mogguh!

FF een vraag..
Onze laatste vakantie was net ff wa minder.
2 motoren uitgevalen met vermogenverlies, 1 cylinder minder..
Blijkt probleem met bougies te zijn. Na vervangen van deze wordt die vervolgens gelijk weer kapot getikt.

Waarschijnlijk zit er een aanslag op de cylinderkop die dit veroorzaakt.
1 motor na 1000km en de andere na 2000km..
Beide hebben we alleen maar 95 getankt in Frankrijk.
Een andere motor 98 en die had geen last.
Nog een andere gewoon 95, maar dies ook wat antieker, uit 1991, dus mogelijk toch sterker blok B|

Erg vaag dat dit bij beide is gebeurd..

Enkele theorieen waren olie en benzine.

- Half-syntetische olie niet tegen extreme hitte/hoge toeren en bergpassen kan?

- Benzine in frankrijk extreem veel rotzooi bevat

- Benzine in Frankrijk veel lager octaan heeft.
Schijnt dat benzine95 daar een octaan heeft van 83 en niet gewoon 95 zoals in
nederland. Mogelijk dat hierdoor meer aanslag op de cylinders komt.


Heeft een van jullie dit ooit meegemaakt?
Of ideeen /theorieen?

THNX!
 
Ai, wat een ontzettende pech is dat B|
Was je hier trouwens helemaal mee thuis gekomen?? (lijkt me onmogelijk, maar ik kon dat niet in je oude posting terugvinden).
En hoe zit het dan de motoren van je reisgenoten (hadden ook problemen toch, met extreem olie verbruik)?

Sterkte, hoop dat je voordelig ruilblok kunt vinden.
 
Ai, wat een ontzettende pech is dat B|
Was je hier trouwens helemaal mee thuis gekomen?? (lijkt me onmogelijk, maar ik kon dat niet in je oude posting terugvinden).
En hoe zit het dan de motoren van je reisgenoten (hadden ook problemen toch, met extreem olie verbruik)?

Sterkte, hoop dat je voordelig ruilblok kunt vinden.
Hij is thuis gekomen via ANWB. Bij de motor van KeeZs (een van de andere vakantiegangers) wordt nog gezocht naar het probleem. Ikzelf kan concluderen dat het geen probleem met de benzine of olie was.. gewoon dikke pech door een gebroken klep.
 
Kolere !!!!!!!!!!!!1

En daar hoor je niets van? Welk type oordoppen heb jij?

Klacht: de massa elektrode van 1 cilinder slaat steeds dicht :)
Ik had die hoofden van die monteurs wel willen zien toen ze hem open maakten :+ :+ :+ :+
 
Kiekeboe -O-

zuiger ziet er ook niet al te best meer uit, zit gewoon een gat in '(

Deze heeft dus echt een mega oplazer gehad. Zit gat in en de hij is vertikaal verwrongen. Cilinder zelf heeft hierdoor ook de nodige slijtage gehad

(Afbeelding)


OWWWWWWW MY FUUUUCKKING §/)(="§&/("Q@@!!

Duude vooral die cilinder!

nouja, khad je al telefonisch gecondoleerd, maar ook nog maar zo..

Hoeveelste biertje zit er nu al in????

KeeZs houd zijn vingers nog even gekruist bij die van hem..
 
Wow, ik heb redelijk wat motorschades gezien maar dit is wel een "goede"... :o

Je hebt echt geluk gehad dat je blok niet compleet vast genaaid is ( stel je voor met 10.000 tpm :X

Succes met het zoeken naar een donor!
 
Kolere !!!!!!!!!!!!1

En daar hoor je niets van? Welk type oordoppen heb jij?

Klacht: de massa elektrode van 1 cilinder slaat steeds dicht :)
Ik had die hoofden van die monteurs wel willen zien toen ze hem open maakten :+ :+ :+ :+

Je zou zeggen een stuk stront als oordoppen. Maar ik heb dus niks gehoord, en niks gevoeld... ja. beetje vermogensverlies en een dof geluid, maar niks geen ratels, tikken of klappen.

Je had mijn bek moeten zien toen ik het telefoontje kreeg |B

OWWWWWWW MY FUUUUCKKING §/)(="§&/("Q@@!!

Duude vooral die cilinder!

nouja, khad je al telefonisch gecondoleerd, maar ook nog maar zo..

Hoeveelste biertje zit er nu al in????

KeeZs houd zijn vingers nog even gekruist bij die van hem..

Morgen goed brak zeg maar :Y

Wow, ik heb redelijk wat motorschades gezien maar dit is wel een "goede"... :o

Je hebt echt geluk gehad dat je blok niet compleet vast genaaid is ( stel je voor met 10.000 tpm :X

Succes met het zoeken naar een donor!

Of dat nog iets had uitgemaakt... hooguit dat de boel binnen het blok is gebleven.

Naja, als ik het doe, doe ik het goed..... helaas ;( ;(
 
BIJ mij niemand door voor de koelkast.......



Ben net bij Dynojet Rotterdam vandaan.
In eerste instantie lijkt er niets aan de hand.
Motor loopt gewoon goed en op 4 cylinders..

Als die iets warmer wordt en je gaat voorzichtig gas geven komt er een ratel uit het blok :(

Volgens Dynojet Rotterdam zit dit zeer waarschijnlijk in /of achter de versnellingsbak.

Zeer mogelijk is er een stukkie metaal /tandwieltje ofzo ergens afgebroken die ergens rondzwermt |( :X :X

Hij gaat woensdag/donderdag eerst de versnellingsbak eruit halen om alles te controleren. In ergste geval moet het hele blok eruit als er ook slijpsel inzit.
Dan wordt et een blok revisatie....... ;( ;(

Dus wat een klote zoooi.. Idg zijn we van de benzine/octaan fabel af.. Kweet wel wat ik toch eigelijk dan liever had.... B|



Ik heb ditzelfde zo te lezen ook gehad met mijn zx-6r. Bij mij was het nokkenas lager. Klote geintje als je kijkt naar het materiaal en dan vooral de tijd die erin gaat zitten in de revisie. Zeg niet dat dit het is voort zelfde geld is het heel wat anders maar als die koud was hoorde je wienig en als die warm was en je af gas kwam er een vervelend kabouter met een ( voor hem ) grote mokerhamer tevoorschijn die zijn ongenoegen liet merken door hard tegen de muren te bonken.

Klote, succes en succes aan de TS. Tis erg verneukeratief allemaal :N
 
Ik heb ditzelfde zo te lezen ook gehad met mijn zx-6r. Bij mij was het nokkenas lager. Klote geintje als je kijkt naar het materiaal en dan vooral de tijd die erin gaat zitten in de revisie. Zeg niet dat dit het is voort zelfde geld is het heel wat anders maar als die koud was hoorde je wienig en als die warm was en je af gas kwam er een vervelend kabouter met een ( voor hem ) grote mokerhamer tevoorschijn die zijn ongenoegen liet merken door hard tegen de muren te bonken.

Klote, succes en succes aan de TS. Tis erg verneukeratief allemaal :N
Hij had toch niet ook nog een puntmuts he :o
 
wow, heftige schade. Kan trouwens eigenlijk niet komen door de benzine. Midden jaren 90 heeft onze motorclub een tocht voor de leden georganiseerd naar de oostkust van Rusland. Daar hebben ze in sommige dorpjes nog 76 octaan benzine (wat ook getapt wordt voor ural/dnepr zijkleppers). Er reden naar wat ik gehoord heb oa een Honda CX500, een aantal Pan European 1100 mee en een paar K100 en R1100/R1150 motoren mee. Geen van de motoren heeft hier noemenswaardige problemen mee gehad en ze hebben toch enkele duizenden kilometers gelopen met deze benzine.
 
Geen Kawa bashing, maar heb ik deze zaken niet vaker gehoord :? en het is altijd een buitenste cylinder.
Constructievautje misschien?

Misschien (waarschijnlijk krijg je 'nee' te horen) weten ze bij de importeur meer te vertellen.
 
OWWKEY... en helaas ook niemand bij mij de koelkast gewonnen.

Kwaal was dat die veel herri maakte in/bij blok als die liep. En dat vermogen weg ging en hij klonk als een trekker '(

Zeeeer waarschijnlijk is het de UITLAAT :X
Was het gedeelte wat aan je blok aansluit van binnen en stuk losgeklapt/gescheurd.
Dit zorgt voor een trillend geluid dicht tegen het blok aan..
Tevens blokkeerd die de uitgaande uitlaatgas stroom waardoor bij meer toeren en vooral meer werkdruk deze zijn druk niet kwijt kon en 1 cylinder niet goed verbrand en teveel tegendruk krijgt..

ZOIETSZ VERZIN JE TOCH NIET?!?! :W

Nu maar hopen dat het bij deze conclusie blijft van de dealer en dat het blok niet alsnog open hoeft...... -O-
 
OWWKEY... en helaas ook niemand bij mij de koelkast gewonnen.

Kwaal was dat die veel herri maakte in/bij blok als die liep. En dat vermogen weg ging en hij klonk als een trekker '(

Zeeeer waarschijnlijk is het de UITLAAT :X
Was het gedeelte wat aan je blok aansluit van binnen en stuk losgeklapt/gescheurd.
Dit zorgt voor een trillend geluid dicht tegen het blok aan..
Tevens blokkeerd die de uitgaande uitlaatgas stroom waardoor bij meer toeren en vooral meer werkdruk deze zijn druk niet kwijt kon en 1 cylinder niet goed verbrand en teveel tegendruk krijgt..

ZOIETSZ VERZIN JE TOCH NIET?!?! :W

Nu maar hopen dat het bij deze conclusie blijft van de dealer en dat het blok niet alsnog open hoeft...... -O-
Wel ff ondertitel aanpassen he :D "ZX9R UITLAAT IN THA SOUP :( "
 
hhueeuyy

Ken n slot op.

Kawazx-R blok was gewoonweg in de soep gelopen.
KeeZs blok liep zwaar kut en 3 cylinders door kappotte uitlaat aansluiting, waardoor die zn compressie niet kwijt kon.

Dus geen franse benzine meuk verhaal gelukkig :X 8-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan